ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ:

Στείλτε τα μηνύματά σας στο
e-mail: axarneonneoi@yahoo.gr
αλλά και στο
mgvavour@gmail.com
Mπορείτε να στείλετε άρθρα, δημοσιεύσεις και πληροφορίες, φωτογραφίες (jpg) και ό,τι άλλο επιθυμείτε να δημοσιεύσετε. ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΤΕ να δημοσιεύσετε τίποτα απολύτως σε κείμενα greeklish.
Η εφημερίδα είναι "ανοιχτή" και στην εκπαιδευτική κοινότητα.


ΜΥΝΗΣΗ ΜΑΡΙΑΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ ΒΑΒΟΥΡΑΝΑΚΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΩΝ ΜΑΡΜΑΡΩΝ ΤΟΥ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Πέμπτη 5 Ιουλίου 2012

ΔΙΕΘΝΕΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ:Σχολές σε βασικούς τομείς εξειδίκευσης: Στείλτε την αίτησή σας τώρα!



Σχολή Οικονομίας και Διοίκησης

Η Σχολή Οικονομίας και Διοίκησης προσφέρει 6 προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών:
economics_

humanities

Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών

Η Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών προσφέρει 2 προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών:

ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΕΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ






Ανακοινώσεις Πρυτανείας  

1 Ιουλίου 2012
25 Ιουνίου 2012
22 Ιουνίου 2012
15 Ιουνίου 2012
8 Ιουνίου 2012
6 Ιουνίου 2012
5 Ιουνίου 2012

Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες

Για όλους:

Για τα μέλη της πολυτεχνειακής κοινότητας

ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΦΗΒΩΝ

1. Τι ακριβώς είναι η "Βουλή των Εφήβων";
Η "Βουλή των Εφήβων" είναι ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Βουλής των Ελλήνων που ξεκίνησε το 1995. Από τη Θ΄ Σύνοδο (2003-2004) το πρόγραμμα διοργανώνεται από το Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων για τον Κοινοβουλευτισμό και τη Δημοκρατία. Κύριος σκοπός του είναι να ενισχύσει το ενδιαφέρον των νέων για τα κοινά, βοηθώντας τους να διαμορφώσουν συνείδηση υπεύθυνου πολίτη αλλά και να μυηθούν στις πρακτικές και τις δυσκολίες της Δημοκρατίας. Οι στόχοι του προγράμματος υλοποιούνται με τη διατύπωση μιας προσωπικής πρότασης από κάθε μαθητή και μαθήτρια που συμμετέχει στο πρόγραμμα.

2. Υπάρχει όριο ηλικίας;
Ναι, είναι το εικοστό έτος της ηλικίας των μαθητών και μαθητριών.

3. Υπάρχει αντίστοιχος θεσμός σε άλλες χώρες;
Ναι, αλλά όχι ακριβώς ο ίδιος και με τέτοια μαζική συμμετοχή.

4. Πόσοι έφηβοι βουλευτές εκλέγονται;
Εκλέγονται 300 έφηβοι βουλευτές από την Ελλάδα, την Κύπρο και τον Απόδημο Ελληνισμό. (260 από την Ελλάδα, 20 από την Κύπρο, 20 από τον απόδημο Ελληνισμό).

5. Τι είναι ο «Βουλευτής Επικρατείας» στη «Βουλή των Εφήβων»;
Οι 4 από τους 8 «εφήβους βουλευτές επικρατείας» επιλέγονται από σχολεία, τα οποία έχουν επιδείξει διακεκριμένη συμμετοχή στα κοινά, με συγκεκριμένες συμμετοχικές δραστηριότητες, όπως ανθρωπιστική δράση, κοινωνική προσφορά, συμμετοχή σε περιβαλλοντικά προγράμματα, θεατρικές παραστάσεις, έκδοση εφημερίδας ή περιοδικού, άλλου τύπου εκδόσεις (λογοτεχνία, μελέτες ύστερα από έρευνα, θεατρικά έργα) κ.ο.κ.
Οι υπόλοιποι τέσσερις έφηβοι βουλευτές επιλέγονται από σχολεία ειδικής εκπαίδευσης και από τα νυκτερινά λύκεια.

6. Αν επιλεγεί κάποιος ως τακτικός έφηβος βουλευτής τότε τι γίνεται;
Προσκαλείται να συμμετάσχει, με έξοδα της Βουλής, στις εργασίες της «Βουλής των Εφήβων», που τα τελευταία χρόνια πραγματοποιούνται στις αρχές Σεπτεμβρίου.

7. Είναι υποχρεωτικό να μιλήσει κάποιος έφηβος βουλευτής στην ολομέλεια της "Βουλής των Εφήβων";
Όχι. Όμως θα ήταν επιθυμητό όλοι να διατυπώσουν τις απόψεις τους και προφορικά παρουσία όλων.

