ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ:
Στείλτε τα μηνύματά σας στο
e-mail: axarneonneoi@yahoo.gr
αλλά και στο
mgvavour@gmail.com
Mπορείτε να στείλετε άρθρα, δημοσιεύσεις και πληροφορίες, φωτογραφίες (jpg) και ό,τι άλλο επιθυμείτε να δημοσιεύσετε. ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΤΕ να δημοσιεύσετε τίποτα απολύτως σε κείμενα greeklish.
Η εφημερίδα είναι "ανοιχτή" και στην εκπαιδευτική κοινότητα.
Αρχειοθήκη ιστολογίου
-
▼
2012
(455)
-
▼
Δεκεμβρίου
(22)
-
▼
Δεκ 22
(8)
- COUNCIL OF THE EUROPEAN UNION news about education...
- Υφυπουργού Παιδείας κ. Θεόδωρου Π. Παπαθεοδώρου συ...
- Συμβούλιο Δια Βίου Μάθησης και Σύνδεσης με την Απα...
- Ο Θεσμός της Αριστείας στην Ανώτατη Εκπαίδευση
- Βράβευση Παραολυμπιονικών του «ΛΟΝΔΙΝΟ 2012» στη Β...
- ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ
- ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΠΑΠΑΘΕΟΔΩΡΟΥ, ΥΦ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΔΗΛΩΣΗ..
- ΕΝΩΣΗΣ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΔΗΜΟΥ ΑΧΑΡΝΩΝ...
-
▼
Δεκ 22
(8)
- ► Σεπτεμβρίου (11)
- ► Φεβρουαρίου (44)
- ► Ιανουαρίου (1)
-
▼
Δεκεμβρίου
(22)
Σάββατο 22 Δεκεμβρίου 2012
Υφυπουργού Παιδείας κ. Θεόδωρου Π. Παπαθεοδώρου συνέντευξη...
Συνέντευξη του Υφυπουργού Παιδείας κ. Θεόδωρου Π. Παπαθεοδώρου στην εκπομπή «Πρώτη Γράμμη»
Θ. ΠΑΠΑΘΕΟΔΩΡΟΥ
Εγώ θα συμφωνήσω ότι εδώ έχουμε τον συνδυασμό τριών στοιχείων. Σαφώς μια διαταραγμένη προσωπικότητα του δράστη και ένα οικογενειακό περιβάλλον. το οποίο διαμόρφωσε τις συνθήκες περάσματος στην πράξη. Το δεύτερο, η πρόσβαση η εύκολη πρόσβαση στα όπλα και το τρίτο είναι αυτό το οποίο το είπαμε κατά κόρο τις τελευταίες μέρες, μια κουλτούρα βίας η οποία βλέπετε ότι μας οδηγεί στο συμπέρασμα, το ότι το αδιανόητο δεν έχει όριο. Το αδιανόητο μπορεί να συμβεί και η έντασή του δεν έχει ποτέ όριο. Είναι η πρώτη φορά 28 θύματα αλλά σε μια σειρά από καταστάσεις σε σχολεία που τα τελευταία χρόνια πολλαπλασιάζονται.
Δημοσιογράφος: δεν είναι το ίδιο με το αντίστοιχο της Νορβηγίας γιατί εκεί…..
Υφυπουργός: Εκεί είχαμε μια ιδεοληπτική, αν θέλετε, παράσταση του δράστη, ενώ εδώ έχουμε καθαρά όπως φαίνεται ψυχολογικά χαρακτηριστικά. Όμως το ζήτημα που η Αμερική πρέπει να επανεξετάσει δεν είναι μόνο το ζήτημα των όπλων ή της ελευθερίας πώλησης των όπλων, είναι μια κουλτούρα η οποία είναι ταυτισμένη με τη χρήση του όπλου και αυτό στην Ευρώπη δεν υπάρχει. Δεν υπάρχει βεβαίως ως καθημερινότητα . Θα υπενθύμιζα αυτό που είπα προηγουμένως, ότι ποτέ κανείς δεν μπορεί να ξέρει πως το αδιανόητο μπορεί να συμβεί. Γιατί εδώ έχουμε παιδιά 6 και 7 ετών, επομένως αυτός που σκέφτεται την πράξη -στην προκειμένη περίπτωση ο δράστης- σκέφτεται την δράση, την προετοιμάζει και τελικά την θέτει σε εφαρμογή. Καταλαβαίνετε ότι ο στόχος υπήρχε, ο στόχος δεν ήταν <<μπαίνω σε ένα οποιοδήποτε σχολείο και σκοτώνω >> , αλλά το συγκεκριμένο σχολείο με το οποίο ενδεχομένως να συνδεόταν μέσω της μητέρας του. Πέρα απ’ αυτό, ο συνδυασμός των τριών αυτών στοιχείων έχει διαμορφώσει συνθήκες που έφθασαν τα πράγματα στο συγκεκριμένο αποτέλεσμα.
Δημοσιογράφος: η κουλτούρα της βίας στην οποία αναφερόμαστε για να εξηγήσουμε τραγικά ή λιγότερο τραγικά φαινόμενα ..παγκόσμια κουλτούρα πια ..ένα παιδί παίρνει εικόνες από όλο τον κόσμο …παίρνει μια εκπαίδευση… Υφυπουργός: Υπονοείτε εδώ ότι υπάρχει ένας μιμητισμός ακόμη και σε αυτή τη βία. Εγώ δεν θα το απορρίψω ως συλλογισμό αυτό. Για ποιο λόγο, διότι πιστεύω ότι στην Αμερική ενδεχομένως να έχουμε και το στοιχείο του μιμητισμού μέσα σ’ αυτά. Η κουλτούρα της βίας ,όμως, στην Ευρώπη δεν είναι η ίδια. Δεν σκεφτόμαστε την καταστροφή με τους ίδιους όρους. Δεν χρησιμοποιούμε την βία ως ένα στοιχείο κοινωνικής διαπραγμάτευσης ή κοινωνικής συμβίωσης που αυτό έχει πάρα πολύ μεγάλη σημασία. Και οι αναφορές μας είναι, επίσης, διαφορετικές δηλαδή δεν έχει να κάνει μόνο με την χρήση των όπλων που στην Ευρώπη δεν υπάρχουν σε σχέση με την Αμερική.
