ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ:

Στείλτε τα μηνύματά σας στο
e-mail: axarneonneoi@yahoo.gr
αλλά και στο
mgvavour@gmail.com
Mπορείτε να στείλετε άρθρα, δημοσιεύσεις και πληροφορίες, φωτογραφίες (jpg) και ό,τι άλλο επιθυμείτε να δημοσιεύσετε. ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΤΕ να δημοσιεύσετε τίποτα απολύτως σε κείμενα greeklish.
Η εφημερίδα είναι "ανοιχτή" και στην εκπαιδευτική κοινότητα.


ΜΥΝΗΣΗ ΜΑΡΙΑΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ ΒΑΒΟΥΡΑΝΑΚΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΩΝ ΜΑΡΜΑΡΩΝ ΤΟΥ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Παρασκευή 7 Δεκεμβρίου 2012

Προκηρύσσονται οι 13 θέσεις των Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης στις Περιφερειακές Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.



Για την πλήρωση των θέσεων μπορούν να υποβάλουν αιτήσεις οι μόνιμοι Εκπαιδευτικοί της Δημόσιας  Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, σύμφωνα με την σχετική προκήρυξη.
Καταληκτική ημερομηνία υποβολής αιτήσεων είναι η  Παρασκευή 14η Δεκεμβρίου.
Δικαίωμα συμμετοχής στη διαδικασία έχουν οι δημόσιοι εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, οι οποίοι έχουν:
α) πτυχίο Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης ή άλλο ισότιμο τίτλο της ημεδαπής ή αλλοδαπής,   
β) δεκαπενταετή τουλάχιστον εκπαιδευτική υπηρεσία,
γ) σημαντικά επιστημονικά και διοικητικά προσόντα.
Δικαίωμα συμμετοχής στη διαδικασία έχουν και οι ήδη υπηρετούντες Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης.

Για την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος πατήστε εδώ.

ΣΗΜΕΙΑ ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ, ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΚΥΡΙΑΖΗ


... ΣΤΟ 3o ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΤΟΥ ΚΑΠΝΙΣΜΑΤΟΣ

                                                                                                                
Κυρίες και κύριοι,
Οφείλω να συγχαρώ όλους τους φορείς που διοργάνωσαν αυτό το Συνέδριο και δούλεψαν για αυτήν την πρωτοβουλία, «Μαθαίνω να μην καπνίζω», μια πρωτοβουλία που αναφέρεται στις αρχές και στην Παιδεία για ένα κόσμο χωρίς κάπνισμα, και κυρίως το Ίδρυμα Μπεχράκη και τους επιστήμονες της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου Harvard, η οποία σε παγκόσμιο επίπεδο εφαρμόζει στρατηγικά προγράμματα για την αντιμετώπιση του καπνίσματος.
Θα ήθελα, επίσης, να σας συγχαρώ και για την πλούσια σε υλικό ιστοσελίδα του προγράμματος που αποτελεί πύλη μάθησης και πληροφόρησης για γονείς, εκπαιδευτικούς, και ιδιώτες.
«Για έναν κόσμο χωρίς κάπνισμα», λοιπόν παρόλο που μέχρι στιγμής οι αριθμοί στη χώρα μας δεν είναι και οι καλύτεροι. Περιγράφουν ένα σοβαρό πρόβλημα που μόνο μέσα από το καλό παράδειγμα και την προσωπική στάση ζωής μας μπορούμε να το εξαλείψουμε σε όλα τα επίπεδα: από το πολιτικό χώρο μέχρι την ιδιωτική δική μας ζωή, ως πολίτες, ως γονείς, ως παιδαγωγοί.
Στην χώρα μας, η κατανάλωση προϊόντων καπνού παραμένει η υψηλότερη κατά κεφαλήν ανάμεσα στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το οποίο μεταφράζεται σε 75 εκ τσιγάρα την ημέρα. Οι Ελληνίδες κατατάσσονται πρώτες στο κάπνισμα, ενώ οι Έλληνες καπνιστές κατατάσσονται στην τέταρτη θέση. Πέρα από τις σοβαρές επιπτώσεις στην υγεία, επιβαρύνεται σημαντικότατα και το Σύστημα Υγείας.
Σε μια χώρα που ταλανίζεται από την οικονομική κρίση και η καθημερινότητά μας ολοένα και γίνεται δυσκολότερη, η Παιδεία, το Σχολείο, σε όλες τις βαθμίδες, δύναται να είναι η αλλαγή σε όλα τα επίπεδα. Γιατί, παρόλο που ακούγεται τετριμμένο, το σχολείο δεν είναι μόνο ένας χώρος εκπαίδευσης και μάθησης. Είναι ο χώρος όπου διαμορφώνονται αξίες, συμπεριφορές και στάσεις ζωής. Οι περισσότεροι καπνιστές αρχίζουν το κάπνισμα πριν την ενηλικίωση, επομένως οι αξίες, η δύναμη της προσωπικής θέλησης και η στάση ζωής, οι συνήθειες που αναφέρονται στην υγεία, στην άθληση, και στη σωστή διατροφή, διαμορφώνονται και στο σχολικό χώρο ίσως, κυρίως σε αυτόν.
Ωστόσο, δεν μπορούμε να επιλύσουμε το πρόβλημα του καπνίσματος στα Σχολεία με διδακτισμό και αυστηρότητα. Μόνο μέσα από τη διαμόρφωση του χαρακτήρα ενός πολίτη που ξέρει να κάνει σωστές επιλογές για την υγεία του από νεαρή ηλικία μπορεί να επιλυθεί. Οι επιλογές και η διαμόρφωση της συμπεριφοράς μας, ως πολίτες, συνδέονται με αρχές και αξίες που πρέπει να βρίσκονται, ενσωματωμένες σε όλα τα προγράμματα σπουδών.
Παρόλο που δεν υπάρχει ένα μάθημα μόνο για το κάπνισμα, στα νέα προγράμματα σπουδών του Δημοτικού και του Γυμνασίου υπάρχουν αξίες που οριζόντια διατρέχουν όλα τα μαθήματα, ώστε ο μελλοντικός πολίτης να ξέρει, για να σέβεται το σώμα του, την υγεία του, αλλά και τους υπολοίπους, με σεβασμό στους κείμενους νόμους. Αλλά όλα αυτά θα τα ακούσετε και θα τα επεξεργαστείτε αναλυτικά σήμερα και τις επόμενες μέρες.
Καλή επιτυχία στις εργασίες του Συνεδρίου.
Σας ευχαριστώ.

Από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού καλούνται οι εκπαιδευτικοί ...


...των κλάδων-ειδικοτήτων, για το διορισμό των οποίων απαιτείται πτυχίο παιδαγωγικών  σπουδών της ΑΣΠΑΙΤΕ ή βεβαίωση τρίμηνης παιδαγωγικής επιμόρφωσης της ΑΣΠΑΙΤΕ (άρθρο 5 παρ. 4 και 5 του ν. 3687/2008), οι οποίοι, κατόπιν πρόσληψής τους, έχουν αναλάβει υπηρεσία ως αναπληρωτές με πλήρες ή μειωμένο ωράριο διδασκαλίας, για το τρέχον διδακτικό έτος, και πρόκειται να φοιτήσουν ή φοιτούν ήδη στα οικεία επιμορφωτικά προγράμματα της ΑΣΠΑΙΤΕ, για τα οποία επιλέχτηκαν εκ των υστέρων, να υποβάλουν αίτηση και να  ζητήσουν αναστολή εκτέλεσης της απόφασης πρόσληψής τους μέχρι τη λήξη του διδακτικού έτους, προκειμένου να μην τύχουν της εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 59 παρ. 17 του ν. 3966/2011 (ΦΕΚ 118 Α) (διαγραφή από τους πίνακες αναπληρωτών για το σχολικό έτος που διανύεται, καθώς και για το επόμενο σχολικό έτος).
 Οι αιτήσεις θα υποβληθούν στις κατά τόπους Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και θα διαβιβαστούν  άμεσα στην Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου.  Η προθεσμία υποβολής των αιτήσεων ορίζεται από 7-12-2012  μέχρι και 14-12-2012.
Σημειώνεται ότι υποψήφιοι για πρόσληψη αναπληρωτές που έχουν επιλεγεί και φοιτούν ήδη στην ΑΣΠΑΙΤΕ ή θα επιλεγούν εφεξής, οφείλουν να προβούν σε απενεργοποίηση της αίτησης-δήλωσης αναπληρωτή, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην αριθμ. 80430/Δ1/13.07.2012 (ΑΔΑ: Β41Ξ9-Ω93) εγκύκλιο, διότι σε περίπτωση που προσληφθούν και δεν αναλάβουν υπηρεσία ή παραιτηθούν, θα εφαρμοστούν για την περίπτωσή τους οι διατάξεις του άρθρου 59 παρ. 17 του ν. 3966/2011.

Συνέντευξη του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Κωνσταντίνου Αρβανιτόπουλου,


