του Κερασιώτη Σεραφείμ Εκπαιδευτικού - Μαθηματικού Διευθυντή του 2ου ΕΠΑ.Λ Γαλατσίου.
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ* ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ (ΕΠΑ.Λ.) ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2012 -2013.
(Κατά την πρώτη τακτική συνεδρίαση του συλλόγου διδασκόντων του σχολείου)
1. Κατανομή ωρών διδασκαλίας και μαθημάτων στους διδάσκοντες εκπαιδευτικούς.
2. Μερική ή ολική διάθεση των εκπαιδευτικών στο ΣΕΚ.
3. Κατανομή εξωδιδακτικής εργασίας (διοικητική εργασία) στους εκπαιδευτικούς:
3.1.Οικονομικά (μισθοδοσία μονίμων – αναπληρωτών - ωρομισθίων εκπαιδευτικών, μισθολογικό μητρώο μονίμου και συμβασιούχου προσωπικού, υπερωρίες εκπαιδευτικών, καταστάσεις αποζημίωσης εκδρομών, βεβαιώσεις αποδοχών).
3.2. Στατιστικά.
3.3.Διαχείριση των προγραμμάτων «ΝΕΣΤΩΡ» - «ΕΠΑΦΟΣ» - «survey.sch» - «school.gr» και των βάσεων δεδομένων των στοιχείων των μαθητών – των εκπαιδευτικών μέσω του Η/Υ.
3.4. Σύνταξη εβδομαδιαίου ωρολογίου προγράμματος μαθημάτων.
3.5. Σχολικά βιβλία – Σχολική βιβλιοθήκη - Εποπτικά μέσα διδασκαλίας.
3.6. Γραμματειακή υποστήριξη του σχολείου.
3.7. Διαχείριση του αρχείου πρώην ιδιωτικών σχολών.
3.8. Ορισμός εκπαιδευτικού στην επιτροπή ελέγχου του κυλικείου.
3.9. Πρακτικά των συνεδριάσεων του συλλόγου διδασκόντων και του σχολικού συμβουλίου.
3.10. Διαχείριση των αρχείων πρώην ΚΕΤΕ, ΤΕΛ και ΤΕΕ.
3.11.Υπεύθυνοι τμημάτων (τήρηση βιβλίων φοίτησης, καρτέλες μαθητών, απουσιολόγια, ενημέρωση γονιών, έλεγχοι τετραμήνων, αποστολή απουσιών, ορισμός επιμελητών κ.α).
3.12. Διεκπεραίωση αλληλογραφίας προς τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης, το ταχυδρομείο και άλλες υπηρεσίες.
3.13. Μητρώο - ευρετήριο μαθητών.
3.14.Ορισμός υπευθύνων εκπαιδευτικών των σχολικών εργαστηρίων πληροφορικής και φυσικών επιστημών.
4. Ανάθεση διδακτικών υπερωριών στους εκπαιδευτικούς.
5. Λειτουργία του σχολείου:
5.1. Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας του σχολείου.
5.2.Προσέλευση εκπαιδευτικών – παραμονή – ωράριο – κενά ωρολογίου προγράμματος.
5.3.Υποστήριξη των νεοδιόριστων, αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών στο σχολείο.
5.4. Σχέσεις εκπαιδευτικών - μαθητών, δημιουργία κατάλληλου σχολικού κλίματος για την επίτευξη των παιδαγωγικών και διδακτικών στόχων του σχολείου.
5.5. Σχέσεις των εκπαιδευτικών με το σύλλογο γονιών και κηδεμόνων.
5.6. Σχέσεις εκπαιδευτικών με το βοηθητικό προσωπικό (καθαρίστριες-φύλακες).
5.7.Ενημέρωση των θεμάτων εκπαιδευτικής νομοθεσίας & της καθημερινής αλληλογραφίας.
5.8.Εφημερίες των εκπαιδευτικών (καθήκοντα - νομοθεσία) – ασφάλεια των μαθητών και του σχολικού χώρου.
5.9.Υγιεινή, αισθητική και λειτουργικότητα των σχολικών χώρων (αίθουσες, κυλικείο, προαύλιο, τουαλέτες) – προτάσεις – σχέδιο εφαρμογής.