Δημοσιογράφος : Και στον Καναδά έχουν όπλα αλλά δεν σφάζονται…
Υφυπουργός: Σωστά αλλά είναι οι μορφές βίας που αναπτύσσονται σε κάθε κοινωνία. Η Ευρωπαϊκή κοινωνία δεν έχει αυτές τις μορφές βίας. Βεβαίως δεν σημαίνει δεν μπορούμε να δούμε ακραία φαινόμενα. Να σας θυμίσω πριν από χρόνια ένας αγρότης σκότωσε 5 κυνηγούς απλώς επειδή πέρασαν από το χωράφι του και αυτό ήταν, αν θέλετε, μια ακραία κατάσταση που το είχαμε εξηγήσει ως γεγονός μιας μικροκοινωνίας , τότε κλπ . Όμως, γεγονός είναι ότι αυτή τη στιγμή συνθήκες βίας αναπτύσσονται που έχουν να κάνουν και με τον τρόπο που εξελίσσεται η κοινωνία, δηλαδή αφομοιώνει όλο και πιο σκληρές μορφές βίας στο εσωτερικό της.
Δημοσιογράφος: στις ΗΠΑ όλα αυτά τα περιστατικά έχουν ένα σημείο αναφοράς την μαζικότητα που επιλέγει ο δράστης δηλαδή γίνονται ή σχολείο ή σε ένα πανεπιστήμιο ή σε εμπορικό κέντρο είναι μια συνειδητή επιλογή. Υφυπουργός: είναι η ορατότητα του γεγονότος ,είναι η θεατότητα που μπορεί νάχει ένα τα τέτοιο γεγονός. Θα σας πω επίσης ότι αυτή την ορατότητα την επιδιώκουν και οι ίδιες οι αρχές. Μην ξεχνάτε πάρα πολλές συλλήψεις μεταδίδονται από την τηλεόραση, για ποιο λόγο; Για παραδειγματισμό της κοινωνίας αυτή η βία η οποία προωθείται από την μία πλευρά για παραδειγματισμό υπάρχει και από την άλλη για να σοκάρει την κοινωνία μέσα από την αγριότητά της, την έντασή της, φαίνεται ότι έχει και αντιδράσεις που έρχονται μπούμερανκ σε σχέση με την εξέλιξη της κοινωνίας, αλλά το γεγονός επίσης ότι είναι εξοικειωμένη η κοινωνία με τέτοιου είδους θέαση πιστεύω ότι διαμορφώνει και συνθήκες περάσματος στην πράξη, όπως το είδαμε. Γιατί σ’ αυτές τις περιπτώσεις , αυτό το οποίο επιδιώκεται δεν είναι μόνο η καταστροφή είναι αυτή η μαζικότητα, αυτή η προβολή που θα λάβει το γεγονός ακόμη και μετά θάνατον γιατί αυτοκτονεί στο τέλος.
Δημοσιογράφος: τέτοια φαινόμενα δεν είχαμε στην Ελλάδα ούτε θα έχουμε φαντάζομαι… η πολιτεία έχει δει ότι αναπτύσσονται φαινόμενα βίας μέσα στα σχολεία όχι τέτοιου χαρακτήρα μέσα στα σχολεία …υπάρχει ένα σύστημα ασφάλειας για να κρατήσει ακραίες συμπεριφορές απ΄έξω και εντοπισμού τους.
Υφυπουργός: Δεν είμαι απ’ αυτούς που πιστεύουν ότι επειδή κάποια πράγματα συνέβησαν σε ευρωπαϊκό επίπεδο οπωσδήποτε θα μεταφερθούν και στην Ελλάδα. Δεν είμαι επίσης απ’ αυτούς που πιστεύουν ότι δεν θα μεταφερθούν ποτέ, δηλαδή δεν θα υπάρχει καμία επιρροή καμία επίδραση της εξέλιξης αυτού του φαινομένου στην Ελλάδα επειδή εξελίσσεται στη Ευρώπη. Θεωρώ ότι τα πράγματα στην Ελλάδα εξελίχθηκαν σε μια εποχή που ταυτίστηκαν με την κρίση και πράγματι έχουμε περισσότερα φαινόμενα βίας στα σχολεία. Απ’ κει και πέρα αυτά τα τελευταία χρόνια δεν έχουμε την ίδια που ενδεχομένως να υπάρχουν σε σχολεία στο Λονδίνο, στο Παρίσι, στα ακραία τους φαινόμενα γιατί στη καθημερινή βία έχουμε πάνω κάτω τα ίδια χαρακτηριστικά.
Δημοσιογράφος: προέρχονται από οργανωμένες ομάδες από μικροσυμμορίες των παιδιών ή από άλλες καταστάσεις; Υφυπουργός: θα σας έλεγα μικροσυμμορίες, μικροομάδες οι οποίες επεδίωκαν μια κυριαρχία στο σχολείο. Υπήρχε από πάντα και αυτό συνεχίζει η βία που υπάρχει έξω στην κοινωνία να φέρεται και στα σχολεία ως, ως ένα συνεπακόλουθο, μπορούμε να το δούμε ως μια φυσική συνέπεια. Το θέμα είναι , επειδή έχουμε αποτύχει ή δεν έχουμε προβλέψει την πρόληψη στην κοινωνία δεν σημαίνει θα κάνουμε το ίδιο και στα σχολεία. Ξέρετε ότι τελευταία υπάρχει μια πολύ συντονισμένη πρωτοβουλία με το παρατηρητήριο στο Υπουργείο Παιδείας για τη πρόληψη της σχολικής βίας και του εκφοβισμού. Το ζήτημα είναι καταρχάς να αναγνωρίσουμε όπου υπάρχει πρόβλημα, εκεί που υπάρχει πρόβλημα, όχι γενικά σε όλα σχολεία, όπου υπάρχει πρόβλημα. Σαφέστατα θα σας έλεγα ότι υπάρχει εντονότερο πρόβλημα εγκληματικότητας σε ορισμένες περιοχές από ότι σε κάποιες άλλες. Επομένως και η καταγραφή θα πρέπει να γίνει και η μελέτη.
Δημοσιογράφος: έχει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά αυτή η βία; ….