...για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση του ομογενειακού ελληνισμού στον ομογενειακό διαδικτυακό ιστότοπο “Europolitis Online” 
Ο Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, κ. Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος, παραχώρησε συνέντευξη στον ομογενειακό Διαδικτυακό Ιστότοπο “Europolitis Online” και στο δημοσιογράφο Βασίλη Βούλγαρη, με θέμα την ελληνόγλωσση Εκπαίδευση του Ομογενειακού Ελληνισμού.
(Ακολουθεί το κείμενο της συνέντευξης)
Ερώτηση: Κύριε Υπουργέ, η Κυβέρνηση συμπεριλαμβάνει στις προτεραιότητές της την Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση του Ομογενειακού Ελληνισμού;
Απάντηση: Για την Κυβέρνηση του Αντώνη Σαμαρά, και για εμένα προσωπικά, η Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση του Ομογενειακού Ελληνισμού κατέχει πρωτεύοντα ρόλο. Σχεδιάζουμε και στοχεύουμε σε μια πολιτική που θα διατηρεί την Ελληνομάθεια των Ελληνοπαίδων αλλά και των ψυχικών δεσμών τους με την μητέρα Ελλάδα, μέσω της γνώσης του Ελληνικού Πολιτισμού, της Γλώσσας και της Ιστορίας .
Ερώτηση: Η εκπαιδευτική πολιτική, όμως, βάλλεται από τις μνημονιακές περικοπές. Υπάρχουν πιστώσεις για την υποστήριξη της Ομογένειας, και δη των νέων της;
Απάντηση: Η ελληνική Ομογένεια ανά την Υφήλιο αναγνωρίζεται από την Κυβέρνηση, ως Εθνικό κεφάλαιο ανεκτίμητης αξίας, για το οποίο οφείλουμε να καταβάλλουμε κάθε αναγκαία προσπάθεια διατήρησης αλλά και πολλαπλασιασμού του. Από την άλλη πλευρά, ο εξορθολογισμός των δαπανών και η καλύτερη δυνατή αξιοποίηση του Εκπαιδευτικού προσωπικού είναι βήματα απαραίτητα και αναγκαία. Πέραν αυτού, όλοι - με πρώτους τους εκπαιδευτικούς - πρέπει να βάλουν πλάτη, να εργαστούν με μεράκι και υπερωριακά εάν χρειαστεί, ώστε να διατηρήσουμε την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών, περιορίζοντας την δαπάνη τους.
Ερώτηση: Κύριε Αρβανιτόπουλε, με μία διάταξη που φέρατε στο Νόμο 4076/12 το καλοκαίρι στη Βουλή, ανατρέψατε μια σειρά βίαιων προσαρμογών που προέβλεπε η προηγούμενη νομοθεσία, όπως η απαγόρευση εγγραφών στα Λύκεια, που δώσατε ένα έτος αναβολή, χωρίς μεταβατικό στάδιο. Του χρόνου θα λειτουργήσει η Α’ Λυκείου στα σχολειά μας;
Απάντηση: Σας διαβεβαιώνω ότι και του χρόνου θα λειτουργήσει κανονικά η Α’ Λυκείου. Με την αναβολή για ένα έτος καταρχήν επαναφέραμε την ομαλότητα και την ηρεμία στην Ομογένεια, όπως είχαμε υποχρέωση. Την άνοιξη θα μεταρρυθμίσουμε με ένα συνολικό σχέδιο την εκπαίδευση των Ελληνοπαίδων. Μοναδική μας επιδίωξη στο νέο σχέδιο θα είναι να στηρίξουμε τους Έλληνες της Διασποράς, στην προσπάθεια τους να ενταχθούν στη χώρα εγκατάστασης τους, διατηρώντας όμως τα ιδιαίτερα πολιτιστικά χαρακτηριστικά της Ελληνικής ταυτότητας τους, όπως αυτά της Ελληνομάθειας, της γνώσης της Ιστορίας μας και των παραδόσεων μας.
Ερώτηση: Εφέτος, που παρατηρούνται κάποια κενά, θα αποσπαστούν οι εκπαιδευτικοί που χρειάζονται για να λειτουργήσουν τα σχολεία;
Απάντηση: Στη Γερμανία, σήμερα, φοιτούν περίπου 5300 μαθητές σε Αμιγή Ελληνικά ή Δίγλωσσα Σχολεία και περίπου 3000 μαθητές σε ενταγμένα Τμήματα Ελληνικής Γλώσσας ή αναγνωρισμένα Τμήματα Ελληνικής Γλώσσας. Στην αρχή του τρέχοντος σχολικού έτους στα σχολεία της Γερμανίας υπηρετούσαν 356 εκπαιδευτικοί και μέχρι τις 30-11-2012 αποσπάστηκαν 78 επιπλέον εκπαιδευτικοί για την κάλυψη των κενών που υπάρχουν στις σχολικές μονάδες κατά το σχολικό έτος 2012-13. Πρέπει τώρα να γίνει μια ορθολογική κατανομή από τους Συντονιστές, και εάν υπάρξει ανάγκη, θα καλυφθεί.
Ερώτηση: Υπάρχει πρόθεση να καταργηθεί το 3% για την εισαγωγή των αποφοίτων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση στην Ελλάδα;
Απάντηση: Σε καμία περίπτωση. Τα παιδιά της Ομογένειας θα συνεχίσουν να έχουν αυτό το ελάχιστο προνόμιο, γιατί το αξίζουν και αυτά και οι γονείς τους. Πέραν αυτού, η εκπαίδευσή τους στα Ελληνικά Ανώτατα Ιδρύματα τους καθιστά πρεσβευτές της Ελλάδας.