ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ:

Στείλτε τα μηνύματά σας στο
e-mail: axarneonneoi@yahoo.gr
αλλά και στο
mgvavour@gmail.com
Mπορείτε να στείλετε άρθρα, δημοσιεύσεις και πληροφορίες, φωτογραφίες (jpg) και ό,τι άλλο επιθυμείτε να δημοσιεύσετε. ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΤΕ να δημοσιεύσετε τίποτα απολύτως σε κείμενα greeklish.
Η εφημερίδα είναι "ανοιχτή" και στην εκπαιδευτική κοινότητα.


ΜΥΝΗΣΗ ΜΑΡΙΑΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ ΒΑΒΟΥΡΑΝΑΚΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΩΝ ΜΑΡΜΑΡΩΝ ΤΟΥ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Δευτέρα 4 Ιουνίου 2012

ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ ΠΟΛΕΜΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ:Το Ξεπέταγμα των Αετών (Η ιστορία του Ελληνικού Ακροβατικού Σμήνους)


Το Ξεπέταγμα των Αετών (Η ιστορία του Ελληνικού Ακροβατικού Σμήνους)


Ευχαριστούμε την κ. Ελένη Φραγκοπανάγου για την άδεια δημοσίευσης του έργου στην Ιστοσελίδα της Π.Α.

Πρόλογος

Το ιστορικό αυτό δοκίμιο με τίτλο «Το ξεπέταγμα των αετών» δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά σε συνέχειες στη διμηνιαία εφημερίδα «Φωνή Αποστράτων Αξιωματικών Αεροπορίας», του «Πανελληνίου Συνδέσμου Αποστράτων Αξιωματικών Αεροπορίας», στον οποίο ο συγγραφέας διατέλεσε αντιπρόεδρος.
Το έργο αυτό αναφέρεται στην ιστορία και τη δράση των Ελληνικών Ακροβατικών Σμηνών που συγκροτήθηκαν κατά καιρούς στην Πολεμική μας αεροπορία, από το 1954 μέχρι το 1967, καθώς επίσης και στους Έλληνες Αεροπόρους που πρωταγωνίστησαν κι δόξασαν τα Ελληνικά φτερά, σ' όλα τα μήκη και πλάτη του δυτικού κόσμου.
Γραμμένο από τον Ανδρέα Φραγκοπανάγο, τον αεροπόρο που για δέκα σχεδόν ολόκληρα χρόνια ήταν αρχικά βασικό στέλεχος και στη συνέχεια αρχηγός όλων σχεδόν των ακροβατικών σμηνών της Πολεμικής μας Αεροπορίας, το έργο παίρνει πολλές φορές τη μορφή αυτοβιογραφίας του συγγραφέα, χωρίς όμως αυτό να μειώνει στο ελάχιστο την ιστορική αξία του πονήματος. Το έργο αυτό αποτελεί μια ακόμα προσφορά του μεγάλου αυτού αεροπόρου στην ιδέα της Πολεμικής μας Αεροπορίας που τόσο πολύ αγάπησε και εκτίμησε, είναι δε βέβαιο ότι θα αποτελέσει πολύτιμο βοήθημα για τον ιστορικό που θα θελήσει ν' ασχοληθεί μ' αυτό το θέμα.
Για την έκδοση του ιστορικού δοκιμίου «Το ξεπέταγμα των αετών» συνέβαλλε, τόσο ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Αποστράτων Αξιωματικών Αεροπορίας, όσο και πολλοί βετεράνοι Αξιωματικοί που είχαν διατελέσει κατά καιρούς μέλη των Ελληνικών Ακροβατικών Σμηνών.