Υφυπουργός: Τρεις μορφές τέτοιας βίας είναι η βία που ασκείται και συνδυάζεται με την παραβατικότητα, δηλαδή υπάρχει μια βία η οποία έχει να κάνει με την ενδοσχολική ζωή, έχει να κάνει με τον εκφοβισμό, έχει να κάνει με την κυριαρχία έχει να κάνει με την ψυχολογική πίεση με την λεκτική βία έχει να κάνει δηλαδή με φαινόμενα τα οποία για να τα αποτρέψουμε θα πρέπει να μάθουμε και τους δασκάλους να μπορούν να τα αντιμετωπίσουν. Θα πρέπει να μάθουμε τους γονείς να μπορούν να τα διαγνώσουν θα πρέπει να βάλουμε την πρόληψη στα σχολεία ως στοιχείο της μαθησιακής διεργασίας. Και το τρίτο το οποίο βλέπουμε να αναπτύσσεται τα τελευταία χρόνια και προηγουμένως υπήρχε όχι σε τέτοιο βαθμό ούτε σε τέτοια ένταση είναι μια μορφή ρατσιστικής βίας -όχι μόνο των αλλοδαπών –αλλά θα σας έλεγα μέσα από την κρίση που περνάει η κοινωνία μέσα από τις ανισότητες που υπάρχουν στην κοινωνία βλέπουμε αυτό να αποτυπώνεται αυτό μέσα στο σχολείο, βλέπουμε να γίνεται αντικείμενο εκμετάλλευσης είτε εναντίον των αλλοδαπών είτε μεταξύ αυτών που επικυριαρχούν στην σχολική μονάδα και από την άλλη πλευρά μέχρι σήμερα κάθε φορά που συνέβαινε κάτι τέτοιο αποστρέφαμε το βλέμμα και λέγαμε δεν υπάρχει είναι μεμονωμένο ή αν θέλετε είναι μια φοβική καθαρά εκδήλωση κάποιων ανθρώπων. Δεν είναι έτσι. Νομίζω ότι και το θέμα της ρατσιστικής βίας και το θέμα της συμβατικής ενδοσχολικής βίας θα πρέπει να το αντιμετωπίσουμε αφού αναγνωρίσουμε και πούμε σ’ όλους ότι το θέμα έχει να κάνει με το μέλλον της κοινωνίας.
Δημοσιογράφος: θα κάνετε συγκεκριμένες ενέργειες;
Υφυπουργός: Είχαμε προβάλλει και δρομολογήσει 10 δράσεις για τη φετινή χρονιά όπως επίσης και για το θέμα της ρατσιστικής βίας είχαμε πει ότι αυτό συνδέεται και με την επαναφορά της διδασκαλίας των αρχών της δημοκρατίας στο σχολείο. Αυτό το είχαμε αφήσει τα τελευταία χρόνια εντελώς, έχει συρρικνωθεί σε απύθμενο βαθμό και μάλιστα τυποποιήθηκε, η κοινωνία ήταν ήσυχη γιατί είχε λύσει τα προβλήματα δημοκρατίας και ξαφνικά η ίδια κοινωνία ανακαλύπτει ότι όχι μόνο δεν τα έχει λύσει αλλά ένα κομμάτι της ιδιότητας του πολίτη το έχει εκχωρήσει σε δομές που είναι εκτός σχολείου. Αυτή η αδράνεια και ο εφησυχασμός των τελευταίων ετών μας έχει φέρει σε ένα σημείο κατά την άποψή μου θα πρέπει να αναθεωρήσουμε τις πολιτικές και αυτό κάνουμε αυτή τη στιγμή με την επανεισαγωγή της πολιτειακής παιδείας στα σχολεία και με κάτι άλλο το οποίο έχει να κάνει με τον τρόπο που οι γονείς πλέον αντιδρούν. Θα πρέπει να πείσουμε τους γονείς ότι το ζήτημα της σχολικής βίας σε όλες τις εκφάνσεις έχει και να κάνει και με το μέλλον των παιδιών τους.
Δημοσιογράφος: παιδοψυχολόγοι υπάρχουν στα σχολεία;
Υφυπουργός: Υπάρχουν ψυχολόγοι, υπάρχουν καθηγητές ψυχολογίας που διδάσκουν τέτοιου είδους ..
Δημοσιογράφος: όχι παιδοψυχολόγοι που να έρχονται σε επαφή με τα παιδιά να μπορούν να καταλάβουν αν κάποιο παιδάκι ανήκει σε κάποια συμμορία επειδή ανήκει ο φίλος τους ή υπάρχει πρόβλημα ψυχολογικό; Υφυπουργός: Το τελευταίο πρόγραμμα του παρατηρητηρίου …υπάρχει δυνατότητα υποστήριξης των σχολείων και από παιδοψυχιάτρους και παιδοψυχολόγους όπως επίσης και μια ανοιχτή γραμμή και ηλεκτρονική πλατφόρμα συμβουλευτικής και προς τους γονείς και καθηγητές έτσι ώστε να μπορούμε να αντιμετωπίσουμε τα φαινόμενα αυτά. Υπάρχει και κάτι άλλο ότι, θα πρέπει -και αυτό κάνουμε αυτή τη στιγμή- να καταγραφούν και να μελετηθούν εκεί που υπάρχουν, όλα τα σχολεία δεν αντιμετωπίζουν τα ίδια προβλήματα. Επίσης όταν βλέπουμε κάποιο σχολείο να αντιμετωπίζει τέτοιο πρόβλημα δεν πρέπει να στιγματισθεί ούτε ο μαθητής ούτε το σχολείο. Επομένως εδώ υπάρχουν πολιτικές εναλλακτικές που το Υπουργείο έχει εφαρμόσει.
Δημοσιογράφος: πρόγραμμα ασφάλειας για τα σχολεία χωρίς να τα κάνει φρούρια αποκομμένα από την κοινωνία … ένα πρόβλημα ελέγχου και επίβλεψης..
Υφυπουργός: Θα σας δώσω δύο παραδείγματα. Το παράδειγμα της Μ. Βρετανίας όπου για να μπεις στο σχολείο περνάς από μαγνητική πύλη και επίσης υπάρχουν μέσα κάμερες παντού. Αυτό δεν έχει επηρεάσει την εγκληματικότητα ή την παραβατικότητα στα σχολεία σας διαβεβαιώνω και από επιστημονικής πλευράς. Από την άλλη πλευρά δεν πιστεύω ότι υπάρχει καλύτερη πρόβλεψη από αυτή την οποία αναλαμβάνει να κάνει ο ίδιος ο δάσκαλος ή ο καθηγητής. Από την άλλη πλευρά όπου υπάρχει πρόβλημα να δούμε πως μέσα από μορφές κοινοτικής διαμεσολάβησης ή επιτήρησης της αστυνομίας στον εξωσχολικό χώρο μπορεί να γίνει έτσι ώστε να μην έχουμε μεταφερόμενα φαινόμενα από την άλλη πλευρά, ακόμη και όπου υπήρξε προσπάθεια σε ένα σχολείο π.χ. στην Ελλάδα είπαν, δεν τα καταφέρνουμε έχουμε διαρρήξεις και κλοπές ας βάλουμε κάμερες .Αυτό, με τον τρόπο τον οποίο έγινε, σημαίνει αποτυχία του σχολικού συστήματος όλοι είπαν εμείς δεν φέρνουμε καμία ευθύνη αν υπάρχει κάμερα, θάρθει η αστυνομία να μας σώσει. Ο σχολικός χώρος είναι υπό την ευθύνη του δασκάλου και του καθηγητή και ως τέτοιο θα πρέπει να τον δούμε. Εκεί που υπάρχει παρέμβαση των αρχών βεβαίως αλλά τέτοιου είδους πολιτικές για τον Ευρωπαϊκό χώρο δεν έχουν δώσει θετικά αποτελέσματα δημιουργούν αντιδράσεις οι οποίες είναι ανεξέλεγκτες.