6. Μαθητικά θέματα:
6.1. Προσέλευση και παραμονή των μαθητών στο σχολείο.
6.2. Απουσίες μαθητών - δικαιολόγηση.
6.3. Αξιολόγηση μαθητών (νομοθεσία, τεστ αξιολόγησης, προφορικές και γραπτές εξετάσεις τετραμήνων – προγραμματισμός διαγωνισμάτων κ.α). Χρονοδιάγραμμα - από 12-27/09/2012 - διεξαγωγής των διαγνωστικών δοκιμασιών της Α΄ τάξης ΕΠΑ.Λ. στα μαθήματα, Νεοελληνική Γλώσσα, Νεοελληνική Λογοτεχνία, Άλγεβρα, Γεωμετρία, Φυσική, Χημεία και Ξένες Γλώσσες.
6.4. Αξιολόγηση μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (νομοθεσία, μαθητές που εμπίπτουν στην ειδική κατηγορία).
6.5.Μαθητικά συμβούλια – συμβούλια τάξης (νομοθεσία - τρόπος λειτουργίας - ενημέρωση μαθητών - συνεργασίες), χρονοδιάγραμμα μαθητικών αρχαιρεσιών (μέχρι τέλος Οκτωβρίου 2012).
6.6.Απουσιολόγοι – Επιμελητές (τρόπος ορισμού - καθήκοντα – υποχρεώσεις).
6.7.Σχολική παραβατικότητα – Συμπεριφορά μαθητών - Ποινές μαθητών.
6.8. Ενημέρωση γονιών (καθορισμός ημέρας συνάντησης εκπαιδευτικών γονιών και κηδεμόνων). Συνάντηση με το Δ.Σ του συλλόγου των γονέων και κηδεμόνων.
6.9. Βραβεύσεις μαθητών (αριστεία-βραβεία) – ορισμός σημαιοφόρου - παραστατών.
7. Ομάδες εργασίας εκπαιδευτικών και κοινός προγραμματισμός της ύλης ανά μάθημα (μέχρι 30 Σεπτέμβρη 2012), σε συνεργασία με τους αντίστοιχους σχολικούς συμβούλους και το διευθυντή του σχολείου.
8. Λειτουργία τμημάτων υποστήριξης στα μαθήματα α) Νέα Ελληνική Γλώσσα & β) Μαθηματικά στην Α΄ & Β΄ τάξη Ε.ΠΑΛ (εκπαιδευτικοί που θα διδάξουν - μαθητές που θα παρακολουθήσουν).
9. Ανάπτυξη των σχολικών δραστηριοτήτων εκτός του κανονικού ωρολογίου προγράμματος με προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Π.Ε), Αγωγής Υγείας (Α.Υ), Αγωγής Σταδιοδρομίας (Α.Σ), Αγωγής Καταναλωτή (Α.Κ), Πολιτιστικών Θεμάτων (Π.Θ), Ευρωπαϊκών Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων Leonardo Da Vinci & Comenius.
10. Ενίσχυση του συλλόγου εθελοντών αιμοδοσίας του ΕΠΑ.Λ, προγραμματισμός διενέργειας 1-2 εθελοντικών αιμοδοσιών εκπαιδευτικών – γονιών – κηδεμόνων - μαθητών.
11. Ετήσιος ενδεικτικός προγραμματισμός εκπαιδευτικών εκδρομών - επισκέψεων:
11.1. Εκπαιδευτικοί περίπατοι συνολικά πέντε (5).
11.2. Ημερήσιες εκδρομές συνολικά μια (1).
11.3. Εκπαιδευτικές επισκέψεις στα πλαίσια εκπόνησης προγραμμάτων Π.Ε, Α.Υ, Α.Κ και Α.Σ συνολικά μια (1) έως δύο (2) ανά πρόγραμμα.
11.4.Εκπαιδευτικές επισκέψεις στα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ).
11.5. Εκπαιδευτικές επισκέψεις στο εξωτερικό, στα πλαίσια εφαρμογής ευρωπαϊκών προγραμμάτων, ανταλλαγών κ.α.