Ελευσίνα 1952

Η συγκρότηση της νέας Πολεμικής μας Αεροπορίας, ύστερα από την περίοδο του εμφυλίου πολέμου, η οποία άρχισε πριν ένα χρόνο, συνεχίζεται με εντατικό ρυθμό. Ιπτάμενο και τεχνικό προσωπικό καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια για την αφομοίωση των νέων οπλικών συστημάτων, με τα οποία εφοδιάζεται συνέχεια η ΠΑ.
Τα πολεμικά αεριωθούμενα αεροσκάφη F-84G και τα εκπαιδευτικά Τ-33 σχίζουν ολημερίς τον Αττικό ουρανό και οι πιλότοι μας συναγωνίζονται μεταξύ τους για το ποιος θα βάλει τις περισσότερες σφαίρες στα πανό του Μαραθώνα και για το ποιος θα συμπληρώσει τις περισσότερες ώρες πτήσεως τον κάθε μήνα.
Ένα ηλιόλουστο πρωινό του Σεπτέμβρη του 1952, όταν το πρώτο κύμα αεροσκαφών της 337Μ Δ/Β είχε προσγειωθεί και οι χειριστές είχαν μαζευτεί στην αίθουσα ενημέρωσης για το καθιερωμένο DEBRIEFING, μπήκε στην αίθουσα κάποιος από το γραφείο επιχειρήσεων της μοίρας και μας λέει συγκινημένος: «Σε λίγα λεπτά, το περίφημο ακροβατικό σμήνος της Αμερικανικής Αεροπορίας, οι πασίγνωστοι «SKYBLAZERS», θα προσγειωθούν στο αεροδρόμιο μας και προς το μεσημέρι θα εκτελέσουν επίδειξη, την οποία θα παρακολουθήσουν πολλοί επίσημοι κι όλο το προσωπικό της μονάδας».
Πράγματι μετά από λίγα λεπτά πέντε αεροσκάφη F-84Ε, βαμμένα με τα χρώματα της Αμερικανικής σημαίας, προσγειώθηκαν στο αεροδρόμιο μας. Οι διάσημοι «SKYBLAZERS» είχαν φθάσει. Από τις 10 π.μ. άρχισαν να καταφθάνουν οι επίσημοι. Υπουργοί, Πτέραρχοι, Στρατηγοί, Σμήναρχοι και μέλη ξένων στρατιωτικών αποστολών.
Στις 11:00 και τα πέντε ατσάλινα πουλιά της Αμερικανικής Αεροπορίας, απογειώνονται το ένα πίσω από το άλλο και μέσα σε ελάχιστα δευτερόλεπτα εμφανίζονται τα τέσσερα από αυτά μπροστά από τον πύργο ελέγχου, στην ταράτσα του οποίου βρίσκονται οι επίσημοι. Είναι σε σχηματισμό BOX, το ακροπτερύγιο του ενός απέχει ελάχιστα εκατοστά από το ακροπτερύγιο του άλλου, και δίνουν την εντύπωση ότι είναι καρφωμένα σε μια σανίδα. Κάποια στιγμή αρχίζουν να εκτελούν όλα μαζί κλειστή στροφή στα 100 πόδια, να περιστρέφονται, ν' ανακυκλώνουν, να οριζοντιώνονται στα 50 πόδια και μετά ν' ανεβαίνουν κάθετα στους ουρανούς, ν' αλλάζουν σχηματισμό και πάλι να περιστρέφονται και ν' ανακυκλώνουν.
Την ίδια στιγμή το πέμπτο αεροσκάφος περιστρέφεται μέσα στον κύκλο της ανακυκλούμενης τετράδας κι ανακυκλώνει μέσα στον κύκλο περιστροφής των άλλων. Το θέαμα είναι συγκλονιστικό. Οι ελιγμοί των «SKYBLAZERS» είναι τέλειοι. Η ταυτόχρονη διασταύρωση των τεσσάρων αεροσκαφών σε ύψος 4-10 μέτρων σε γεμίζει δέος, σε κάνει να αισθάνεσαι τόσο μικρός, τόσο ασήμαντος. Η ψυχή των Ελλήνων αεροπόρων θεριεύει, η καρδιά τους πάλλεται, γεμίζει από συναισθήματα πρωτόγνωρα, και μια σκέψη κυριαρχεί στο μυαλό όλων: «Γιατί αυτοί κι όχι εμείς; αφού αυτοί μπορούν, θα μπορέσουμε κι εμείς μια μέρα, πολύ κοντινή, να δείξουμε στους Έλληνες, αλλά και στους ξένους, ότι ο Έλληνας αεροπόρος, αυτός ο πρώτος πολεμιστής των ουρανών, μπορεί να είναι ίδιος, αν όχι και καλύτερος, από πάρα πολλούς».
Για πολλές μέρες μετά από τη μεγαλειώδη εκείνη επίδειξη των «SKYBLAZERS» η ψυχή όλων μας ήταν γεμάτη από τα πρωτόγνωρα συναισθήματα που μας δημιουργήθηκαν τότε. Όλες μας οι συζητήσεις περιστρέφονταν γύρω στο πώς εκτελούσαν τους μετασχηματισμούς με τόση ταχύτητα και ακρίβεια, πώς εκτελούσαν τη διασταύρωση με τέτοιο συντονισμό και σε τόσο μικρό ύψος και άλλα. Η εντατική όμως εκπαίδευση και η προετοιμασία της μοίρας για μεταστάθμευση στην πρώτη Πτέρυγα Μάχης, την 110 ΠΜ, σιγά αλλά σταθερά, μας έκαναν να κρύψουμε τα συναισθήματα μας, να καταχωνιάσουμε τις περίεργες σκέψεις μας στα κατάβαθα της ψυχής μας και ν' αφοσιωθούμε στις απαιτήσεις του παρόντος.
Η μεταστάθμευση της πρώτης Ελληνικής πολεμικής μοίρας με αεριωθούμενα αεροσκάφη πραγματοποιήθηκε τις πρώτες ημέρες του Δεκέμβρη του 1952. Σκληρός ο χειμώνας 1952-1953. Το κρύο αφόρητο, οι εγκαταστάσεις της μοίρας ατελείς, αν όχι απαράδεκτες. Υπνοδωμάτια για το Ιπτάμενο και Τεχνικό προσωπικό ελλιπή. Μένουμε ανά τρεις και τέσσερις χειριστές σε κάθε μικρό δωματιάκι, χωρίς θέρμανση, χωρίς βασικές ευκολίες. Βάζουμε πίσσα στις λαμαρινοκατασκευές των εγκαταστάσεων της μοίρας για να σταματήσουμε τα νερά της βροχής που πλημμυρίζουν το γραφείο επιχειρήσεων, την αίθουσα ενημέρωσης και την αποθήκη αεροπορικού υλικού.
Η εκπαίδευση του πολεμικού σταδίου των χειριστών της μοίρας συνεχίζεται με συνεχώς αυξανόμενο ρυθμό. Πετάμε από τις επτά το πρωί ως τις δώδεκα το βράδυ. Με το τέλος της ανοίξεως του 1953 όλοι οι χειριστές της μοίρας είναι πλήρως ετοιμοπόλεμοι. Η πρώτη Ελληνική μοίρα αεριωθουμένων αεροσκαφών F-84G, η 337 ΜΔ/Β είναι πανέτοιμη να υπερασπίσει την πατρίδα μας, αν και όπου χρειαστεί.
Τα όνειρα και τα συναισθήματα που είχε δημιουργήσει η μεγαλειώδης εκείνη επίδειξη των «SKYBLAZERS» το 1952, φαίνεται ότι δεν εγκατέλειψαν ποτέ το διοικητή της μοίρας μας, τον αείμνηστο Επισμηναγό τότε Κ. ΚΟΚΚΑ, τον αεροπόρο, τον ιδαλγό εκείνον που κάθε βράδυ, μετά τις πτήσεις, στο μπαρ της λέσχης αξιωματικών Λαρίσης, όταν ήθελε να μας προσφέρει κονιάκ κι εμείς αρνιόμαστε μας έλεγε: «Πιείτε βρε μπάσταρδοι. Δεν ξέρετε ότι ο αεροπόρος το ένα πόδι το έχει στον τάφο και το άλλο πρέπει να το έχει στο καμπαρέ;».
Έτσι μετά το πέρας της πολεμικής εκπαίδευσης όλων των χειριστών της μοίρας, άρχισε με μισόλογα στην αρχή και καθαρά και επίμονα στη συνέχεια να τονίζει στους προϊσταμένους του την ανάγκη συγκρότησης Ελληνικού ακροβατικού σμήνους. Δυστυχώς όμως, όχι μόνο χτυπούσε στου κουφού την πόρτα, αλλά εδέχετο και απειλές στην περίπτωση που θα προέβαινε σε οποιαδήποτε ενέργεια συγκρότησης τέτοιου σμήνους.
Ο άνθρωπος, ο αεροπόρος όμως, που άφησε ανεξίτηλα ίχνη στην ιστορία της σύγχρονης Πολεμικής μας Αεροπορίας για τη λεβεντιά και την αξιοσύνη του, πίστευε στην αξία των Ελλήνων αεροπόρων. Ήταν παθιασμένος με την αεροπορική ιδέα, και γνωρίζοντας την αξία που θα είχε η διάδοση του αεροπορικού πνεύματος στον Ελληνικό λαό, αποφάσισε ΜΟΝΟΣ του, και εν γνώσει όλων των εις βάρος του πιθανών συνεπειών, τη συγκρότηση ακροβατικού σμήνους. Επέλεξε με κάθε δυνατή μυστικότητα σαν τακτικά μέλη του ακροβατικού σμήνους τους τότε Υποσμηναγό Ι. ΣΤΥΛΙΑΝΑΚΗ και Ανθυποσμηναγούς Δ. ΔΑΜΑΣΚΟ και ΕΜ. ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟ και σαν εφεδρικό τον τότε Ανθυποσμηναγό ΣΤ. ΦΙΡΦΙΡΙΩΝΗ και μετά από λεπτομερές πρόγραμμα άρχισε την εκπαίδευση.
Η εξάσκηση γινόταν μακριά από το αεροδρόμιο της Λαρίσης κρυφά, όχι μόνο από τα μάτια των προϊσταμένων του, αλλά κι από τους άλλους χειριστές της μοίρας του. Η απογείωση των αεροσκαφών του ακροβατικού σμήνους δεν έγινε ποτέ σαν τετράδα, αλλά είτε κατά ζεύγη είτε μεμονωμένα και η συνάντηση τους γινόταν σε απομακρυσμένες περιοχές. Μ' αυτόν τον τρόπο, με τέτοιες προφυλάξεις, έγινε κατορθωτό το κατά πολλούς ακατόρθωτο.
Οι χειριστές του ΚΑΡΕ ΤΩΝ ΑΣΣΩΝ.
Καθιστοί στο πηδάλιο ανόδου - καθόδου του F-84G. από αριστερά προς τα δεξιά Ε. Παπαδημητρόπουλος, Ι. Στυλιανάκης, Α. Δαμάσκος, όρθιος Κ. Κόκκας αρχηγός.