Συμβούλιο Δια Βίου Μάθησης και Σύνδεσης με την Απασχόληση
Συνεδρίασε στο Υπουργείο Παιδείας (αίθουσα «Γαλάτεια Σαράντη») το «Συμβούλιο Δια Βίου Μάθησης και Σύνδεσης με την Απασχόληση».
Στην έναρξη της συνεδρίασης απηύθυνε χαιρετισμό ο Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Κ. Αρβανιτόπουλος, ενώ στη συνέχεια, η Γενική Γραμματέας Δια Βίου Μάθησης κα Ελένη Καρατζόλα παρουσίασε την Έκθεση για την Ελλάδα για το 2012 στο Συμβούλιο. Ακολούθησε συνεδρίαση του Συμβουλίου.
Στο χαιρετισμό του ο κ. Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος είπε τα εξής:
«Θα σας καλωσορίσω στη συνεδρίαση του Συμβουλίου Διά Βίου Μάθησης και Σύνδεσης με την Απασχόληση, στο οποίο όπως είπε και η Γενική Γραμματέας, θα παρουσιαστεί η Ετήσια Έκθεση 2012 για τη «Διά Βίου Μάθηση» στην Ελλάδα, που έχει συνταχθεί από τη Γενική Γραμματεία Διά Βίου Μάθησης.
Γνωρίζουμε όλοι, ότι ως «Διά Βίου Μάθηση» ορίζονται όλες οι μορφές των μαθησιακών δραστηριοτήτων στη διάρκεια της ζωής του ανθρώπου, αυτές που αποσκοπούν στην απόκτηση ή την ανάπτυξη γνώσεων, των δεξιοτήτων, των ικανοτήτων, αυτές που συμβάλουν στη διαμόρφωση μιας ολοκληρωμένης προσωπικότητας, αυτές που συμβάλουν στην επαγγελματική ένταξη και εξέλιξη του κάθε ατόμου, στην κοινωνική συνοχή εν γένει, στην ανάπτυξη της ικανότητας της ενεργού συμμετοχής στα κοινά αλλά και στην κοινωνική, οικονομική και την πολιτιστική ανάπτυξη. Η Διά Βίου Μάθηση περιλαμβάνει και την τυπική εκπαίδευση, τη μη τυπική εκπαίδευση και την άτυπη μάθηση.
Οι πολιτικές της «Διά Βίου» πρέπει να γνωρίζουμε όλοι ότι αποτελούν σήμερα προτεραιότητα, τόσο στην Ευρώπη όσο και σε διεθνές επίπεδο και στοχεύουν στην αύξηση της απασχόλησης, στην οικονομική ευημερία και στην πλήρη συμμετοχή του ατόμου στην κοινωνία. Σήμερα, η γήρανση του πληθυσμού σε συνδυασμό με το έλλειμμα δεξιοτήτων του εργατικού δυναμικού αλλά και τον παγκόσμιο ανταγωνισμό καθιστούν τη Διά Βίου Μάθηση κρίσιμο παράγοντα ανάπτυξης και κοινωνικής συνοχής, ειδικά -θα έλεγα- στην παρούσα συγκυρία της τρέχουσας πολύπλευρης , οικονομική, πολιτικής, κοινωνικής κρίσης που βιώνουμε. Πώς μπορεί να συμβάλει η Διά Βίου Μάθηση στην υπέρβαση αυτής της κρίσης; Πρώτον η Διά Βίου Μάθηση είναι άρρηκτα συνδεδεμένη, είναι άμεσα συνδεδεμένη με την οικονομική ανάπτυξη και τις προοπτικές απασχόλησης, γιατί παρέχει τη δυνατότητα έγκαιρης ανταπόκρισης στις ανάγκες της αγοράς εργασίας. Δίνουμε, λοιπόν, έμφαση στην αναβάθμιση των προσόντων του ανθρώπινου δυναμικού της χώρας και δίνουμε έμφαση στη σύνδεση των παρεχόμενων προγραμμάτων επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας.
Επίσης, η Διά Βίου Μάθηση αφορά στην Οικονομία και στην αναπτυξιακή προοπτική της χώρας γιατί μέσω της αρχικής αλλά και της συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης μπορούν να υπηρετηθούν αναπτυξιακοί στόχοι, όπως η βιώσιμη ανάπτυξη, η δημιουργία, για παράδειγμα χαμηλών εκπομπών άνθρακα μέσω της στροφής, σε τεχνικά επαγγέλματα υψηλής εξειδίκευσης. Έρχεται λοιπόν η Διά Βίου Μάθηση να χτίσει γέφυρες , ανάμεσα σε δύο χώρους που, για πολλά χρόνια στη χώρα μας, λειτουργούν παράλληλα χωρίς να συναντώνται: ο χώρος της Εκπαίδευσης και ο χώρος της Εργασίας, ο χώρος της Οικονομίας.
Δεύτερον η κρίση που περνάμε είναι πολύμορφη, δεν είναι αποκλειστικά οικονομική. Είναι και κρίση πολιτική, είναι και κρίση αξιών. Γι’ αυτό θεωρώ ότι η Διά Βίου Μάθηση έχει να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο να και σε αυτό το επίπεδο, γιατί προσφέρει στους πολίτες γνώσεις, κριτική σκέψη, περιβαλλοντική, φορολογική και καταναλωτική συνείδηση. Ενεργοποιεί τους πολίτες στα κοινά, σε δράσεις αλληλεγγύης, στην προσπάθεια μιας γενικότερης αλλαγής των παθογενειών και των στρεβλώσεων που παρατηρούνται.