8. Λαμβάνονται υπόψη όλα όσα λέγονται και προτείνονται από τους εφήβους βουλευτές;
Σκοπός της «Βουλής των Εφήβων» δεν είναι να προβληθούν κάποια ατομικά ή έστω τοπικά, κοινωνικού χαρακτήρα αιτήματα και να βρουν έτσι άμεσα τη λύση τους. Οι έφηβοι βουλευτές μαθαίνουν μέσα από την όλη διαδικασία ότι τα όποια αιτήματα και οι προβληματισμοί πρέπει να συζητούνται και ότι μέσα από τη ζύμωση, που συνεπάγονται οι δημοκρατικές διαδικασίες κάποια από αυτά μπορεί και να βρίσκουν τελικά τη λύση τους. Πάντως, οι Βουλευτές μετά από κάθε Σύνοδο της «Βουλής των Εφήβων» ζητούν ενημέρωση σχετικά με τα όσα είπαν οι έφηβοι βουλευτές της περιφέρειάς τους, θεωρώντας πως αυτοί εκφράζουν πάντα τους προβληματισμούς ενός δυναμικού τμήματος της κάθε τοπικής κοινωνίας.

9. Υπάρχουν πρακτικά των προηγουμένων συνεδριάσεων;
Ναι, και σε έντυπη και σε ηλεκτρονική μορφή και διατίθενται δωρεάν. Τα πρακτικά αυτά στέλνονται από τη Βουλή σε διαφόρους φορείς.

10. Πώς γίνεται κάποιος σύνδεσμος-καθηγητής;
Ορίζεται στην αρχή κάθε σχολικού έτους από το σύλλογο καθηγητών του σχολείου.

11. Ποιος ήταν ο πρώτος πρόεδρος της Επιτροπής Προγράμματος;
Ο συγγραφέας Αντώνης Σαμαράκης.

12. Ποιοί είναι σήμερα μέλη στην Επιτροπή Προγράμματος της "Βουλής των Εφήβων";
Η Επιτροπή του προγράμματος της "Βουλής των Εφήβων" απαρτίζεται από τα ακόλουθα μέλη:
  • Κυρία Σοφία Ζαραμπούκα, Συγγραφέα, Πρόεδρο
  • Αιδεσιμολογιώτατο π. Γεώργιο Μεταλληνό, Ομότιμο Καθηγητή Παν/μίου Αθηνών
  • Κυρία Αδάμη Αναστασία, Φιλόλογο
  • Κύριο Δημήτριο Γέμελο, Δημοσιογράφο
  • Κυρία Άλκη Ζέη, Συγγραφέα
  • Κύριο Αχιλλέα Λεοντάρη, τ. Σχολικό Σύμβουλο
  • Κυρία Σοφία Μώραλη, Εκπαιδευτικό
  • Κυρία Ρίτσα Κικίλια-Φράγκου, Καθηγήτρια Πανεπιστημίου
  • Κύριο Χρήστο Σιγάλα, τ. Σχολικό Σύμβουλο

13. Ποιός είναι ο κύριος σκοπός του προγράμματος;
Kύριος σκοπός παραμένει η ενεργός συμμετοχή των νέων στα κοινά, ώστε να διαμορφώσουν συνείδηση υπεύθυνου πολίτη και να μυηθούν στις αξίες, τις πρακτικές και τις δυσκολίες της δημοκρατίας, ως τρόπου συλλογικής διαβούλευσης και διακυβέρνησης.


 Καλώς ήρθατε στο Λεύκωμα της Βουλής των Εφήβων

Στο Λεύκωμα της «Βουλής των Εφήβων» μπορείτε να δείτε όλα τα διαθέσιμα στοιχεία των τακτικών Εφήβων Βουλευτών από την Α’ Σύνοδο (1996) μέχρι και τη ΙΔ’ Σύνοδο (2009).
Τα στοιχεία που δημοσιοποιούνται ανήκουν στα μη ευαίσθητα στοιχεία προσωπικών δεδομένων (ΓΝ/ΕΙΣ/1126/30-9-2010).
Κάνοντας κλικ στον σύνδεσμο Κατάλογος μπορείτε να κάνετε αναζήτηση κατά Σύνοδο της «Βουλής των Εφήβων» ή / και κατά Εκλογική Περιφέρεια.
► Κάντε κλικ στον σύνδεσμο Κατάλογος.
Επίσης μέσω της Αναζήτησης μπορείτε να αναζητήσετε τα στοιχεία κάποιου Εφήβου Βουλευτή με βάση το όνομά του ή τους Εφήβους Βουλευτές κάποιου σχολείου με βάση το όνομα του σχολείου.
► Κάντε κλικ στον σύνδεσμο Αναζήτηση.
Τέλος, μπορείτε μέσω της Φόρμας να αιτηθείτε την προσθήκη / αλλαγή των στοιχείων σας.
► Κάντε κλικ στον σύνδεσμο Φόρμα.