Το Καρέ των Άσσων

Την άνοιξη του 1954 το πρώτο ακροβατικό σμήνος ήταν πανέτοιμο να εμφανιστεί στους Ελληνικούς ουρανούς και να καταπλήξει τους Έλληνες. Ν' αποδείξει ότι οι Έλληνες αεροπόροι και θέλουν και μπορούν.
Αλλά ποιος θα έλεγε το μεγάλο ΝΑΙ; Ποιος θα ενέκρινε την επίσημη καθιέρωση, την έναρξη των επιδείξεων του πρώτου ακροβατικού σμήνους στην ιστορία της αεροπορίας μας;
Κανείς δεν αναλάμβανε την ευθύνη. Κανείς δεν πίστευε. Όλοι ήταν ΘΩΜΑΔΕΣ. Αφού λοιπόν οι προϊστάμενες αρχές δεν τολμούσαν να πουν το μεγάλο ναι, το είπε ΜΟΝΟΣ του ο σεμνός, ο υπερήφανος, ο αείμνηστος εκείνος ΑΕΡΟΠΟΡΟΣ που ονομαζόταν Κ. ΚΟΚΚΑΣ.
Αρχή καλοκαιριού 1954. Ο τότε Υπουργός Π. ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΣ έφθανε στη Λάρισα για επίσημη επίσκεψη της 110 ΠΜ. Ο Επισμηναγός Κ. Κόκκας εισηγήθηκε στους προϊσταμένους του ένα σμήνος αεροσκαφών της 337Μ Δ/Β να εκτελέσει διελεύσεις προς τιμήν του κ. Υπουργού, μετά την προσγείωσή του. Η εισήγηση εγκρίθηκε. Το σμήνος, με αρχηγό τον Κ. Κόκκα, απογειώνεται. Ο Υπουργός, οι Αρχηγοί ΓΕΑ και 28 ΑΤΑ και άλλοι ανώτατοι και ανώτεροι αξιωματικοί, περιμένουν να δουν το σμήνος να εκτελεί διελεύσεις κατά τα καθιερωμένα.
Σε ελάχιστο χρόνο μετά την απογείωση και σε πολύ χαμηλό ύψος, το σμήνος εμφανίζεται μπροστά στα μάτια των επισήμων σε σχηματισμό ΒΟΧ εκτελώντας μια πλήρη κλειστή στροφή 360 μοιρών. Οι επίσημοι απορούν, ο ένας κοιτάζει τον άλλον. Είναι έτοιμοι να ρωτήσουν τι κάνει ο Κόκκας, αλλά δεν προλαβαίνουν. Τα τέσσερα ατσάλινα πουλιά αρχίζουν να περιστρέφονται, ν' ανακυκλώνουν, να μετασχηματίζονται, τη μια στιγμή να γλύφουν το έδαφος και την άλλη να ορμούν κατακόρυφα στο γαλάζιο ουρανό. Όλοι μένουν εκστατικοί, γεμάτοι δέος αλλά και υπερηφάνεια. Η επίδειξη είναι τέλεια. Οι ακροβατικοί ελιγμοί άριστοι, η συνεκτικότητα των αεροσκαφών απρόσμενη και τέλος η διασταύρωση και των τεσσάρων αεροσκαφών, που ήρθαν από τέσσερις διαφορετικές κατευθύνσεις, τόσο ταυτόχρονη, που κανένα μάτι δεν μπόρεσε να διακρίνει την ελάχιστη διαφορά χρόνου. Μετά από λίγο τα τέσσερα παλικάρια προσγειώνονται.
Οι επίσημοι κοιτάζουν τώρα επίμονα ο ένας τον άλλον. Θέλουν να ρωτήσουν, να μάθουν, αλλά κανείς δεν τολμά. Τη σιωπή σπάζει ο Υπουργός. Στρέφεται στον Αρχηγό Αεροπορίας, τον Αντιπτέραρχο Εμ. Κελαϊδή, και όλο χαμόγελα λέει: «Μπράβο, κύριε Αρχηγέ. Η έκπληξη ήταν υπέροχη. Είμαι υπερήφανος για τους αεροπόρους μας. Θερμά συγχαρητήρια». Το «ΜΠΡΑΒΟ» του Υπουργού και η άψογη εμφάνιση του ακροβατικού σμήνους, ήταν η επίσημη έγκριση αναγνώρισης και αποδοχής ενός χρόνου κόπου, θυσιών και ποταμού ιδρώτα, που έχυσαν εκείνα τα λεβεντόπαιδα, που οι γεμάτοι ενθουσιασμό παριστάμενοι επίσημοι, Αξιωματικοί, Υπαξιωματικοί και Σμηνίτες βάφτισαν «ΚΑΡΕ ΤΩΝ ΑΣΣΩΝ».
Η επίδειξη αυτή, η πρώτη ενώπιον θεατών, ήταν η αρχή μιας θαυμαστής παρουσίας του «ΚΑΡΕ ΤΩΝ ΑΣΣΩΝ» για τέσσερα ακόμα χρόνια στους γαλάζιους ουρανούς της πατρίδας μας και στους γκρίζους ουρανούς της Δυτικής Ευρώπης. Ο Ελληνικός λαός θαύμασε τους αεροπόρους του. Το αεροπορικό πνεύμα, που ήταν σχεδόν άγνωστο μέχρι τότε στην Ελλάδα, διαδόθηκε από τη μια γωνιά της στην άλλη. Οι Ελληνικές κυβερνήσεις εκμεταλλεύτηκαν στο έπακρον το «ΚΑΡΕ ΤΩΝ ΑΣΣΩΝ» κατά τις επισκέψεις στη χώρα μας υψηλών προσώπων ξένων χωρών.
Το 1958, το πρώτο ακροβατικό σμήνος, με αρχηγό πλέον τον τότε Επισμηναγό Ι. Στυλιανάκη και χειριστές τους Δ. Δαμάσκο, Εμ. Παπαδημητρόπουλο και Στ. Φιρφιριώνη, έλαβε μέρος στις αεροπορικές επιδείξεις του Βελγίου στις οποίες συμμετείχαν όλα τα ακροβατικά σμήνη των χωρών μελών του ΝΑΤΟ. Η επίδειξη των Ελλήνων ΑΣΣΩΝ ήταν τόσο πετυχημένη, με αποτέλεσμα να καταλάβουν τη δεύτερη θέση στην ανεπίσημη βαθμολογία και να προκαλέσουν τα πιο κολακευτικά σχόλια των επισήμων και του διεθνούς τύπου. Το περιοδικό FLIGHT έγραψε τότε: «Η ακρίβεια, η σταθερότητα και η καλλιτεχνικότητα των ελιγμών του Ελληνικού ακροβατικού σμήνους ήταν εξαιρετικές».
Το «ΚΑΡΕ ΤΩΝ ΑΣΣΩΝ», το πρώτο Ελληνικό ακροβατικό σμήνος στην ιστορία της πολεμικής μας αεροπορίας, αφού επί τέσσερα ολόκληρα χρόνια έδρεψε δάφνες και συνέβαλλε τα μέγιστα στη διάδοση και ανάπτυξη του αεροπορικού πνεύματος, έπρεπε να παραδώσει τη σκυτάλη σε άλλους, οι οποίοι θα χρησιμοποιούσαν πιο σύγχρονα αεροσκάφη και οι οποίοι ήταν ήδη πανέτοιμοι. Έτσι, τον Ιούλιο του 1958, μετά την επιστροφή του από τις επιδείξεις του Βελγίου, το «ΚΑΡΕ ΤΩΝ ΑΣΣΩΝ» έπαυσε να υπάρχει.