Και θα έλεγα ότι η Διά Βίου Μάθηση είναι μία, κατ’ εξοχήν, δημοκρατική διαδικασία γιατί αφορά στο σύνολο των πολιτών, αφού στοχεύει στον πυρήνα της Δημοκρατίας, στη διαμόρφωση, δηλαδή, ενεργών και ενημερωμένων πολιτών. Η Δημοκρατία άλλωστε είναι το μόνο πολίτευμα, το οποίο απαιτεί εκπαίδευση των πολιτών σε συνεχή, καθημερινή βάση και μέχρι τα βαθειά γεράματα. Δεν είναι σύμπτωση ότι το «γηράσκω αεί διδασκόμενος» έχει να κάνει με την αρχαία ελληνική πρόσληψη της Δημοκρατίας και αυτή η ανάγκη αυτή γίνεται ιδιαίτερα επιτακτική σε περιόδους κρίσης. Γι’ αυτό λοιπόν και μείς προχωρούμε στην αποκέντρωση δομών και υπηρεσιών στη Διά Βίου Μάθηση. Σήμερα, 126 δήμοι σε όλη τη χώρα έχουν ιδρύσει Κέντρα Διά Βίου Μάθησης για την εκπαίδευση ενηλίκων και από το Σεπτέμβρη του 2013 τα δημόσια ΙΕΚ περνούν στις Περιφέρειες, με στόχο την ουσιαστική τους αναβάθμιση, αλλά και κυριότερα, την ενίσχυση των τοπικών παραγωγικών δυνάμεων μέσω της επαγγελματικής εκπαίδευσης και της κατάρτισης.
Φίλες και φίλοι,
Η συγκρότηση του Συμβουλίου Διά Βίου Μάθησης και Σύνδεσης με την Απασχόληση, είναι χωρίς αμφιβολία μια εξαιρετική πρωτοβουλία. Συνηθίζουμε όμως στην Ελλάδα, οι καλές πρωτοβουλίες να μένουν στα χαρτιά, να είναι σχεδιασμοί επί χάρτου. Φτάσαμε λοιπόν, σε ένα σημείο που δεν διαθέτουμε την «πολυτέλεια» πια , να σχεδιάζουμε και να μην εφαρμόζουμε. Γι αυτό, στο Υπουργείο Παιδείας αξιοποιούμε κάθε συνέργεια, κάθε συνένωση δυνάμεων που μπορεί να φέρει αποτελέσματα . Γι’ αυτό η συνεργασία μας δεν ολοκληρώνεται σε αυτήν εδώ τη συνεδρίαση. Η Διά Βίου Μάθηση απαιτεί συνεχή συνεργασία, μια συνεχή διεργασία.
Σας ευχαριστώ!»
Παρουσιάζοντας τις δράσεις ΔΒΜ που αναπτύχθηκαν το 2012 η κα. Καρατζόλα είπε μεταξύ άλλων ότι ο απολογισμός τους αναδεικνύει την οριζόντια διάσταση των πολιτικών αυτών, την ευρύτητα, ποικιλότητα και διαφορετικότητα των παρόχων της ΔΒΜ, καθώς και των ωφελουμένων από τις δράσεις και τα αντικείμενα μάθησης, την εστίαση των δράσεων στον γενικό πληθυσμό και σε θέματα κοινωνικού αποκλεισμού, την ποικιλότητα – διαφορετικότητα στα προσφερόμενα προγράμματα, καθώς και τη δυναμική ταχείας ανάπτυξης βάσει στρατηγικού σχεδιασμού.
Όπως επεσήμανε η Γενική Γραμματέας Διά Βίου Μάθησης, οι προκλήσεις που ανακύπτουν είναι η αύξηση του ποσοστού συμμετοχής, η διυπουργική συνεργασία για το συντονισμό σε εθνικό επίπεδο για τα θέματα της ΔΒΜ, η πιστοποίηση παρόχων και η ένταξή τους στο Εθνικό Δίκτυο και στο μητρώο φορέων ΔΒΜ και η δικτύωσή τους, η αξιοποίηση των συνεργειών μεταξύ φορέων δικτύωσης και παρόχων, με την παράλληλη εξοικονόμηση πόρων, η στρατηγική αναδιοργάνωση των παρεχόμενων υπηρεσιών, με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας καθώς και η σύνδεση με την απασχόληση.
Λάβετε την Έκθεση 2012 για τη Διά Βίου Μάθηση στην Ελλάδα πατώντας εδώ.
Ο Θεσμός της Αριστείας στην Ανώτατη Εκπαίδευση
Με μεγάλη επιτυχία οργανώθηκε στις 17 Δεκεμβρίου 2012, από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού η ημερίδα με θέμα «Ο Θεσμός της Αριστείας στην Ανώτατη Εκπαίδευση», με σκοπό την παρουσίαση των επιτευγμάτων της στρατηγικής αυτής, την αναγνώριση της συνεισφοράς όλων των συντελεστών της, καθώς και τη θεσμοθέτηση και την ανάπτυξη κουλτούρας Αριστείας, στα Ελληνικά Ακαδημαϊκά Ιδρύματα.
Με τη δράση «Ακαδημαϊκή και Επιστημονική Αριστεία» στηρίζει το Υπουργείο Παιδείας την προσπάθεια της ελληνικής Ακαδημαϊκής Κοινότητας για την καταγραφή και ανάδειξη των επιτευγμάτων των ελληνικών Πανεπιστημίων και ΤΕΙ, που έχουν διακριθεί σε Εθνικό ή Διεθνές επίπεδο.
Στην ημερίδα συμμετείχαν σημαντικοί Έλληνες ακαδημαϊκοί και ερευνητές, εκπροσωπώντας 130 ερευνητικές δραστηριότητες με εθνικές και διεθνείς διακρίσεις, και Δράσεις Αριστείας από τις θεματικές περιοχές των Βιοεπιστημών, των Φυσικών, Ανθρωπιστικών, και Κοινωνικών Επιστημών, καθώς επίσης από τα πεδία των Μαθηματικών και Επιστημών Πληροφορίας, Μηχανικού, Ενέργειας και Περιβάλλοντος.
Στην έναρξη της Ημερίδας μίλησε, ο Γενικός Γραμματέας του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α. κ. Αθανάσιος Κυριαζής, εκπροσωπώντας τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, ο οποίος τόνισε μεταξύ άλλων τα εξής:
«Η αλλαγή στην κατάσταση της χώρας, η οικονομική ανάπτυξη, οι νέες θέσεις εργασίας, θα έρθουν μέσα από την Παιδεία, μέσα από τα καινοτόμα προγράμματα και την έρευνα που γίνεται στην Ανώτατη Εκπαίδευση, σε επιστημονικά αντικείμενα όπως αυτά για τα οποία βραβεύεστε σήμερα.