Γέφυρα Συνεργασίας για τον Εθελοντισμό



Η Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς με αφορμή το Ευρωπαϊκό Έτος Εθελοντισμού (ΕΕΕ 2011) επιδιώκει  να ενισχύσει το αίσθημα ευαισθητοποίησης του κοινού σε θέματα που αφορούν τον εθελοντισμό και να διεγείρει τα αντανακλαστικά των εθελοντικών οργανώσεων. Στο πλαίσιο αυτό, επαναλειτουργεί η ανανεωμένη  Γέφυρα Συνεργασίας για τον Εθελοντισμό, μια ιστοσελίδα που προωθεί τη δυνατότητα διασύνδεσης πολιτών που θέλουν να  προσφέρουν εθελοντική εργασία με οργανώσεις που αναζητούν εθελοντές.
Οι  εθελοντικές οργανώσεις που ενδιαφέρονται να παρουσιάσουν το έργο τους ή τα προγράμματα τους και να ανακοινώσουν την ανάγκη τους για εθελοντές, καλούνται να εγγραφούν στη βάση δεδομένων της Γέφυρας Συνεργασίας για τον Εθελοντισμό,  συμπληρώνοντας την αντίστοιχη φόρμα  μέσω της επιλογής  «Προσθήκη Εθελοντικής Οργάνωσης», αφού πρώτα δημιουργήσουν λογαριασμό στην ιστοσελίδα  και συνδεθούν με το αντίστοιχο username / password.
Αντίστοιχα, όποιος ενδιαφέρεται να προσφέρει εθελοντική εργασία μπορεί να συμπληρώσει τη σχετική φόρμα μέσω του πεδίου "Εθελοντής" και ανάλογα με τις δυνατότητες και τις προτιμήσεις του, οι αντίστοιχες εγγεγραμμένες εθελοντικές οργανώσεις να λάβουν την αίτηση του για εθελοντική προσφορά.
Για να δείτε περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις οδηγίες πλοήγησης πατήστε εδώ.
 
Videos
Incredible Hulk
 

YΠΟΥΡΓΕΙΟΝ ΠΑΙΔΕΙΑΣ:Διεύθυνση Ετεροδόξων και Ετεροθρήσκων



Διεύθυνση Ετεροδόξων και Ετεροθρήσκων
Τηλ: 210 344 2932
FAX: 210 3442829
E-mail: gdthret@minedu.gov.gr



Τμήμα Α'
Ετεροδόξων
Τηλ: 210 3442186


Χορήγηση αδειών ίδρυσης και λειτουργίας χώρων λατρείας στα μέλη διαφόρων θρησκευτικών κοινοτήτων άλλων δογμάτων και εποπτεία τους.


Τμήμα Β'
Ετεροθρήσκων
Τηλ: 210 344 2935

Χορήγηση αδειών ίδρυσης και λειτουργίας χώρων λατρείας σε μέλη θρησκευτικών κοινοτήτων διαφόρων θρησκειών και εποπτεία τους. Διορισμός και θέματα υπηρεσιακής κατάστασης των Μουφτήδων. Εποπτεία του Κεντρικού Ισραηλιτικού Συντονισμού και Γνωματεύσεως, του Οργανισμού Περιθάλψεως και Αποκαταστάσεως Ισραηλιτών Ελλάδος και των Ισραηλιτικών Κοινοτήτων.

Για τη χορήγηση των ανωτέρω αδειών ίδρυσης και λειτουργίας χώρων λατρείας στις διάφορες θρησκευτικές κοινότητες απαραίτητες προϋποθέσεις είναι:
α) η υποβολή σχετικής αίτησης από τους ενδιαφερόμενους
β) η συνδρομή των προϋποθέσεων που προβλέπονται από τις διατάξεις του άρθρου 13 του Συντάγματος και των Α. Ν. 1363/38 (ΦΕΚ 305Α) και 1672/39 (ΦΕΚ 123Α΄) και του Β. Δ. 20-5/2-6-39 (ΦΕΚ 220Α΄) ΚΑΙ
γ) βεβαίωση της αρμόδιας Πολεοδομικής Υπηρεσίας για την καταλληλότητα του προτεινόμενου χώρου λατρείας.

Διεύθυνση Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης και Θρησκευτικής Αγωγής



Διεύθυνση Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης και Θρησκευτικής Αγωγής
Τηλέφωνο:  210 3442172
FAX: 210 3442175-2103442418
E-mail: deektha@minedu.gov.gr


Η Διεύθυνση Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης και Θρησκευτικής Αγωγής εποπτεύει τα Εκκλησιαστικά Σχολεία Μέσης Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης και τα Ιερατικά Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (ΙΣΔΕ). Έχει αρμοδιότητα για θέματα εκπαιδευτικού και διοικητικού προσωπικού, μαθητικά θέματα, θέματα σπουδών και εκτέλεση του προϋπολογισμού της Γενικής Γραμματείας Θρησκευμάτων. Επίσης και τα θέματα υπηρεσιακής κατάστασης των Ιεροκηρύκων της Εκκλησίας της Ελλάδος.

Στη Διεύθυνση λειτουργούν δύο συλλογικά όργανα:
α) Το Υπηρεσιακό Συμβούλιο Δευτεροβάθμιας Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης (Υ.Σ.Δ.Ε.Ε.) για θέματα προσωπικού της Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης.
β) Το Εποπτικό Συμβούλιο Δευτεροβάθμιας Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης (Ε.Σ.Δ.Ε.Ε.) για θέματα σπουδών των σχολείων της Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης.

