Η μεγάλη αξία της πληροφορίας στον αιώνα μας δεν αμφισβητείται από κανέναν. Ζούμε στην κοινωνία της γνώσης. Αυτό σημαίνει ότι οφείλουμε να μαθαίνουμε σε όλη τη διάρκεια της ζωής μας και να αναπτύσσουμε ικανότητες για τη χρήση της πληροφορίας, σύμφωνα με τους προσωπικούς, οικογενειακούς, συλλογικούς σκοπούς πάντα σε συνθήκες μη κοινωνικού αποκλεισμού, πολιτιστικής διαφύλαξης και διαπολιτισμικού σεβασμού. Αυτά δηλώνουν διεθνείς οργανισμοί σε πλήθος διακηρύξεων. Έτσι, η “δια βίου μάθηση” και η εκπαίδευση είναι το κλειδί για να δώσουμε σε όλες τις κοινωνικές ομάδες ίσες δυνατότητες για πρόσβαση σε κάθε είδους πληροφορία. Οι Βιβλιοθήκες αποτελούν “λίκνο πολιτισμού” συμβάλλοντας με την πλούσια δράση τους στην πολιτιστική ανάπτυξη των τοπικών κοινωνιών. Κυρίως όμως, στο πλαίσιο της “δια βίου μάθησης”, παρέχουν τις υπηρεσίες τους και επιτελούν ουσιαστικό έργο για όλες τις κατηγορίες πολιτών, παιδιά, εφήβους, ενήλικες, μεγάλης ηλικίας άτομα και άτομα με ειδικές ανάγκες. Η ένταξη των νέων τεχνολογιών στις λειτουργίες της Βιβλιοθήκης δίνει νέες κατευθύνσεις στον τρόπο διαχείρισης και ανάκτησης της γνώσης, μετατρέποντας τη βιβλιοθήκη συγχρόνως σε Κέντρο Πληροφόρησης. Στο παραδοσιακό περιβάλλον της Βιβλιοθήκης, ο επισκέπτης μαθαίνει να διαβάζει και να αναζητά την πληροφορία που θέλει μέσα από τα βιβλία. Το ίδιο συμβαίνει και στη σύγχρονη ψηφιακή βιβλιοθήκη, όπου ο υπολογιστής αντικαθιστά το βιβλίο και το Internet αποτελεί το βασικό εργαλείο αναζήτησης. Στο πλαίσιο της δημιουργίας ισχυρών εκπαιδευτικών υποδομών από το Υ.Π.Δ.Β.Μ.Θ., που αποβλέπει στην υποστήριξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας και έρευνας, παράλληλα με την ανάπτυξη δεξιοτήτων των μαθητών στην αναζήτηση πληροφοριών και στην εξοικείωση με τις νέες τεχνολογίες, η Βιβλιοθήκη λειτουργεί ως τοπικό κέντρο πληροφόρησης, που εξασφαλίζει στους χρήστες της πρόσβαση σε κάθε είδους γνώση και πληροφορία. Το σύστημα της υποχρεωτικής εκπαίδευσης αποτελεί τη βάση για την ανάπτυξη των δεξιοτήτων στη χρήση της πληροφορίας και η σχολική βιβλιοθήκη πρέπει να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο, ως κέντρο εξεύρεσης εφοδίων για τη μάθηση και την απόκτηση ικανοτήτων. Οι Δημόσιες και Δημοτικές Βιβλιοθήκες καθώς και οι κινητές Βιβλιοθήκες που έχουν κάποιες από αυτές , οι οποίες διαθέτουν οργανωμένες πηγές γνώσης και με χρήση νέων τεχνολογιών, αποτελούν δίαυλο προς τη γνώση και έχουν πρωταρχικό ρόλο στη "διά βίου μάθηση". Επομένως απώτερος στόχος είναι η επιτυχημένη και αποδοτική συνεργασία της Βιβλιοθήκης με το σχολείο ώστε να αναπτυχθούν συνεργασίες και με την υπόλοιπη κοινωνία και να επιτευχθεί η ζητούμενη ανάπτυξη και πρόοδος για τη ζωή. |