Τα Ελληνικά Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα δεν είναι όπως θέλουν πολλοί να τα παρουσιάζουν. Υπάρχουν θύλακες Αριστείας στα Ανώτατα Ιδρύματα της χώρας, υπάρχουν κέντρα τα οποία τα αναδεικνύουν και τα κατατάσσουν μεταξύ των καλών πανεπιστημίων. Ελπίδα γι΄ αυτό αποτελούν και τα αποτελέσματα που είδαμε στα τελευταία Συμβούλια τα οποία εξελέγησαν και συγκροτήθηκαν στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα.
Μεγάλα ονόματα καθηγητών από ολόκληρο τον κόσμο ήρθαν για να συμμετάσχουν στα Συμβούλια των Ελληνικών Α. Ε. Ι. Αυτό, κατά τη γνώμη μου, λέει πολλά για το πώς βλέπουν οι ξένοι την Ανώτατη Εκπαίδευση στην Ελλάδα, πώς βλέπουν αυτά τα Κέντρα Αριστείας που υπάρχουν. Στο χέρι μας πιστεύω είναι να τα αναπτύξουμε και να τα ανεβάσουμε ακόμη πιο ψηλά και να τα πάμε εκεί που πραγματικά όλοι θέλουμε».
Την ανάγκη θεσμοθέτησης της Αριστείας και στην αναγνώριση των Νησίδων Αριστείας που υπάρχουν στα ελληνικά Ακαδημαϊκά ιδρύματα και τόνισε και ο Πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Έρευνας και Τεχνολογίας, κ. Στ. Κριμιζής.
Ο Γενικός Γραμματέας Έρευνας και Τεχνολογίας κ. Β. Μάγκλαρης παρουσίασε την κατάσταση της έρευνας και της καινοτομίας στην Ελλάδα σήμερα και μίλησε για τις μελλοντικές ευκαιρίες χρηματοδότησης.
Παρουσιάστηκε επίσης ο απολογισμός του διαγωνισμού «Η Ελλάδα Καινοτομεί» από τον κ. Ρ. Σπανδωνίδη, εκπρόσωπο της Οργανωτικής Επιτροπής του διαγωνισμού.
Στο κλείσιμο της ημερίδας μίλησαν οι κ.κ. Παναγιωτάκης, Πρόεδρος της Συνόδου Πρυτάνεων και Καπετανάκης, Εκπρόσωπος της Συνόδου των Προέδρων των ΤΕΙ, οι οποίοι τόνισαν την ανάγκη θεσμικής καθιέρωσης της ανάδειξης και αξιοποίησης των επιτευγμάτων των Ελλήνων επιστημόνων.
Τον συντονισμό της ημερίδας είχε ο Πρόεδρος του Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων «Διόφαντος», κ. Π. Σπυράκης.
( Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλίας του Γ.Γ. του Υπουργείου Παιδείας κ . Αθ. Κυριαζή )
Κυρίες και Κύριοι, θέλω να σας μεταφέρω χαιρετισμό του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, κ. Αρβανιτόπουλου για τη σημερινή ημέρα της Αριστείας και της Καινοτομίας.
Βρισκόμαστε σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι για τη χώρα και για το μέλλον της, το μέλλον των Ελλήνων, το μέλλον των παιδιών μας και η σημερινή εκδήλωση, αφιερωμένη στην Αριστεία και την Καινοτομία στην Εκπαίδευση και στην Έρευνα, είναι μια ευχάριστη ανάσα, ένα μήνυμα αισιοδοξίας για τον τόπο και το μέλλον μας.
Θέλω να συγχαρώ όχι μόνο όσους βραβεύονται σήμερα για τα καινοτόμα και πρωτοπόρα προγράμματα τα οποία ανέπτυξαν μέσω των ιδρυμάτων Ανώτατης Εκπαίδευσής, αλλά όλους όσοι συμμετείχαν στη δράση «Αριστεία και Καινοτομία», των οποίων ο αριθμός είναι ενθαρρυντικός για την πορεία της έρευνας στη χώρα μας.
Όπως έχω δηλώσει, αρκετές φορές, είναι πεποίθησή μου ότι μόνο μέσα από την Παιδεία ο τόπος μας θα μπορέσει να βγει από την κρίση, οικονομική και κυρίως αξιακή. Και μιλώντας για Παιδεία, εννοούμε -πέρα από τη γνώση και την διάθεση για γνώση- τις αρχές, το αξιακό μας σύστημα, την Αριστεία.
Ακόμη μια φορά, τονίζεται ότι η αλλαγή στην κατάσταση της χώρας, η οικονομική ανάπτυξη, οι νέες θέσεις εργασίας, θα έρθουν μέσα από την Παιδεία, μέσα από τα καινοτόμα προγράμματα και την έρευνα που γίνεται στην Ανώτατη Εκπαίδευση, όπως αυτά για τα οποία βραβεύεστε σήμερα.
Όπως γνωρίζετε, η Έρευνα και η Καινοτομία αποτελούν την πρώτη προτεραιότητα της ΕΕ για την προώθηση της ανάπτυξης και της απασχόλησης. Τα κράτη μέλη ενθαρρύνονται να επενδύουν το 3% του ΑΕΠ στην έρευνα και την καινοτομία έως το 2020 και με αυτόν τον τρόπο, εκτιμάται ότι θα δημιουργηθούν 3,7 εκ. θέσεις εργασίας και θα αυξηθεί το ετήσιο ΑΕΠ περίπου κατά 800 δισ. Ευρώ. Άλλωστε, η σχέση της καινοτομίας με την ανάπτυξη και την αύξηση του ΑΕΠ είναι ευθέως ανάλογες. Όσο περισσότερη καινοτομία και δημιουργικότητα παρουσιάζει μια χώρα, όσο πιο πολλές πατέντες υπάρχουν, τόσο περισσότερο αυξάνει το ΑΕΠ, αλλάζει η οικονομική κατάσταση, μειώνεται η ανεργία. Βεβαίως, έχουμε πολύ δρόμο μπροστά μας, καθώς η Ελλάδα βρίσκεται στην τρίτη από το τέλος θέση, μετά τη Βουλγαρία, στις Δημόσιες Επενδύσεις στην Έρευνα και στην Καινοτομία, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Ωστόσο, η σημερινή βράβευση αναδεικνύει μια φωτεινή Ελλάδα, και οφείλουμε να δημιουργήσουμε, και να αναδείξουμε αυτά τα πρότυπα, αυτές τις δράσεις.
Συγχαρητήρια σε όλους τους βραβευθέντες και τα Ιδρύματά τους.
Σας ευχαριστώ πολύ.
Βράβευση Παραολυμπιονικών του «ΛΟΝΔΙΝΟ 2012» στη Βουλή των Ελλήνων
Σήμερα, Τετάρτη 19 Δεκεμβρίου η Βουλή των Ελλήνων, σε Ειδική συνεδρίαση της Ολομέλειας, τίμησε τους Έλληνες Παραολυμπιονίκες των Αγώνων του Λονδίνου.
Την Κυβέρνηση εκπροσώπησε ο Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, κ. Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος, ο οποίος απένειμε το μετάλλια στους Παραολυμπιονίκες Χαράλαμπο Ταϊγανίδη (3η θέση στα 100 μ. ύπτιο και 7ηθέση στα 50μ. ελεύθερο), Ανθή Καραγιάννη (3η θέση στο Μήκος και 7η θέση στα 100μ.), Αλεξάνδρα Δήμογλου (3η θέση στα 400 μ. και 4η θέση στα 100 μ.), Ιωάννη Πρώτο (4η θέση στα 400μ. και 8η θέση στα 200μ.), Μαρίνο Φυλαχτό (4η θέση στη Δισκοβολία), Ευστράτιο Νικολαΐδη (4η θέση στη Σφαιροβολία), Μανώλη Στεφανουδάκη (3η θέση στο Ακόντιο), Παύλο Μάμαλο (3η θέση Άρση Βαρών σε Πάγκο 90 kg) και Αντώνη Τσαπατάκη (4η θέση στα 100μ. Πρόσθιο)
Ο Αναπληρωτής Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Κωνσταντίνος Τζαβάρας, απένειμε τα μετάλλια στους Παραπολυμπιονίκες Γεράσιμο Πυλαρινό (5η θέση στη Σπάθη Κατηγορίας Α’ ), Σεμίχα Ριζάογλου (5η θέση στην Κολύμβηση στα 50 μ. ελεύθερο), Γκρέμισλαβ Μωϋσιάδη (5η θέση Άρση Βαρών σε Πάγκο 75 kg), Μαρία Σταματούλα (5η θέση στη Σφαιροβολία και 6η θέση στην Κορίνα), και Γεώργιο Καραμηνά (5η θέση στο Ακόντιο)
Ο Υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Γιάννης Ιωαννίδης απένειμε τα μετάλλια στους Παραολυμπιονίκες Αδαμαντία Χαλκιαδάκη (Ποδηλασία 6η θέση στον Αγώνα Δρόμου κατηγορίας Β’), Αργυρώ Μηλάκη (Ποδηλασία-6η θέση στον Αγώνα Δρόμου Κατηγορία Β’ και 8η θέση στο 1 χλμ Ατομική Χρονομέτρησης Ποδηλασίας Πίστας Κατηγορίας Β’), Χρήστο Στεφανάκη (6η θέση στο Σπριντ Ποδηλασίας Πίστας Κατηγορίας Β’), Κωνσταντίνο Τρουλινό (6η θέση στο Σπριντ Ποδηλασίας Πίστας Κατηγορίας Β’), Στυλιανή Σμαραγδή (6Η θέση στο Μήκος και 7η θέση στα 100μ.) και Fernantes Chejon (6η θέση στη Σφαιροβολία Κατηγορίας F52/53 ).
Στην ομιλία του ο κ. Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος, τόνισε:
«Η Βουλή των Ελλήνων, εκφράζοντας τον ελληνικό λαό, μετά τους Ολυμπιονίκες μας τιμά και ευχαριστεί σήμερα όλες τις αθλήτριες και όλους τους αθλητές που φόρεσαν το Εθνόσημο στους Παραολυμπιακούς Αγώνες του Λονδίνου.
Τους τιμά και τους ευχαριστεί για το μεγαλείο της ψυχής τους και για το πείσμα με το οποίο πάλεψαν, πείσμα το οποίο θα μείνει για πάντα χαραγμένο στη μνήμη όλων, όσοι παρακολουθήσαμε με θαυμασμό από το Στάδιο ή την Τηλεόραση τη μεγάλη τους προσπάθεια.
Ολυμπιονίκες των Παραολυμπιακών του Λονδίνου Ολυμπιονίκες της Πατρίδας μας, σας συγχαίρουμε γιατί αποδεικνύετε με το παράδειγμα σας, ότι η δύναμη της θέλησης και της προσήλωσης στο στόχο υπερνικά όλα τα εμπόδια, βιολογικά και κοινωνικά.
Σας ευχαριστούμε ολόψυχα, εσάς και όλους τους πρωταγωνιστές της ζωής σας: τους πανάξιους γονείς σας, τους προπονητές, τους ανθρώπους των συλλόγων σας, τους συγγενείς και τους φίλους σας. Είστε οι πραγματικοί αγωνιστές και οι νικητές της ζωής της ζωής.
Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι,
Σήμερα, μ’ αυτήν την εκδήλωση επιβραβεύουμε κάτι σπουδαίο. Επιβραβεύουμε το μόχθο, την επιμονή, το μεγαλείο της ψυχής που οι αθλητές μας ενσαρκώνουν. Επιβραβεύουμε την αξία της προσπάθειας, της αφοσίωσης σε ένα υψηλό στόχο. Επιβραβεύουμε τη δύναμη του ανθρώπου και παίρνουμε όλοι εμείς ένα τρανό παράδειγμα, γιατί όπως οι αθλητές μας πέτυχαν τους στόχους τους έτσι και η Ελλάδα θα πετύχει χάρη στη πίστη, την επιμονή και την ικανότητα των Ελλήνων να ξεπερνούν υψηλά και δύσκολα εμπόδια.
Εσείς, οι νικητές των Παραολυμπιακών Αγώνων μας ενθαρρύνετε να συνεχίσουμε τις προσπάθειες, ώστε οι νέοι και οι νέες της χώρας μας να ζουν, να εργάζονται, να διακρίνονται, με αγάπη για αυτό που κάνουν και με αξιοπρέπεια.
Μας θυμίσατε ότι πρέπει να σταθούμε όλοι μας πρώτα από όλα δίπλα σε όσους αγγίζει περισσότερο η κρίση. Και ως Πολιτεία το ελάχιστο που μπορούμε να κάνουμε είναι, να συνεχίσουμε να είμαστε δίπλα σας, να διασφαλίσουμε ότι θα έχετε τις απαραίτητες αθλητικές εγκαταστάσεις με την αντίστοιχη προσβασιμότητα. Να προχωρήσουμε στο Αθλητικό Σχολείο που δημιουργούμε, με πρόβλεψη για τη φοίτηση σε αυτό νέων αθλητών με αναπηρία.