ΣΧΟΛΗΣ ΙΚΑΡΩΝ πληροφορίες..


Συχνές Ερωτήσεις

Επιστημονικά Πεδία στα οποία ανήκει η Σχολή Ικάρων

Η Σχολή Ικάρων (ΣΙ) ανήκει στα Επιστημονικά Πεδία των Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών.

Ειδικότητες

Στη Σχολή Ικάρων (ΣΙ) λειτουργεί Τμήμα Αεροπορικών Επιστημών με κατευθύνσεις Ιπταμένων και Μηχανικών στις οποίες εντάσσονται από την αρχή οι υποψήφιοι σύμφωνα με τη δήλωση τους στο μηχανογραφικό δελτίο.

Εισαγωγικές εξετάσεις

Η κατάταξη των νέων μαθητών (ανδρών-γυναικών) στην πρώτη τάξη της Σχολής Ικάρων, γίνεται κάθε χρόνο, ύστερα από διαγωνισμό που διενεργείται μέσω των γενικών εξετάσεων του Υπουργείου Παιδείας. Οι υποψήφιοι πρέπει να είναι ηλικίας μεταξύ 17 και 21 ετών και να κατέχουν, απολυτήριο Λυκείου ή να είναι κάτοχοι τίτλου Σπουδών που να τους επιτρέπει τη συμμετοχή σε εξετάσεις για την εισαγωγή τους στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας.
Επιπλέον, οι υποψήφιοι υφίστανται ειδικές προκαταρκτικές εξετάσεις, δηλαδή λεπτομερή υγειονομική, αθλητική και ψυχοτεχνική εξέταση, οι οποίες διενεργούνται μετά από τις Γενικές Εξετάσεις του Υπουργείου Παιδείας από το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας (ΓΕΑ).

Γενικά Θέματα παρεχόμενης εκπαίδευσης και ευκολιών στη Σχολή

Η εκπαίδευση που παρέχεται στη Σχολή διακρίνεται σε ακαδημαϊκή, στρατιωτική, αθλητική (επιπλέον δε για τους Ίκαρους του Τμήματος Ιπταμένων και σε πτητική).
Οι Ίκαροι της κατεύθυνσης Ιπταμένων της Σχολής Ικάρων που έχουν ενταχθεί στο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση και οι οποίοι κατά τη διάρκεια του πρώτου έτους σπουδών διαγράφονται από το Τμήμα αυτό λόγω πτητικής ανεπάρκειας, εισάγονται καθ' υπέρβαση του  αριθμού εισακτέων στο πρώτο έτος σπουδών της επόμενης Σχολής ή Τμήματος της προτίμησης τους στο μηχανογραφικό δελτίο, για την οποία είχαν συγκεντρώσει τουλάχιστον τη συνολική βαθμολογία του τελευταίου εισαγομένου, με βάση τα αποτελέσματα επιλογής του έτους εισαγωγής τους στη Σχολή από την οποία διαγράφονται.
Οι Ίκαροι της κατεύθυνσης Ιπταμένων της Σχολής Ικάρων, που στο 2° ή 3° έτος σπουδών αποτυγχάνουν στην πτητική εκπαίδευση ή κρίνονται υγειονομικά ακατάλληλοι για το ιπτάμενο προσωπικό, κατάλληλοι όμως για το προσωπικό εδάφους, δύναται να εντάσσονται κατόπιν αιτήσεως τους, σε Τμήματα Ελεγκτών Αεράμυνας που συγκροτούνται ανάλογα με τις εκάστοτε υφιστάμενες ανάγκες της Πολεμικής Αεροπορίας.
Οι Ίκαροι της κατεύθυνσης Μηχανικών, με το πέρας του 1ου έτους σπουδών, εντάσσονται σε μία από τις ειδικότητες (Μηχανικών Αεροσκαφών, Τηλεπικοινωνιών - Ηλεκτρονικών και Μηχανικών Αεροπορικών Εγκαταστάσεων) σύμφωνα με τις εκάστοτε υφιστάμενες ανάγκες της Πολεμικής Αεροπορίας.
Οι μαθητές των παραπάνω κατευθύνσεων κατά τη διάρκεια της φοίτησης διαμένουν υποχρεωτικά εντός της Σχολής, εξέρχονται δε μόνο με την άδεια του Διοικητού της Σχολής, τις ημέρες και περιόδους που προβλέπονται στον Κανονισμό της Σχολής.
Oλα τα έξοδα φοίτησης και διαμονής βαρύνουν το Δημόσιο και επιπλέον λαμβάνουν μηνιαίο χρηματικό βοήθημα.

Βαθμός Αποφοίτησης

Σε όλους τους επιτυχόντες αποφοίτους απονέμεται ο βαθμός του Ανθυποσμηναγού.

Σκοπός

Η Στρατιωτική Αγωγή είναι απαραίτητο προσόν του Ικάρου και η ανάπτυξή της αποτελεί σημαντικό έργο για τη Σ.Ι. και επιτελείται αδιάλειπτα κατά το χρονικό διάστημα των σπουδών του.
Σκοπός της Στρατιωτικής Αγωγής είναι η κατάλληλη καλλιέργεια της προσωπικότητας του Ικάρου, με τη μύηση στο στρατιωτικό τρόπο ζωής, τη στρατιωτική δεοντολογία, τα έθιμα και τις παραδόσεις της Σχολής, την εκπαίδευση στην ολιγάρκεια, την καλλιέργεια ενσυνείδητης πειθαρχίας, την ανάπτυξη πνεύματος μαχητικότητας και ομάδας, την προσήλωση στην Αποστολή, τη διαπαιδαγώγηση στη σωστή κοινωνική συμπεριφορά, την καλλιέργεια των ιδεωδών της ελευθερίας, της δημοκρατίας και του ανθρωπισμού, την καλλιέργεια πολιτιστικής παιδείας, με τελικό στόχο την ανάπτυξη στρατιωτικών αρετών και ηγετικών χαρακτηριστικών.
Η ανάπτυξη της Στρατιωτικής Αγωγής στηρίζεται σε Αρχές οι οποίες διέπουν όλα τα είδη εκπαίδευσης στη Σχολή.
Σκοπός της Στρατιωτικής Εκπαίδευσης είναι η ανάπτυξη της στρατιωτικής ικανότητας του Ικάρου, με την αύξηση της αντοχής του σε παρατεταμένη άσκηση, της δυνατότητάς του να λειτουργεί σωστά και με τακτική σκέψη κάτω από συνθήκες πίεσης, με την εκπαίδευση στα όπλα, την επιβίωση, τη γνώση της στρατιωτικής οργάνωσης και διαδικασιών και τέλος, με την άσκηση στη διοικητική και τη διαδικασία λήψης αποφάσεων. Η στρατιωτική εκπαίδευση σε συνδιασμό με την ανάπτυξη της Στρατιωτικής Αγωγής, θα προετοιμάσει τους Ικάρους να υπηρετήσουν επάξια στις τάξεις της Π.Α.
Η παρακολούθηση όλων των μαθημάτων ή αντικειμένων της Στρατιωτικής Εκπαίδευσης είναι υποχρεωτική.
Η Στρατιωτική Εκπαίδευση υλοποιείται με την εκτέλεση δραστηριοτήτων όπως στρατιωτικές ασκήσεις, δοκιμασίες, ασκήσεις διαβίωσης, διδασκαλία, διαλέξεις και επισκέψεις. Τα επιμέρους κριτήρια επιτυχίας των αντικειμένων και των μαθημάτών της Στρατιωτικής Εκπαίδευσης, καθορίζονται στο Πρόγραμμα Σπουδών.
Η Στρατιωτική Εκπαίδευση προγραμματίζεται σε όλη τη διάρκεια του έτους και βαθμολογείται ετησίως.

Σκοπός

Σκοπός της Σχολής Ικάρων (Σ.Ι.) είναι :
  • Να παράγει και να μεταδίδει τη γνώση στους σπουδαστές της με την έρευνα και διδασκαλία της Αεροπορικής επιστήμης και τεχνολογίας, καθώς και των συναφών θεωρητικών, θετικών και εφαρμοσμένων επιστημών.
  • Να αναπτύσσει τις στρατιωτικές αρετές και τη στρατιωτική αγωγή ώστε να διαμορφώνει αξιωματικούς της Πολεμικής Αεροπορίας (Π.Α.) με στρατιωτική και αεροπορική συνείδηση, μόρφωση ανώτατου επιπέδου, καθώς και κοινωνική, πολιτιστική και πολιτική παιδεία και αγωγή, παρέχοντάς τους τα εφόδια για να καταστούν ικανοί ηγήτορες με άρτια επαγγελματική και επιστημονική κατάρτιση.
  • Να διοργανώνει από κοινού με τα Πανεπιστήμια, Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.) και να διεξάγει επιστημονική έρευνα σε τομείς ενδιαφέροντος της Πολεμικής Αεροπορίας.
Η Ακαδημαϊκή Εκπαίδευση κατανέμεται σε εξαμηνιαία και αυτοτελή μαθήματα και υλοποιείται με την παρακολούθηση διδασκαλίας, διαλέξεων, την εκτέλεση εργασιών και εργαστηριακών – πρακτικών ασκήσεων, με εκπαιδευτικές επισκέψεις, μελέτη και εξετάσεις.
Η διάρκεια φοίτησης στη Σ.Ι. είναι τουλάχιστον τετραετής.
Η Εκπαίδευση στη Σ.Ι. κατανέμεται σε Εκπαιδευτικά έτη. Κάθε Εκπαιδευτικό έτος ξεκινά την 1η Σεπτεμβρίου και λήγει την 31η Αυγούστου, με διακοπές στις εορτές των Χριστουγέννων και Πάσχα, καθώς και κατά τη θερινή περίοδο, ανάλογα με τις ανάγκες της Σ.Ι. Το Ακαδημαϊκό έτος έχει την ίδια χρονική διάρκεια με το Εκπαιδευτικό έτος και οργανώνεται σε δύο (2) Ακαδημαϊκά Εξάμηνα.
Με απόφαση του Εκπαιδευτικού Συμβουλίου μπορεί να οριστεί διαφορετική ημερομηνία έναρξης και λήξης του Εκπαιδευτικού Έτους – Ακαδημαϊκών Εξαμήνων.
Κάθε Ακαδημαϊκό Εξάμηνο περιλαμβάνει τουλάχιστον δεκατρείς (13) εβδομάδες διδασκαλίας και δύο (2) εβδομάδες για εξετάσεις.



Σχολή Ικάρων - Πτητική Επαίδευση

Στάδια Εκπαίδευσης

Η πτητική εκπαίδευση που παρέχεται στους Ιπταμένους κατά τη διάρκεια φοίτησης τους στην Σ.Ι. έχει τα εξής στάδια :
  • το Στάδιο Επιλογής (1ο έτος)
  • το Αρχικό Στάδιο (2ο έτος,  β' εξάμηνο)
  • το Βασικό Στάδιο (3ο έτος,  α' εξάμηνο)
  • το Προκεχωρημένο Στάδιο (μετά την αποφοίτηση)
  • το Επιχειρησιακό Στάδιο (μετά την αποφοίτηση)

Ο καθορισμός των σταδίων της Πτητικής εκπαίδευσης καθώς και ο σκοπός κάθε σταδίου να γίνεται σε επίπεδο Προεδρικού Διατάγματος. Οι έξοδοι, οι ώρες και το ακριβές περιεχόμενο κάθε σταδίου να καθορίζονται με απόφαση Α.Α.Σ. Σύμφωνα με το εν λόγω πλαίσιο πτητικής εκπαίδευσης, ο Ιπτάμενος Ανθυποσμηναγός, πριν την τοποθέτησή του σε Μονάδα της Π.Α., εκτελεί  συνολικά την εκπαίδευση του παρακάτω πίνακα:

ΣΤΑΔΙΟΑ/ΦΕΞΟΔΟΙ/ ΩΡΕΣF/SΕΚΠΣΗ ΕΔΑΦΟΥΣΔΙΑΡΚΕΙΑ (σε μήνες)
ΕπιλογικόΤ-4116/ 193/ 4804
ΑρχικόΤ-645/ 5825/ 321705 ½
ΒασικόΤ-660/ 7825/ 321205 ½
ΠροκεχωρημένοΤ-260/ 7225/ 281007
ΕπιχειρησιακόΤ-260/ 6015/ 181004
ΣΥΝΟΛΑ241/ 28793/ 11457026

Στάδιο Επιλογής

Σκοπός του σταδίου είναι η αρχική επιλογή των Ικάρων που είναι κατάλληλοι και δείχνουν ότι έχουν την δυνατότητα να εξελιχθούν ως Ιπτάμενοι, συνεχίζοντας την εκπαίδευση τους στο επόμενο στάδιο.
Εκτελείται στο 1ο έτος σπουδών και περιλαμβάνει δεκαέξι (16) εξόδους συγκυβέρνησης και μία (1) πτήση Μόνος (συνολικά 19:00 ώρες) με αεροσκάφος T-41 D (μονοκινητήριο ελικοφόρο). Επιπλέον, περιλαμβάνει τρεις (3) εξόδους σε εξομοιωτή πτήσεων και εκπαίδευση εδάφους διάρκειας 80:00 ωρών. Η συνολική διάρκεια του σταδίου δεν ξεπερνά στο σύνολό της, τους  τέσσερις (4) μήνες.
Το Επιλογικό Στάδιο υλοποιείται στην 360 ΜΑΕ (Μοίρα Αρχικής Εκπαίδευσης) στο Αεροδρόμιο Δεκέλειας.

Αρχικό Στάδιο

Σκοπός του σταδίου είναι η εξοικείωση του Ιπταμένου με τις βασικές διαδικασίες και ελιγμούς της πτήσης, καθώς και με τις συνθήκες πτήσης σε συνδυασμό με την ανθρώπινη φυσιολογία. Αποτελεί ένα δεύτερο στάδιο ελέγχου καταλληλότητας του Ικάρου.
Εκτελείται στο Β' εξάμηνο του 2ου έτους σπουδών και περιλαμβάνει 45 εξόδους με 58:00 ώρες, πτήσης στον αέρα με αεροσκάφος T-6 (μονοκινητήριο ελικοφόρο). Επιπλέον, περιλαμβάνει 25 εξόδους (32:00 ώρες) σε εξομοιωτή πτήσεων (GBTS) και εκπαίδευση εδάφους διάρκειας 170:00 ωρών (CBTS - διαλέξεις). Η συνολική διάρκεια του σταδίου δεν ξεπερνά στο σύνολό της τους πεντέμισυ (5 1/2) μήνες και σε κάθε περίπτωση ολοκληρώνεται εντός του εκπαιδευτικού έτους (31 Αυγούστου).
Το Αρχικό Στάδιο υλοποιείται στην 361 ΜΒΕ (Μοίρα Βασικής Εκπαίδευσης) η οποία βρίσκεται στην 120 ΠΕΑ (Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος) στην περιοχή της Καλαμάτας

Βασικό Στάδιο

Σκοπός του σταδίου είναι η ανάπτυξη ικανότητας στις διαδικασίες και ελιγμούς της πτήσης και θέτει τις βάσεις για τη διαμόρφωση αεροπορικής προσωπικότητας των Ικάρων.
Εκτελείται στο Α' εξάμηνο του 3ου έτους σπουδών και περιλαμβάνει 60 εξόδους με 78:00 ώρες, πτήσης στον αέρα με αεροσκάφος T-6 (μονοκινητήριο ελικοφόρο). Επιπλέον, περιλαμβάνει 25 εξόδους (32:00 ώρες) σε εξομοιωτή πτήσεων (GBTS) και εκπαίδευση εδάφους διάρκειας 120:00 ωρών (CBTS - διαλέξεις). Η συνολική διάρκεια του σταδίου δεν ξεπερνά στο σύνολό της τους πεντέμισι (5 1/2) μήνες και σε κάθε περίπτωση ολοκληρώνεται εντός του Α΄ εκπαιδευτικού εξαμήνου (28 Φεβρουαρίου).
Το Βασικό Στάδιο υλοποιείται στην 361 ΜΒΕ (Μοίρα Βασικής Εκπαίδευσης) η οποία βρίσκεται στην 120 ΠΕΑ (Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος) στην περιοχή της Καλαμάτας.

Προκεχωρημένο Στάδιο

Σκοπός του σταδίου είναι η διαμόρφωση αεροπορικής προσωπικότητας των Ικάρων με την περαιτέρω αύξηση της ικανότητας στην εκτέλεση προκεχωρημένων ελιγμών και σύνθετων ασκήσεων.
Εκτελείται μετά την αποφοίτηση από τη Σχολή και περιλαμβάνει 60 εξόδους με 72:00 ώρες, πτήσης στον αέρα με αεροσκάφος Τ-2 Ε (δικινητήριο αεριωθούμενο χαμηλοπτέρυγο). Επιπλέον, περιλαμβάνει 25 εξόδους (28:00 ώρες) σε εξομοιωτή πτήσεων και εκπαίδευση εδάφους διάρκειας 100:00 ωρών. Η συνολική διάρκεια του σταδίου εκτιμάται ότι ξεπερνά στο σύνολό της τους επτά (7) μήνες.
Το Προκεχωρημένο Στάδιο υλοποιείται στις 362 ΜΠΕ (Μοίρα Προκεχωρημένης Εκπαίδευσης) και 363 ΜΕΕ (Μοίρα Επιχειρησιακής Εκπαίδευσης) οι οποίες βρίσκονται στην 120 ΠΕΑ (Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος) στην περιοχή της Καλαμάτας.

Επιχειρησιακό Στάδιο

Σκοπός του σταδίου είναι η απόκτηση απαραιτήτων γνώσεων και δεξιοτήτων σε επιχειρησιακές αποστολές για την ομαλή μετάπτωσή του σε οποιοδήποτε τύπο μαχητικού ή εκπαιδευτικού Α/Φ της Π.Α.
Εκτελείται αμέσως μετά το πέρας του Προκεχωρημένου σταδίου. Περιλαμβάνει 60 εξόδους με 60:00 ώρες, πτήσης στον αέρα με αεροσκάφος Τ-2 Ε (δικινητήριο αεριωθούμενο χαμηλοπτέρυγο). Επιπλέον, περιλαμβάνει 15 εξόδους (18:00 ώρες) σε εξομοιωτή πτήσεων και εκπαίδευση εδάφους διάρκειας 100:00 ωρών. Η συνολική διάρκεια του σταδίου δεν ξεπερνά στο σύνολό της τους τέσσερις (4) μήνες.
Το Επιχειρησιακό Στάδιο υλοποιείται στις 362 ΜΠΕ (Μοίρα Προκεχωρημένης Εκπαίδευσης) και 363 ΜΕΕ (Μοίρα Επιχειρησιακής Εκπαίδευσης) οι οποίες βρίσκονται στην 120 ΠΕΑ (Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος) στην περιοχή της Καλαμάτας.



Σχολή Ικάρων - Ακαδημαϊκή Εκπαίδευση

Σκοπός

Σκοπός της Ακαδημαϊκής Εκπαίδευσης είναι να παρέχει πανεπιστημιακού επιπέδου γνώση, καθώς και άρτια επιστημονική και επαγγελματική κατάρτιση στους σπουδαστές της Σ.Ι.  Παράλληλα στοχεύει στην καλλιέργεια της δημιουργικής επιστημονικής σκέψης και στην εξοικείωση με την έρευνα, ώστε ως Αξιωματικοί της Πολεμικής Αεροπορίας να είναι σε θέση να αφομοιώνουν γρήγορα τις εξελίξεις στη στρατηγική, την επιστήμη και την τεχνολογία.
  
Λόγω της φύσης και των ιδιαίτερων και διαρκώς αυξανόμενων απαιτήσεων του όπλου, η Σχολή έχει δώσει ιδιαίτερη έμφαση στην Ακαδημαϊκή Εκπαίδευση των Ικάρων, όλων των  τμημάτων-κατευθύνσεων.
Ο Διοικητής της Σμηναρχίας Ακαδημαϊκής Εκπαίδευσης (ΣΜΑΕΚ.), που φέρει το βαθμό του Σμηνάρχου, είναι συνυπεύθυνος με τον Πρόεδρο Ακαδημαϊκών Θεμάτων της Σχολής (Καθηγητής), για την εκπόνηση, το συντονισμό και την υλοποίηση όλων των εβδομαδιαίων προγραμμάτων της Ακαδημαϊκής Εκπαίδευσης, ενώ ο τελικός έλεγχος γίνεται από τη Διοίκηση της Σχολής. Αυτό γίνεται για λόγους εύρυθμης λειτουργίας της Σχολής, κατά την τρέχουσα μεταβατική περίοδο και μέχρι την έκδοση του σχετικού Π.Δ. "Περί Οργανισμού της Σχολής Ικάρων" αφού η Ακαδημαϊκή Εκπαίδευση σύμφωνα με το Ν.3187/03 διευθύνεται, εποπτεύεται και συντονίζεται από τον Πρόεδρο Ακαδημαϊκών Θεμάτων της Σχολής.
  
Στόχος της Ακαδημαϊκής Εκπαίδευσης είναι να δώσει στους Ικάρους γνώσεις Πανεπιστημιακού επιπέδου, στον Τομέα της ειδικότητάς τους. Ο εν λόγω στόχος επιτυγχάνεται στην τάξη με τη διδασκαλία μαθημάτων Πανεπιστημιακού επιπέδου, με την πρακτική εκπαίδευση στα Εργαστήρια της Σχολής, με την εκμάθηση Ξένων Γλωσσών, με το διατιθέμενο χρόνο μελέτης, με εκπαιδευτικές επισκέψεις, καθώς επίσης  με την εκπόνηση Διπλωματικών Εργασιών από τους Τεταρτοετείς Ικάρους, συμπληρώνεται δε με σειρά Διαλέξεων Γενικής Μόρφωσης.
   


Σχολή Ικάρων - Αθλητικές Δραστηριότητες

Σκοπός

Η άθληση των Ικάρων είναι πρωταρχικής σημασίας και συμβαδίζει με την Στρατιωτική Εκπαίδευση. Ο σκοπός της Φυσικής Αγωγής είναι η ανάπτυξη της φυσικής κατάστασης των Ικάρων σε επίπεδο που να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της Π.Α. καθώς και η βελτίωση των επιμέρους κινητικών δεξιοτήτων τους. Επιπλέον, σκοπός είναι η μύηση του Ικάρου στην δια βίου ενασχόληση με την άθληση και την ευρύτερη άσκηση, καθώς και η παροχή γνώσεων που αφορούν στην ανθρώπινη φυσιολογία και τη σωματική υγεία.
  