H Διεύθυνση Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης και Θρησκευτικής Αγωγής λειτουργεί σύμφωνα με το Π.Δ. 147/1976 (ΦΕΚ 56-Α):


Tμήμα Α'
Προσωπικού
Τηλ:   210 3442445-210 3442177-210 3442412-
210 3442966-210 3442174

E-mail: taeektha@minedu.gov.gr 
Το Τμήμα έχει τις παρακάτω αρμοδιότητες:
Διορισμοί, μεταθέσεις, αποσπάσεις, προαγωγές, απολύσεις και γενικά θέματα υπηρεσιακής κατάστασης του προσωπικού των Σχολείων της Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης, της Αποστολικής Διακονίας της Εκκλησίας της Ελλάδος και των Ιεροκηρύκων. 
Κατάρτιση και εκτέλεση του προϋπολογισμού της Γενικής Γραμματείας Θρησκευμάτων.


Τμήμα Β'
Διοικητικού
Τηλ:   210 3442173-210 3442176-210 3442554
-210 3442586
E-mail: '; document.write( '' ); document.write( addy_text8082 ); document.write( '<\/a>' ); //--> 

Το Τμήμα έχει τις παρακάτω αρμοδιότητες:
Ίδρυση Σχολείων Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης, αναστολή λειτουργίας, μετατροπή του τύπου, μεταφορά της έδρας, συγχώνευση και κατάργηση, προγράμματα λειτουργίας των Εκκλησιαστικών Σχολείων και θέματα εγγραφών, μετεγγραφών και εξετάσεων των μαθητών, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις. Εποπτεία της λειτουργίας των Σχολείων Μέσης Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης. Θέματα διοίκησης και εποπτείας των Σχολείων της "Ριζαρείου Εκκλησιαστικής Σχολής" και της Αθωνιάδος Εκκλησιαστικής Ακαδημίας. Θέματα ισοτιμίας των Σχολείων της Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης προς τα αντίστοιχα της λοιπής Δημόσιας Εκπαίδευσης και των τίτλων αυτών. Θέματα Θρησκευτικής Αγωγής.

Επικαιροποίηση πιστώσεων & αιτημάτων χρηματοδότησης 2012


Αναρτώνται οδηγίες για την επικαιροποίηση των πιστώσεων και των αιτημάτων χρηματοδότησης για το έτος 2012 και οδηγίες συμπλήρωσης.

Διευκρινίσεις για τις διαδικασίες εγγραφής εταιριών, αποφοίτων και επιλογής αυτών στο πλαίσιο του Προγράμματος «Μαθητεία για Αποφοίτους»


Συνεχίζονται οι εγγραφές επιχειρήσεων στο πλαίσιο του συγχρηματοδοτούμενου από το ΕΣΠΑ Προγράμματος «Μαθητεία για Αποφοίτους», μέσα από το οποίο θα δίνεται ευκαιρία σε νέους Αποφοίτους Τεχνικής Εκπαίδευσης των τελευταίων 2-3 ετών, να αποκτήσουν την πρώτη επαφή τους με την αγορά εργασίας, πραγματοποιώντας μαθητεία 6 ωρών ημερησίως σε επιχειρήσεις που προσφέρουν θέσεις μαθητείας. Για την εγγραφή των εταιριών, των αποφοίτων και την επιλογή αυτών, θα τηρηθούν οι ακόλουθες διαδικασίες.