11.6. Εκπαιδευτικές επισκέψεις ειδικοτήτων ή γενικού ενδιαφέροντος στα πλαίσια των διδακτικών ενοτήτων συνολικά μέχρι εννιά (9) ανά τμήμα.
11.7. Πενθήμερη εκπαιδευτική εκδρομή Γ΄ τάξης ΕΠΑ.Λ..
12. Πραγματοποίηση πολιτιστικής ημερίδας ή διημερίδας στο τέλος του διδακτικού έτους (πότε – που – πως).
13. Συμμετοχή των μαθητών του σχολείου στις αθλητικές εκδηλώσεις του Δήμου και του Υ.Π.Ε.Π.Θ και τους Πανελλήνιους Καλλιτεχνικούς Αγώνες.
14. Οργάνωση και συμμετοχή σε διαγωνισμούς(εφημερίδα, χορός, μουσική, θέατρο, περιβαλλοντική εκπαίδευση, αγωγής σταδιοδρομίας κ.α).
15. Ομιλητές – εισηγητές και οργανωτές σχολικών εορτών και άλλων επίκαιρων και διαχρονικών εκδηλώσεων όπως: 15η Σεπτέμβρη - 28η Οκτώβρη – 17η Νοέμβρη – 25η Μάρτη – Εορτές Χριστουγέννων και Πάσχα, ημέρα του εκπαιδευτικού, επαγγελματικός προσανατολισμός - επαγγελματική καριέρα, δρόμοι μετά τα ΕΠΑ.Λ, εξετάσεις για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, ισότητα των φύλων, πολυπολιτισμικότητα, ημέρα για το AIDS, ναρκωτικά, αλκοόλ, κάπνισμα, κινητά τηλέφωνα, αιμοδοσία, περιβάλλον, εγκληματικότητα, ρατσισμός, ανεργία, σχολική παραβατικότητα, τροχαία ατυχήματα, φιλανθρωπικές δραστηριότητες κ.α.
16. Προστασία από ακραία καιρικά φαινόμενα (σεισμοί, πλημμύρες, φωτιά, δυνατοί άνεμοι). Προστασία από επιδημίες. Σχεδιασμός – ασκήσεις προετοιμασίας. Καθορισμός αρμοδιοτήτων στους εκπαιδευτικούς.
17. Σχολικό συμβούλιο (Σ.Σ) - ορισμός της πρώτης συνεδρίασης
(από 12-22/09/2012) – διαμόρφωση της ημερησίας διάταξης - προτάσεις.
18. Σχολική επιτροπή (Σ.Ε) ενημέρωση των εκπαιδευτικών για τα δρώμενα της Σχολικής Επιτροπής του Δήμου ή του Δημοτικού Διαμερίσματος (σύνθεση, οικονομικά, αποφάσεις, προβλήματα κ.α).
19. Συμβούλιο Σχολικής Κοινότητας (Σ.Σ.Κ) επικαιροποίηση των μελών και ενεργοποίησή του σύμφωνα με την παρ. 2, άρθρο 1, υπ. απόφαση 8440/24-2-2011/ΦΕΚ 318/2011.
20. Δημοτική Επιτροπή Παιδείας (ΔΕΠ) Δήμου ενημέρωση για τις αποφάσεις που επηρεάζουν την λειτουργία του σχολείου, προτάσεις.
21. Άλλο θέμα ή θέματα που θα προτείνουν τα μέλη του συλλόγου διδασκόντων προ ημερήσιας διάταξης.
Η παρουσία όλων των εκπαιδευτικών στη τακτική συνεδρίαση είναι αναγκαία και υποχρεωτική, οι εκπαιδευτικοί που ενδιαφέρονται να εισηγηθούν κάποιο ή κάποια από τα θέματα να ενημερώσουν τη διεύθυνση του σχολείου.
(Κατά την πρώτη τακτική συνεδρίαση συμμετέχει – ενημερώνεται έγκαιρα για την ημερομηνία της συνεδρίασης- ο σχολικός σύμβουλος γενικής παιδαγωγικής ευθύνης της σχολικής μονάδας).
*ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟΣ