ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ:

Στείλτε τα μηνύματά σας στο
e-mail: axarneonneoi@yahoo.gr
αλλά και στο
mgvavour@gmail.com
Mπορείτε να στείλετε άρθρα, δημοσιεύσεις και πληροφορίες, φωτογραφίες (jpg) και ό,τι άλλο επιθυμείτε να δημοσιεύσετε. ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΤΕ να δημοσιεύσετε τίποτα απολύτως σε κείμενα greeklish.
Η εφημερίδα είναι "ανοιχτή" και στην εκπαιδευτική κοινότητα.


ΜΥΝΗΣΗ ΜΑΡΙΑΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ ΒΑΒΟΥΡΑΝΑΚΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΩΝ ΜΑΡΜΑΡΩΝ ΤΟΥ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Πέμπτη 5 Ιουλίου 2012

Διεύθυνση Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης και Θρησκευτικής Αγωγής



Διεύθυνση Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης και Θρησκευτικής Αγωγής
Τηλέφωνο:  210 3442172
FAX: 210 3442175-2103442418
E-mail: deektha@minedu.gov.gr


Η Διεύθυνση Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης και Θρησκευτικής Αγωγής εποπτεύει τα Εκκλησιαστικά Σχολεία Μέσης Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης και τα Ιερατικά Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (ΙΣΔΕ). Έχει αρμοδιότητα για θέματα εκπαιδευτικού και διοικητικού προσωπικού, μαθητικά θέματα, θέματα σπουδών και εκτέλεση του προϋπολογισμού της Γενικής Γραμματείας Θρησκευμάτων. Επίσης και τα θέματα υπηρεσιακής κατάστασης των Ιεροκηρύκων της Εκκλησίας της Ελλάδος.

Στη Διεύθυνση λειτουργούν δύο συλλογικά όργανα:
α) Το Υπηρεσιακό Συμβούλιο Δευτεροβάθμιας Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης (Υ.Σ.Δ.Ε.Ε.) για θέματα προσωπικού της Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης.
β) Το Εποπτικό Συμβούλιο Δευτεροβάθμιας Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης (Ε.Σ.Δ.Ε.Ε.) για θέματα σπουδών των σχολείων της Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης.

H Διεύθυνση Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης και Θρησκευτικής Αγωγής λειτουργεί σύμφωνα με το Π.Δ. 147/1976 (ΦΕΚ 56-Α):


Tμήμα Α'
Προσωπικού
Τηλ:   210 3442445-210 3442177-210 3442412-
210 3442966-210 3442174

E-mail: taeektha@minedu.gov.gr 
Το Τμήμα έχει τις παρακάτω αρμοδιότητες:
Διορισμοί, μεταθέσεις, αποσπάσεις, προαγωγές, απολύσεις και γενικά θέματα υπηρεσιακής κατάστασης του προσωπικού των Σχολείων της Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης, της Αποστολικής Διακονίας της Εκκλησίας της Ελλάδος και των Ιεροκηρύκων. 
Κατάρτιση και εκτέλεση του προϋπολογισμού της Γενικής Γραμματείας Θρησκευμάτων.


Τμήμα Β'
Διοικητικού
Τηλ:   210 3442173-210 3442176-210 3442554
-210 3442586
E-mail: '; document.write( '' ); document.write( addy_text8082 ); document.write( '<\/a>' ); //--> 

Το Τμήμα έχει τις παρακάτω αρμοδιότητες:
Ίδρυση Σχολείων Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης, αναστολή λειτουργίας, μετατροπή του τύπου, μεταφορά της έδρας, συγχώνευση και κατάργηση, προγράμματα λειτουργίας των Εκκλησιαστικών Σχολείων και θέματα εγγραφών, μετεγγραφών και εξετάσεων των μαθητών, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις. Εποπτεία της λειτουργίας των Σχολείων Μέσης Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης. Θέματα διοίκησης και εποπτείας των Σχολείων της "Ριζαρείου Εκκλησιαστικής Σχολής" και της Αθωνιάδος Εκκλησιαστικής Ακαδημίας. Θέματα ισοτιμίας των Σχολείων της Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης προς τα αντίστοιχα της λοιπής Δημόσιας Εκπαίδευσης και των τίτλων αυτών. Θέματα Θρησκευτικής Αγωγής.

Επικαιροποίηση πιστώσεων & αιτημάτων χρηματοδότησης 2012


Αναρτώνται οδηγίες για την επικαιροποίηση των πιστώσεων και των αιτημάτων χρηματοδότησης για το έτος 2012 και οδηγίες συμπλήρωσης.

Διευκρινίσεις για τις διαδικασίες εγγραφής εταιριών, αποφοίτων και επιλογής αυτών στο πλαίσιο του Προγράμματος «Μαθητεία για Αποφοίτους»


Συνεχίζονται οι εγγραφές επιχειρήσεων στο πλαίσιο του συγχρηματοδοτούμενου από το ΕΣΠΑ Προγράμματος «Μαθητεία για Αποφοίτους», μέσα από το οποίο θα δίνεται ευκαιρία σε νέους Αποφοίτους Τεχνικής Εκπαίδευσης των τελευταίων 2-3 ετών, να αποκτήσουν την πρώτη επαφή τους με την αγορά εργασίας, πραγματοποιώντας μαθητεία 6 ωρών ημερησίως σε επιχειρήσεις που προσφέρουν θέσεις μαθητείας. Για την εγγραφή των εταιριών, των αποφοίτων και την επιλογή αυτών, θα τηρηθούν οι ακόλουθες διαδικασίες.

Εγγραφή Εταιριών  – Δηλώσεις Μαθητείας
Οι Επιχειρήσεις έχουν τη δυνατότητα εγγραφής και δήλωσης θέσεων Μαθητείας μέσω του Πληροφοριακούς Συστήματος που έχει δημιουργηθεί για αυτό το σκοπό, στον ιστότοπο http://www.mathiteia4u.gov.gr έως τις 30/06/2012.
Εγγραφή Αποφοίτων – Δηλώσεις Προτίμησης
Μετά τη λήξη εγγραφής των Επιχειρήσεων, θα δημοσιευτεί στον σχετικό ιστότοπο η ανακοίνωση έναρξης εγγραφών των αποφοίτων.
Δικαίωμα συμμετοχής έχουν όλοι οι απόφοιτοι των Δημοσίων ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ και αντίστοιχων δομών της Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, οι οποίοι απέκτησαν πτυχίο τα σχολικά έτη 2010-2011 και 2011-2012. Δικαίωμα Συμμετοχής έχουν και οι παραπάνω απόφοιτοι του σχολικού έτους 2009-2010 που έχουν ολοκληρώσει τη στρατιωτική τους θητεία.
Οι απόφοιτοι θα μπορούν να εγγράφονται στον ιστότοπο http://www.mathiteia4u.gov.gr και να δηλώνουν έως 4 θέσεις προτίμησης για μαθητείες που ζητούν πτυχίο της ειδικότητάς τους.
Αντιστοίχιση Υποψηφίων σε Επιχειρήσεις
Με την ολοκλήρωση των εγγραφών των Αποφοίτων, θα ακολουθήσει η ηλεκτρονική (αυτόματη) διαδικασία αντιστοίχισης υποψηφίων αποφοίτων σε επιχειρήσεις. Σε κάθε επιχείρηση και βάσει του πλήθους των προτιμήσεων θα επιλεχθούν έως και 4 υποψήφιοι για μαθητεία.
Η αντιστοίχηση των υποψηφίων θα γίνει με βάση τα εξής κριτήρια:
  • Σειρά προτίμησης για τον υποψήφιο (από τις 4 θέσεις κατ’ ανώτατον που έχει δηλώσει ο υποψήφιος).
  • Βαθμός τίτλου σπουδών (απολυτηρίου/πτυχίου).
  • Έτος/μήνας αποφοίτησης (σε περίπτωση ισοβαθμίας), με τους παλαιότερους αποφοίτους να προηγούνται των νεώτερων.
  • Χρονική προτεραιότητα δήλωσης.
Επιλογή Υποψηφίων από Επιχειρήσεις – Προδέσμευση Θέσης
Η τελική επιλογή του μαθητευόμενου από τον πίνακα των τεσσάρων αντιστοιχιζόμενων υποψήφιων θα γίνει από κάθε Επιχείρηση με τις εξής εναλλακτικές διαδικασίες:
  • μέσω τηλεφωνικής συνέντευξης ή/και
  • μέσω προσωπικής συνέντευξης ή/και
  • απευθείας μέσα από το Πληροφοριακό Σύστημα.
Η Επιχείρηση δηλώνει ηλεκτρονικά στο Πληροφοριακό Σύστημα την επιλογή του έτσι ώστε να προδεσμεύσει τον μαθητευόμενο της επιλογής του στο Πληροφοριακό Σύστημα.
Έκδοση Βεβαίωσης προδέσμευσης – Κουπόνι Μαθητείας & Επιβεβαίωση στοιχείων επιλεγέντος μαθητευομένου:
Αμέσως μετά την προδέσμευση της θέσης από την Επιχείρηση, ο υποψήφιος μαθητευόμενος εκτυπώνει από το Πληροφοριακό Σύστημα τη σχετική Βεβαίωση Προδέσμευσης, («Κουπόνι Μαθητείας») και εμφανίζεται εντός αποκλειστικής προθεσμίας δέκα (10) ημερών σε ΕΠΑΛ ή ΕΠΑΣ ή στην Αντίστοιχη Δομή Ειδικής Αγωγής ή σε άλλο δημόσιο φορέα που θα προσδιοριστεί από το Υπουργείο Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, για να καταθέσει τα δικαιολογητικά του που βεβαιώνουν τα δηλωθέντα στο σύστημα στοιχεία.
Έναρξη Μαθητείας – Μαθητεία – Πληρωμή
Η μαθητεία ξεκινά με την ολοκλήρωση του ελέγχου των δικαιολογητικών του μαθητευόμενου και την έκδοση σχετικής Υπουργικής Απόφασης.
Το ποσό της υποτροφίας ορίζεται στα 300 € μηνιαίως για κάθε μήνα Μαθητείας πέντε (5) ημερών εβδομαδιαίως και έξι (6) ωρών ημερησίως.
Η εγγραφή και η δήλωση Μαθητειών από Επιχειρήσεις και Αποφοίτους θα επαναλαμβάνεται σε τακτά χρονικά διαστήματα και θα ενημερώνονται οι ενδιαφερόμενοι με σχετικές ανακοινώσεις των αρμόδιων υπηρεσιών. Στο πρόγραμμα προβλέπεται να υλοποιηθούν  περίπου 8.475 Μαθητείες.

Διευκρινίσεις σχετικά με την Πράξη «Πρόγραμμα Μαθητείας Αποφοίτων Τεχνικής Εκπαίδευσης για Απόκτηση Επαγγελματικής Εμπειρίας»


28.06.12
Σχετικά με την Πράξη «Πρόγραμμα Μαθητείας Αποφοίτων Τεχνικής Εκπαίδευσης για Απόκτηση Επαγγελματικής Εμπειρίας» διευκρινίζονται τα κάτωθι ως προς τις διαδικασίες εγγραφής εταιριών, αποφοίτων και επιλογής αυτών:

Εγγραφή Εταιριών  - Δηλώσεις Μαθητείας
Στην παρούσα φάση οι Επιχειρήσεις έχουν τη δυνατότητα εγγραφής και δήλωσης θέσεων Μαθητείας μέσω του Πληροφοριακούς Συστήματος που έχει δημιουργηθεί για αυτό το σκοπό, στον ιστότοπο http://www.mathiteia4u.gov.gr/.
Δικαίωμα συμμετοχής έχουν όλες οι ιδιωτικές Επιχειρήσεις (ατομικές, προσωπικές ή κεφαλαιουχικές εταιρίες) εκτός από:

•    Τις επιχειρήσεις που εδρεύουν στην Περιφέρεια Στ. Ελλάδας και Ν. Αιγαίου
•    Τα νυχτερινά κέντρα.
•    Τις εταιρείες προσωρινής απασχόλησης (άρθρο 20 του Ν.2956/2001- Α 258).
•    Τις επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών καθαριότητας και φύλαξης.

Η λήξη της προθεσμίας εκδήλωσης ενδιαφέροντος έχει οριστεί στις 30/06/2012.
Οι επιχειρήσεις δύναται να δηλώσουν παραπάνω από μια μαθητεία, βάσει του πλήθους των εργαζομένων που απασχολούν.
Για κάθε μία μαθητεία οι Επιχειρήσεις καθορίζουν την/τις ειδικότητες των αποφοίτων που επιθυμούν να  προσφέρουν
Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις μπορούν να καλούν στον τηλεφωνικό αριθμό: 801 11 801 84

Εγγραφή Αποφοίτων – Δηλώσεις Προτίμησης
Μετά τη λήξη εγγραφής των Επιχειρήσεων  και κατόπιν σχετικής απόφασης που θα ορίζει τις ακριβείς ημερομηνίες έναρξης και λήξης εγγραφών των Αποφοίτων, θα δημοσιευτεί στον σχετικό ιστότοπο η ανακοίνωση έναρξης εγγραφών.
Δικαίωμα συμμετοχής έχουν όλοι οι απόφοιτοι  των Δημοσίων ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ (Επαγγελματικά Λύκεια - Επαγγελματικές Σχολές)  & αντίστοιχων δομών της Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων και οι οποίοι απέκτησαν  πτυχίο τα Σχολικά Έτη 2010-2011 και 2011-2012. Δικαίωμα Συμμετοχής έχουν και οι  παραπάνω απόφοιτοι του Σχολικού Έτους 2009-2010 που έχουν ολοκληρώσει τη  Στρατιωτική τους Θητεία.
Οι απόφοιτοι θα μπορούν  να εγγράφονται στον ιστότοπο   http://www.mathiteia4u.gov.gr  και να δηλώνουν έως 4 θέσεις προτίμησης για μαθητείες που ζητούν πτυχίο της ειδικότητάς τους.

Αντιστοίχιση Υποψηφίων σε Επιχειρήσεις
Με την ολοκλήρωση των εγγραφών των Αποφοίτων, θα ακολουθήσει η ηλεκτρονική (αυτόματη) διαδικασία αντιστοίχισης υποψηφίων αποφοίτων σε επιχειρήσεις. Σε κάθε επιχείρηση και βάσει του πλήθους των προτιμήσεων θα επιλεχθούν έως και 4 υποψήφιοι για μαθητεία.
Η αντιστοίχηση των υποψηφίων θα γίνει με βάση τα εξής κριτήρια:

•    Σειρά προτίμησης για τον υποψήφιο (από τις 4 θέσεις κατ’ ανώτατον που έχει δηλώσει ο     υποψήφιος).
•    Βαθμός τίτλου σπουδών (απολυτηρίου/πτυχίου).
•    Έτος/μήνας αποφοίτησης (σε περίπτωση ισοβαθμίας), με τους παλαιότερους αποφοίτους να     προηγούνται των νεώτερων.
•    Χρονική προτεραιότητα δήλωσης.
Οι αντιστοιχιζόμενοι υποψήφιοι και εταιρίες θα ειδοποιηθούν μέσω SMS.

Επιλογή Υποψηφίων από Επιχειρήσεις – Προδέσμευση Θέσης
Η τελική επιλογή του  μαθητευόμενου από τον πίνακα των τεσσάρων αντιστοιχιζόμενων υποψήφιων θα γίνει  από  κάθε Επιχείρηση  με τις εξής εναλλακτικές διαδικασίες:

•    μέσω τηλεφωνικής συνέντευξης ή/και
•    μέσω προσωπικής συνέντευξης ή/και
•    απευθείας μέσα από το Πληροφοριακό Σύστημα.

Η Επιχείρηση δηλώνει ηλεκτρονικά στο Πληροφοριακό Σύστημα την επιλογή του έτσι ώστε να προδεσμεύσει τον μαθητευόμενο της επιλογής του στο Πληροφοριακό Σύστημα.