Εγγραφή Εταιριών  – Δηλώσεις Μαθητείας
Οι Επιχειρήσεις έχουν τη δυνατότητα εγγραφής και δήλωσης θέσεων Μαθητείας μέσω του Πληροφοριακούς Συστήματος που έχει δημιουργηθεί για αυτό το σκοπό, στον ιστότοπο http://www.mathiteia4u.gov.gr έως τις 30/06/2012.
Εγγραφή Αποφοίτων – Δηλώσεις Προτίμησης
Μετά τη λήξη εγγραφής των Επιχειρήσεων, θα δημοσιευτεί στον σχετικό ιστότοπο η ανακοίνωση έναρξης εγγραφών των αποφοίτων.
Δικαίωμα συμμετοχής έχουν όλοι οι απόφοιτοι των Δημοσίων ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ και αντίστοιχων δομών της Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, οι οποίοι απέκτησαν πτυχίο τα σχολικά έτη 2010-2011 και 2011-2012. Δικαίωμα Συμμετοχής έχουν και οι παραπάνω απόφοιτοι του σχολικού έτους 2009-2010 που έχουν ολοκληρώσει τη στρατιωτική τους θητεία.
Οι απόφοιτοι θα μπορούν να εγγράφονται στον ιστότοπο http://www.mathiteia4u.gov.gr και να δηλώνουν έως 4 θέσεις προτίμησης για μαθητείες που ζητούν πτυχίο της ειδικότητάς τους.
Αντιστοίχιση Υποψηφίων σε Επιχειρήσεις
Με την ολοκλήρωση των εγγραφών των Αποφοίτων, θα ακολουθήσει η ηλεκτρονική (αυτόματη) διαδικασία αντιστοίχισης υποψηφίων αποφοίτων σε επιχειρήσεις. Σε κάθε επιχείρηση και βάσει του πλήθους των προτιμήσεων θα επιλεχθούν έως και 4 υποψήφιοι για μαθητεία.
Η αντιστοίχηση των υποψηφίων θα γίνει με βάση τα εξής κριτήρια:
  • Σειρά προτίμησης για τον υποψήφιο (από τις 4 θέσεις κατ’ ανώτατον που έχει δηλώσει ο υποψήφιος).
  • Βαθμός τίτλου σπουδών (απολυτηρίου/πτυχίου).
  • Έτος/μήνας αποφοίτησης (σε περίπτωση ισοβαθμίας), με τους παλαιότερους αποφοίτους να προηγούνται των νεώτερων.
  • Χρονική προτεραιότητα δήλωσης.
Επιλογή Υποψηφίων από Επιχειρήσεις – Προδέσμευση Θέσης
Η τελική επιλογή του μαθητευόμενου από τον πίνακα των τεσσάρων αντιστοιχιζόμενων υποψήφιων θα γίνει από κάθε Επιχείρηση με τις εξής εναλλακτικές διαδικασίες:
  • μέσω τηλεφωνικής συνέντευξης ή/και
  • μέσω προσωπικής συνέντευξης ή/και
  • απευθείας μέσα από το Πληροφοριακό Σύστημα.
Η Επιχείρηση δηλώνει ηλεκτρονικά στο Πληροφοριακό Σύστημα την επιλογή του έτσι ώστε να προδεσμεύσει τον μαθητευόμενο της επιλογής του στο Πληροφοριακό Σύστημα.
Έκδοση Βεβαίωσης προδέσμευσης – Κουπόνι Μαθητείας & Επιβεβαίωση στοιχείων επιλεγέντος μαθητευομένου:
Αμέσως μετά την προδέσμευση της θέσης από την Επιχείρηση, ο υποψήφιος μαθητευόμενος εκτυπώνει από το Πληροφοριακό Σύστημα τη σχετική Βεβαίωση Προδέσμευσης, («Κουπόνι Μαθητείας») και εμφανίζεται εντός αποκλειστικής προθεσμίας δέκα (10) ημερών σε ΕΠΑΛ ή ΕΠΑΣ ή στην Αντίστοιχη Δομή Ειδικής Αγωγής ή σε άλλο δημόσιο φορέα που θα προσδιοριστεί από το Υπουργείο Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, για να καταθέσει τα δικαιολογητικά του που βεβαιώνουν τα δηλωθέντα στο σύστημα στοιχεία.
Έναρξη Μαθητείας – Μαθητεία – Πληρωμή
Η μαθητεία ξεκινά με την ολοκλήρωση του ελέγχου των δικαιολογητικών του μαθητευόμενου και την έκδοση σχετικής Υπουργικής Απόφασης.
Το ποσό της υποτροφίας ορίζεται στα 300 € μηνιαίως για κάθε μήνα Μαθητείας πέντε (5) ημερών εβδομαδιαίως και έξι (6) ωρών ημερησίως.
Η εγγραφή και η δήλωση Μαθητειών από Επιχειρήσεις και Αποφοίτους θα επαναλαμβάνεται σε τακτά χρονικά διαστήματα και θα ενημερώνονται οι ενδιαφερόμενοι με σχετικές ανακοινώσεις των αρμόδιων υπηρεσιών. Στο πρόγραμμα προβλέπεται να υλοποιηθούν  περίπου 8.475 Μαθητείες.

Διευκρινίσεις σχετικά με την Πράξη «Πρόγραμμα Μαθητείας Αποφοίτων Τεχνικής Εκπαίδευσης για Απόκτηση Επαγγελματικής Εμπειρίας»


28.06.12
Σχετικά με την Πράξη «Πρόγραμμα Μαθητείας Αποφοίτων Τεχνικής Εκπαίδευσης για Απόκτηση Επαγγελματικής Εμπειρίας» διευκρινίζονται τα κάτωθι ως προς τις διαδικασίες εγγραφής εταιριών, αποφοίτων και επιλογής αυτών:

Εγγραφή Εταιριών  - Δηλώσεις Μαθητείας
Στην παρούσα φάση οι Επιχειρήσεις έχουν τη δυνατότητα εγγραφής και δήλωσης θέσεων Μαθητείας μέσω του Πληροφοριακούς Συστήματος που έχει δημιουργηθεί για αυτό το σκοπό, στον ιστότοπο http://www.mathiteia4u.gov.gr/.
Δικαίωμα συμμετοχής έχουν όλες οι ιδιωτικές Επιχειρήσεις (ατομικές, προσωπικές ή κεφαλαιουχικές εταιρίες) εκτός από:

•    Τις επιχειρήσεις που εδρεύουν στην Περιφέρεια Στ. Ελλάδας και Ν. Αιγαίου
•    Τα νυχτερινά κέντρα.
•    Τις εταιρείες προσωρινής απασχόλησης (άρθρο 20 του Ν.2956/2001- Α 258).
•    Τις επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών καθαριότητας και φύλαξης.

Η λήξη της προθεσμίας εκδήλωσης ενδιαφέροντος έχει οριστεί στις 30/06/2012.
Οι επιχειρήσεις δύναται να δηλώσουν παραπάνω από μια μαθητεία, βάσει του πλήθους των εργαζομένων που απασχολούν.
Για κάθε μία μαθητεία οι Επιχειρήσεις καθορίζουν την/τις ειδικότητες των αποφοίτων που επιθυμούν να  προσφέρουν
Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις μπορούν να καλούν στον τηλεφωνικό αριθμό: 801 11 801 84

Εγγραφή Αποφοίτων – Δηλώσεις Προτίμησης
Μετά τη λήξη εγγραφής των Επιχειρήσεων  και κατόπιν σχετικής απόφασης που θα ορίζει τις ακριβείς ημερομηνίες έναρξης και λήξης εγγραφών των Αποφοίτων, θα δημοσιευτεί στον σχετικό ιστότοπο η ανακοίνωση έναρξης εγγραφών.
Δικαίωμα συμμετοχής έχουν όλοι οι απόφοιτοι  των Δημοσίων ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ (Επαγγελματικά Λύκεια - Επαγγελματικές Σχολές)  & αντίστοιχων δομών της Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων και οι οποίοι απέκτησαν  πτυχίο τα Σχολικά Έτη 2010-2011 και 2011-2012. Δικαίωμα Συμμετοχής έχουν και οι  παραπάνω απόφοιτοι του Σχολικού Έτους 2009-2010 που έχουν ολοκληρώσει τη  Στρατιωτική τους Θητεία.
Οι απόφοιτοι θα μπορούν  να εγγράφονται στον ιστότοπο   http://www.mathiteia4u.gov.gr  και να δηλώνουν έως 4 θέσεις προτίμησης για μαθητείες που ζητούν πτυχίο της ειδικότητάς τους.

Αντιστοίχιση Υποψηφίων σε Επιχειρήσεις
Με την ολοκλήρωση των εγγραφών των Αποφοίτων, θα ακολουθήσει η ηλεκτρονική (αυτόματη) διαδικασία αντιστοίχισης υποψηφίων αποφοίτων σε επιχειρήσεις. Σε κάθε επιχείρηση και βάσει του πλήθους των προτιμήσεων θα επιλεχθούν έως και 4 υποψήφιοι για μαθητεία.
Η αντιστοίχηση των υποψηφίων θα γίνει με βάση τα εξής κριτήρια:

•    Σειρά προτίμησης για τον υποψήφιο (από τις 4 θέσεις κατ’ ανώτατον που έχει δηλώσει ο     υποψήφιος).
•    Βαθμός τίτλου σπουδών (απολυτηρίου/πτυχίου).
•    Έτος/μήνας αποφοίτησης (σε περίπτωση ισοβαθμίας), με τους παλαιότερους αποφοίτους να     προηγούνται των νεώτερων.
•    Χρονική προτεραιότητα δήλωσης.
Οι αντιστοιχιζόμενοι υποψήφιοι και εταιρίες θα ειδοποιηθούν μέσω SMS.

Επιλογή Υποψηφίων από Επιχειρήσεις – Προδέσμευση Θέσης
Η τελική επιλογή του  μαθητευόμενου από τον πίνακα των τεσσάρων αντιστοιχιζόμενων υποψήφιων θα γίνει  από  κάθε Επιχείρηση  με τις εξής εναλλακτικές διαδικασίες:

•    μέσω τηλεφωνικής συνέντευξης ή/και
•    μέσω προσωπικής συνέντευξης ή/και
•    απευθείας μέσα από το Πληροφοριακό Σύστημα.

Η Επιχείρηση δηλώνει ηλεκτρονικά στο Πληροφοριακό Σύστημα την επιλογή του έτσι ώστε να προδεσμεύσει τον μαθητευόμενο της επιλογής του στο Πληροφοριακό Σύστημα.

ΕΚΔΟΣΗ ΒΕΒΑΙΩΣΗΣ ΠΡΟΔΕΣΜΕΥΣΗΣ – ΚΟΥΠΟΝΙ ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ & ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΕΠΙΛΕΓΕΝΤΟΣ ΜΑΘΗΤΕΥΟΜΕΝΟΥ:
Αμέσως μετά την προδέσμευση του υποψηφίου μαθητευομένου από την Επιχείρηση στο Πληροφοριακό Σύστημα, ο υποψήφιος μαθητευόμενος εκτυπώνει από το Πληροφοριακό Σύστημα τη σχετική Βεβαίωση Προδέσμεσης, η οποία διαθέτει αύξοντα αριθμό, που είναι     μοναδικός για τον κάθε υποψήφιο μαθητευόμενο για τον οποίο έχει προδεσμευθεί     θέση Μαθητείας και η οποία αποτελεί το «Κουπόνι Μαθητείας» και εμφανίζεται εντός    αποκλειστικής προθεσμίας δέκα (10) ημερών σε ΕΠΑΛ ή ΕΠΑΣ ή στην Αντίστοιχη Δομή Ειδικής     Αγωγής ή σε άλλο δημόσιο φορέα που θα προσδιοριστεί από το Υπουργείο Παιδείας, Διά Βίου     Μάθησης και Θρησκευμάτων – επιλέγοντας από τη λίστα των ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ-Δομών Ειδικής    Αγωγής-άλλων φορέων που εμφανίζονται στο Πληροφοριακό Σύστημα - για να καταθέσει τα     δικαιολογητικά του που βεβαιώνουν τα δηλωθέντα στο σύστημα στοιχεία.