Με τον Αθλητισμό αναπτύσσονται, εκτός των άλλων, η πίστη στο σκοπό, η μαχητικότητα, η ομαδικότητα, η ευγενής άμιλλα και γενικά στοιχεία που άπτονται της Στρατιωτικής Αγωγής. Η Φυσική Αγωγή, θεωρητική και πρακτική παρέχεται από τον αρμόδιο Τομέα της Προεδρείας Ακαδημαϊκών Θεμάτων και στηρίζεται επιστημονικά από το εργομετρικό κέντρο της Σχολής, το οποίο με διαρκείς μετρήσεις, παρακολουθήσεις και εισηγήσεις, ανατροφοδοτεί τα προγράμματα της άθλησης.
  
Η Φυσική Κατάσταση των Ικάρων αναπτύσσεται και διατηρείται με περιοδική εξάσκηση καθ’ όλο το χρόνο παραμονής του Ικάρου εντός της Σχολής. Οι Ίκαροι που ξεχωρίζουν χαρισματικά από τη φύση τους και διακρίνονται για τις υψηλές επιδόσεις τους στα διάφορα αθλήματα επιλέγονται και συμμετέχουν στις αντιπροσωπευτικές ομάδες της Σχολής, οι οποίες την εκπροσωπούν σε όλες τις αθλητικές εκδηλώσεις.
   
Κατά τη διάρκεια του Ακαδημαϊκού έτους προγραμματίζονται αθλητικές εκδηλώσεις εντός και εκτός των εγκαταστάσεων της Σχολής όπως Αγώνες Ανωτάτων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων και Σωμάτων Ασφαλείας, πρωταθλήματα Π.Α., τουρνουά διαφόρων αθλημάτων, εθνικά πρωταθλήματα κλπ.


Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας (ΓΕΑ)

Λεωφόρος Μεσογείων 227-231
T.K. 155 61, Χολαργός
Τηλεφωνικό Κέντρο : 210 6593399
Φαξ : 210 6428239
E-mail:
Αρχηγός ΓΕΑ: agea.hafgs@haf.gr
Υπαρχηγός ΓΕΑ: ygea.hafgs@haf.gr


Γραφείο Ενημέρωσης Κοινού

Λεωφόρος Μεσογείων 227-231 (Εντός ΚΕΠ)
T.K. 155 61, Χολαργός
Τηλέφωνα: 210 6598664, 210 6598664
Φαξ : 210 6598379

ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ:ΑΣΚΗΣΗ "ΘΑΛΑΣΣΙΟΣ ΓΡΥΠΑΣ"..


Την Πέμπτη, 31 Μαΐου 2012, διεξήχθη, στο Πεδίο Βολής Κρήτης, η άσκηση "Θαλάσσιος Γρύπας 1/12", κατά τη διάρκεια της οποίας εκτελέστηκαν με απόλυτη επιτυχία βολές κατευθυνομένων βλημάτων, σε σενάρια υψηλής δυσκολίας.
Στο πλαίσιο της άσκησης, αεροσκάφος Mirage 2000 της 114 Πτέρυγας Μάχης/332 Μοίρας πραγματοποίησε βολή βλήματος αέρος - επιφανείας ΑΜ-39 Exocet Block II εναντίον πλωτού στόχου με απόλυτη επιτυχία.
Την άσκηση παρακολούθησαν από την Φ/Γ ΚΟΥΝΤΟΥΡΙΩΤΗΣ, ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας, κ. Φραγκούλης Φράγκος, ο Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας, Στρατηγός Μιχαήλ Κωσταράκος, ο Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Στρατού, Αντιστράτηγος Κωνσταντίνος Ζιαζιάς, ο Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού, Αντιναύαρχος Κοσμάς Χρηστίδης ΠΝ και ο Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας, Αντιπτέραρχος (Ι) Αντώνιος Τσαντηράκης.

ΣΧΟΛΗΣ ΙΚΑΡΩΝ νέα..


Την Τετάρτη, 23 Μαΐου 2012, στο αμφιθέατρο της Σχολής Ικάρων (ΣΙ) στην Αεροπορική Βάση Δεκέλειας, στο Τατόι, πραγματοποιήθηκε η Διακλαδική ημερίδα με θέμα: "Η Επιχειρησιακή Εκμετάλλευση του Διαστήματος για σκοπούς Ασφάλειας και Άμυνας: Εξελίξεις-Προκλήσεις για την Ελλάδα".
Την ημερίδα οργάνωσε το Τμήμα Αεροπορικών Επιστημών της ΣΙ, στο πλαίσιο των ετήσιων δράσεων του Διασχολικού Συμβουλίου των Ανώτατων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (ΔΣΑΣΕΙ).
Την έναρξη των εργασιών κήρυξε ο Διοικητής της ΣΙ, Υποπτέραρχος (Ι) Σπυρίδων Παπαδάκης και συμμετείχαν ομιλητές από τα Υπουργεία Εθνικής Άμυνας, Προστασίας του Πολίτη, Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, Παιδείας Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, το Γενικό Επιτελείο Εθνικής Άμυνας, το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης (ΕΚΣΕΔ), την Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία, το Τμήμα Διεθνών Σχέσεων του Παντείου Πανεπιστημίου, ενώ την παρακολούθησαν όλοι οι μαθητές της ΣΙ, αντιπροσωπείες από την Σχολή Ευελπίδων και Ναυτικών Δοκίμων, στρατιωτικές αντιπροσωπείες και εκπρόσωποι της ακαδημαϊκής κοινότητας. (Video)

ΓΙΟΡΤΗ ΝΕΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΙΛΙΟΥ ΑΧΑΡΝΩΝ ΚΑΙ ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΕΩΣ , ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΚΑΙ ΕΛΕΝΗΣ ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ

21 Ιαν 2012: Ι.Ν.Αγ.Κων/νου και Ελένης Άνω Λιοσίων
Κοπή πίτας και γιορτή νέων.

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΙΛΙΟΥ, ΑΧΑΡΝΩΝ ΚΑΙ ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΕΩΣ: ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

21 Ιαν 2012: Ι.Ν.Αγ.Κων/νου και Ελένης Άνω Λιοσίων
Κοπή πίτας και γιορτή νέων.