Είναι χρέος μας, και είναι το ελάχιστο που μπορούμε να κάνουμε, να αναμορφώσουμε εκ βάθρων το απαράδεκτο υφιστάμενο σύστημα της Ειδικής Αγωγής της χώρας μας, που δεν τιμά κανέναν μας. Και είναι, τέλος, χρέος της Πολιτείας μας, να αποδείξει έμπρακτα ότι στον αγώνα που δίνετε εσείς και οι οικογένειες σας, είμαστε και εμείς συναθλητές σας και πραγματικοί συναγωνιστές.
Σας ευχαριστώ».
ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ
Από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού ανακοινώνεται ότι, σε εφαρμογή της αριθμ. 161432/Δ2/20-12-2012 (ΑΔΑ:Β4ΜΕ9-ΒΡ9) συμπληρωματικής εγκυκλίου-πρόσκλησης, καλούνται να υποβάλουν αίτηση για μόνιμο διορισμό από 21.12.2012 έως και 28.12.2012, σε οποιαδήποτε Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης επιθυμούν, υποψήφιοι εκπαιδευτικοί των κλάδων/ειδικοτήτων ΠΕ04.02 (ένας) και ΠΕ12.04 (δύο), οι οποίοι είναι εγγεγραμμένοι στους πίνακες επιτυχόντων του ΑΣΕΠ του έτους 2008 (αριθμ. 2Π/2008 και 5Π/2008 Προκηρύξεις) (ποσοστό 60%), για την κάλυψη τριών (3) κενών οργανικών θέσεων, που διατέθηκαν σε υποψηφίους από τους πίνακες επιτυχόντων του ΑΣΕΠ του έτους 2008 και δεν καλύφθηκαν μετά και τους τελευταίους συμπληρωματικούς διορισμούς που πραγματοποιήθηκαν για το σχολικό έτος 2012-2013.
Δικαίωμα υποβολής Αίτησης-Δήλωσης έχουν οι εγγεγραμμένοι στους οικείους πίνακες επιτυχόντων, οι οποίοι διατέθηκαν με τις αριθμ. 270/14-11-2012 και 276/3-12-2012 αποφάσεις του Γ’ Τμήματος του ΑΣΕΠ, για την πλήρωση των ως άνω θέσεων, λόγω νομίμου παρατάσεως του πίνακα επιτυχόντων για το σχολικό έτος 2012-2013, και μόνο αυτοί, όπως έχουν περιληφθεί στο συνημμένο στην ανωτέρω εγκύκλιο-πρόσκληση πίνακα αποδεκτών και με τη φθίνουσα σειρά που αναφέρονται σε αυτόν.
Οι υποψήφιοι οφείλουν να τηρήσουν τις προθεσμίες υποβολής των αιτήσεων, δεδομένου ότι δεν θα δοθεί καμία παράταση.
ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΠΑΠΑΘΕΟΔΩΡΟΥ, ΥΦ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΔΗΛΩΣΗ..
«Οι μεταπράτες της βίας δεν έχουν θέση στα Πανεπιστήμια, δεν έχουν θέση στην κοινωνία», δήλωσε ο Υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Θεόδωρος Παπαθεοδώρου, μετά τη συνάντησή του με τον Κύπριο Υπουργό Παιδείας, Γιώργο Δημοσθένους
Εναντίον των φαινομένων βίας στα Πανεπιστήμια καταφέρθηκε σήμερα σε δηλώσεις του, απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου, ο Υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Θεόδωρος Παπαθεοδώρου, χαρακτηρίζοντας, μάλιστα, αυτή τη βία «καθαρά ποινική», τονίζοντας ότι «έτσι πρέπει να αντιμετωπίζεται».
Συγκεκριμένα, ο Υφυπουργός είπε: «Οι μεταπράτες της βίας δεν έχουν θέση στα Πανεπιστήμια, δεν έχουν θέση στην κοινωνία. Αυτή η βία που ασκείται και που νομίζω ότι είναι καθοδηγούμενη σε πάρα πολλές περιπτώσεις, όχι μόνο δεν έχει χώρο αλλά δεν έχει και πολιτικό πρόσημο. Είναι καθαρά ποινική και έτσι πρέπει να αντιμετωπισθεί».
Τις δηλώσεις αυτές έκανε ο κ. Θεόδωρος Παπαθεοδώρου, μετά τη συνάντησή του με τον Κύπριο Υπουργό Παιδείας, Γιώργο Δημοσθένους, με τον οποίο συζήτησαν θέματα συνεργασίας των δύο χωρών στον τομέα της Εκπαίδευσης, παρουσία και του Πρέσβη της Κύπρου στην Αθήνα, Ιωσήφ Ιωσήφ.
Ο Κύπριος Υπουργός Παιδείας εξέφρασε τη χαρά και τη συγκίνησή του που, όπως είπε, «βρίσκομαι στην πατρίδα, στον τόπο που σπούδασα, καθώς φοίτησα στο Πολυτεχνείο. Με τον Υφυπουργό συζητήσαμε θέματα που απασχολούν και τα δύο Υπουργεία και διαπιστώσαμε συναντίληψη για εκπλήρωση κοινών στόχων για τη διασφάλιση της ποιότητας στην Εκπαίδευση για τη στενή συνεργασία Ελλάδας και Κύπρου».
Ο κ. Δημοσθένους αναφέρθηκε, παράλληλα και στη σημερινή οικονομική κρίση που μαστίζει και την Κύπρο, τονίζοντας ότι ειδικά σε καιρούς κρίσης πρέπει να στηρίζουμε την Εκπαίδευση και τον Πολιτισμό, για να μη δημιουργήσουμε μόνιμες πληγές. «Πρέπει να περάσουμε την κρίση, με όσο το δυνατόν λιγότερα προβλήματα», πρόσθεσε.
Ο Υφυπουργός Παιδείας, από την πλευρά του, τόνισε ότι υπάρχει μόνιμη συνεργασία και συναντίληψη με το υπουργείο Παιδείας της Κύπρου. Στη συζήτηση που είχαν με τον κ. Δημοσθένους διαπιστώθηκε η συναντίληψη σε διάφορα θέματα, όπως είναι οι συνεργασία σε επίπεδο Πανεπιστημίων, αλλά και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ενώ χαρακτήρισε «δυναμικές» και «αποτελεσματικές» τις συνεργασίες με τους Κυπρίους.
Ο κ. Παπαθεοδώρου, ο κ. Δημοσθένους και ο κ. Ιωσήφ άκουσαν τα κάλαντα από τους μαθητές του Μουσικού Σχολείου Παλλήνης και μάλιστα ο Κύπριος υπουργός υποσχέθηκε στους μαθητές να συναντηθούν με τους συμμαθητές τους των Μουσικών Σχολείων της Κύπρου.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)