Ειδικότερα, ο υποψήφιος μαθητευόμενος προσκομίζει το «Κουπόνι Μαθητείας» και καταθέτει  τα ακόλουθα δικαιολογητικά:

•    Ακριβές αντίγραφο τίτλου σπουδών (απολυτηρίου/πτυχίου).
•    Ακριβές αντίγραφο αστυνομικής ταυτότητας.
•    Ακριβές αντίγραφο απολυτηρίου στρατού (αν απαιτείται).
•    Αντίγραφο τραπεζικού βιβλιαρίου με πρώτο δικαιούχο τον ίδιο και ΙΒΑΝ.
•   Γνωμάτευση/βεβαίωση αναπηρίας (Γνωμάτευση/βεβαίωση από ΚΕΔΔΥ ή από δημόσια     Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα), εφόσον πρόκειται για άτομο με αναπηρία που έχει αποφοιτήσει     από ΕΠΑΛ ή ΕΠΑΣ. Η εν λόγω γνωμάτευση δεν απαιτείται για τους αποφοίτους των ΤΕΕ     β΄βαθμίδας Ειδικής Αγωγής και των Ε.Ε.Ε.Ε.Κ..

Έναρξη Μαθητείας – Μαθητεία - Πληρωμή
Η μαθητεία ξεκινάει με την ολοκλήρωση του ελέγχου των δικαιολογητικών  του μαθητευόμενου και την έκδοση σχετικής Υπουργικής Απόφασης.
Το ποσό της υποτροφίας ορίζεται στα 300 € μηνιαίως για κάθε μήνα Μαθητείας  πέντε (5) ημερών εβδομαδιαίως και έξι (6) ωρών ημερησίως.
Η υποτροφία έχει διάρκεια 6 μήνες. Οι πληρωμές θα πραγματοποιηθούν με την λήξη του 2ου  για τον (1ο και 2ο μήνα), 3ου, 4ου, 5ου και 6ου μήνα.  Σε περίπτωση διακοπής μαθητείας  για οποιοδήποτε λόγο είναι δυνατή η συμπλήρωση του χρόνου που υπολείπεται μέχρι τη συμπλήρωση των έξι μηνών.
Η εγγραφή και η δήλωση Μαθητειών από Επιχειρήσεις και Αποφοίτους θα επαναλαμβάνεται σε τακτά χρονικά διαστήματα και θα ενημερώνονται οι ενδιαφερόμενοι με σχετικές ανακοινώσεις των αρμόδιων υπηρεσιών. Στο πρόγραμμα προβλέπεται να υλοποιηθούν  περίπου  8.475 Μαθητείες.


ΚΥΑ Υποτροφίες - Μαθητεία (.pdf )

Έρευνα για τις πλαστές βεβαιώσεις δυσλεξίας


Με αφορμή δημοσιεύματα στον τύπο σχετικά με τη χορήγηση πλαστών βεβαιώσεων δυσλεξίας σε μαθητές υποψηφίους για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, ο Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος ζήτησε πλήρη ενημέρωση από τον Ειδικό Γραμματέα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, προκειμένου να διαπιστωθεί αν έχουν γίνει όλες οι απαιτούμενες ενέργειες.
Με βάση τα στοιχεία αυτά το Υπουργείο θα μελετήσει το ζήτημα των πιστοποιητικών δυσλεξίας, σύμφωνα με τις σύγχρονες διεθνείς πρακτικές και τις εξελίξεις στην παιδαγωγική και ψυχολογική υποστήριξη των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Ανακοίνωση αποτελεσμάτων ειδικών μαθημάτων Πανελλαδικών Εξετάσεων


Από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού ανακοινώνεται ότι οι υποψήφιοι που συμμετείχαν στα ειδικά μαθήματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων μπορούν από σήμερα 02/07/2012 να πληροφορούνται τη βαθμολογία τους στην ιστοσελίδα του Υπουργείου http://results.minedu.gov.gr πληκτρολογώντας τον οκταψήφιο κωδικό εξετάσεων και τους 4 αρχικούς χαρακτήρες από το επώνυμο, το όνομα, το πατρώνυμο και το μητρώνυμο του υποψηφίου σε κεφαλαίους ελληνικούς χαρακτήρες.
Σημειώνεται ότι η προθεσμία οριστικής υποβολής του μηχανογραφικού δελτίου λήγει την Πέμπτη 5/7/2012. Ειδικά την ημέρα αυτή σε όλα τα ΓΕΛ και ΕΠΑΛ θα βρίσκονται ο Διευθυντής ή ο Υποδιευθυντής και ο υπεύθυνος της ηλεκτρονικής εφαρμογής του μηχανογραφικού δελτίου, ώστε να είναι δυνατή η υποβολή συμπληρωματικών δικαιολογητικών για υπαγωγή σε κάποια ειδική περίπτωση, καθώς και η παροχή κωδικού (password) σε όσους υποψήφιους δεν πρόλαβαν ή τον έχασαν.

Οριστικοποίηση του Ηλεκτρονικού Μηχανογραφικού Δελτίου των υποψηφίων των Πανελλαδικών Εξετάσεων


Οριστικοποίηση του Ηλεκτρονικού Μηχανογραφικού Δελτίου των υποψηφίων των Πανελλαδικών Εξετάσεων
Για τη διευκόλυνση των Υποψηφίων των Πανελλαδικών Εξετάσεων ώστε να οριστικοποιήσουν τις επιλογές τους στο μηχανογραφικό δελτίο,  η Διεύθυνση Οργάνωσης & Διεξαγωγής Εξετάσεων, του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού απέστειλε σήμερα εγκύκλιο προς τους Διευθυντές των Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων της χώρας.

Με την εγκύκλιο αυτή  (το κείμενο της οποίας παρατίθεται στο τέλος του Δελτίου Τύπου) επισημαίνεται ότι:
  • Οι υποψήφιοι έχουν τη δυνατότητα να οριστικοποιήσουν το μηχανογραφικό τους έως τις 5 Ιουλίου 2012
  • Οι Διευθυντές παρακαλούνται να βοηθήσουν τους υποψηφίους στη διαδικασία οριστικοποίησης του μηχανογραφικού
  • Υπάρχουν ειδικές τηλεφωνικές γραμμές και διεύθυνση e-mail στις οποίες μπορούν να απευθυνθούν για να επιλύσουν τεχνικά θέματα.
 Το κείμενο της εγκυκλίου είναι το εξής:
Παρακαλούνται οι Διευθυντές των Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων να εντοπίσουν μέσω της εφαρμογής των Ηλεκτρονικών Μηχανογραφικών Δελτίων (exams.minedu.gov.gr) τους υποψηφίους της Σχολικής τους Μονάδας, οι οποίοι δεν έχουν οριστικοποιήσει το μηχανογραφικό τους δελτίο και να επικοινωνήσουν άμεσα μαζί τους ενημερώνοντάς τους για την προθεσμία οριστικοποίησης του μηχανογραφικού δελτίου, που λήγει στις 5 Ιουλίου 2012, επισημαίνοντας ότι πέραν αυτής της προθεσμίας η οριστικοποίηση δεν θα γίνεται δεκτή από το σύστημα.
 Συγκεκριμένα, οι Διευθυντές θα κάνουν login στο exams.minedu.gov.gr ως Σχολική Μονάδα και θα ελέγξουν το εικονίδιο που βρίσκεται πριν από τα ονομαστικά στοιχεία του υποψηφίου:
1
 Συγκεντρωτικά στοιχεία για τις παραπάνω κατηγορίες εμφανίζονται στο κάτω μέρος της οθόνης.
Για τεχνικά θέματα μπορείτε να επικοινωνείτε στα ακόλουθα τηλέφωνα: 2103442044, 2103443856, και 2103442934, ή μέσω μηνύματος στην ηλεκτρονική διεύθυνση:examshd@minedu.gov.gr.

Στατιστικά Στοιχεία για τα Ειδικά Μαθήματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2012


Σημειώνεται ότι φέτος, τα γραπτά που βαθμολογήθηκαν στα ειδικά μαθήματα  ανέρχονται σε 20.258, ενώ το 2011 ήταν 20.925 (μείωση κατά 667 γραπτά).
Όσον αφορά στις κατανομές των βαθμολογιών ανά μάθημα, παρατηρούμε ότι:
• Στο Ελεύθερο σχέδιο έχει μειωθεί φέτος το ποσοστό των υποψηφίων που έγραψαν από 15 και πάνω (37,71% το 2012 από39,26% το 2011).
• Αντίθετα, στο Γραμμικό σχέδιο μειώθηκαν  οι υποψήφιοι που έγραψαν από 15 και πάνω, φθάνοντας  το 52,84% το 2012, ενώ το 2011 άγγιζαν το 59,26%.
• Στα Αγγλικά μειώθηκε φέτος το ποσοστό όσων έγραψαν από 15 έως 20 σε 10,44% σε σχέση με 25,07% πέρυσι.
• Στα Γαλλικά μειώθηκε αισθητά το ποσοστό όσων έγραψαν από 15 έως 20 για το 2012(14,24%), ενώ το αντίστοιχο του 2011 ήταν 36,64%.
• Στα Γερμανικά έχουμε και πάλι μείωση του ποσοστού στην ίδια κλιμάκωση (15 -20), δηλαδή 25,3% για το 2012 από 33,95% για το 2011.
• Στα Ιταλικά παρατηρείται φέτος αύξηση των αντίστοιχων ποσοστών: 64,60% για το 2012 από 52,31% για το 2011, στην κλίμακα 15-20.
• Στα Ισπανικά σημειώνεται πτώση ποσοστού σε 66,66% για το 2012 από 75,65% για το 2011 στην ίδια κλίμακα.
• Στην Αρμονία σημειώνεται πτώση ποσοστού σε 9,02% για το 2012 από 15,26% για το 2011 στην κλίμακα 15-20.
• Τέλος, στον Έλεγχο Μουσικών Ακουστικών Ικανοτήτων σημειώνεται επίσης πτώση ποσοστού σε 28,13% από 36,56% για το 2011, στην ίδια κλίμακα.
Για τα Στατιστικά Στοιχεία πατήστε εδώ