ΕΚΔΟΣΗ ΒΕΒΑΙΩΣΗΣ ΠΡΟΔΕΣΜΕΥΣΗΣ – ΚΟΥΠΟΝΙ ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ & ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΕΠΙΛΕΓΕΝΤΟΣ ΜΑΘΗΤΕΥΟΜΕΝΟΥ:
Αμέσως μετά την προδέσμευση του υποψηφίου μαθητευομένου από την Επιχείρηση στο Πληροφοριακό Σύστημα, ο υποψήφιος μαθητευόμενος εκτυπώνει από το Πληροφοριακό Σύστημα τη σχετική Βεβαίωση Προδέσμεσης, η οποία διαθέτει αύξοντα αριθμό, που είναι     μοναδικός για τον κάθε υποψήφιο μαθητευόμενο για τον οποίο έχει προδεσμευθεί     θέση Μαθητείας και η οποία αποτελεί το «Κουπόνι Μαθητείας» και εμφανίζεται εντός    αποκλειστικής προθεσμίας δέκα (10) ημερών σε ΕΠΑΛ ή ΕΠΑΣ ή στην Αντίστοιχη Δομή Ειδικής     Αγωγής ή σε άλλο δημόσιο φορέα που θα προσδιοριστεί από το Υπουργείο Παιδείας, Διά Βίου     Μάθησης και Θρησκευμάτων – επιλέγοντας από τη λίστα των ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ-Δομών Ειδικής    Αγωγής-άλλων φορέων που εμφανίζονται στο Πληροφοριακό Σύστημα - για να καταθέσει τα     δικαιολογητικά του που βεβαιώνουν τα δηλωθέντα στο σύστημα στοιχεία.

Ειδικότερα, ο υποψήφιος μαθητευόμενος προσκομίζει το «Κουπόνι Μαθητείας» και καταθέτει  τα ακόλουθα δικαιολογητικά:

•    Ακριβές αντίγραφο τίτλου σπουδών (απολυτηρίου/πτυχίου).
•    Ακριβές αντίγραφο αστυνομικής ταυτότητας.
•    Ακριβές αντίγραφο απολυτηρίου στρατού (αν απαιτείται).
•    Αντίγραφο τραπεζικού βιβλιαρίου με πρώτο δικαιούχο τον ίδιο και ΙΒΑΝ.
•   Γνωμάτευση/βεβαίωση αναπηρίας (Γνωμάτευση/βεβαίωση από ΚΕΔΔΥ ή από δημόσια     Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα), εφόσον πρόκειται για άτομο με αναπηρία που έχει αποφοιτήσει     από ΕΠΑΛ ή ΕΠΑΣ. Η εν λόγω γνωμάτευση δεν απαιτείται για τους αποφοίτους των ΤΕΕ     β΄βαθμίδας Ειδικής Αγωγής και των Ε.Ε.Ε.Ε.Κ..

Έναρξη Μαθητείας – Μαθητεία - Πληρωμή
Η μαθητεία ξεκινάει με την ολοκλήρωση του ελέγχου των δικαιολογητικών  του μαθητευόμενου και την έκδοση σχετικής Υπουργικής Απόφασης.
Το ποσό της υποτροφίας ορίζεται στα 300 € μηνιαίως για κάθε μήνα Μαθητείας  πέντε (5) ημερών εβδομαδιαίως και έξι (6) ωρών ημερησίως.
Η υποτροφία έχει διάρκεια 6 μήνες. Οι πληρωμές θα πραγματοποιηθούν με την λήξη του 2ου  για τον (1ο και 2ο μήνα), 3ου, 4ου, 5ου και 6ου μήνα.  Σε περίπτωση διακοπής μαθητείας  για οποιοδήποτε λόγο είναι δυνατή η συμπλήρωση του χρόνου που υπολείπεται μέχρι τη συμπλήρωση των έξι μηνών.
Η εγγραφή και η δήλωση Μαθητειών από Επιχειρήσεις και Αποφοίτους θα επαναλαμβάνεται σε τακτά χρονικά διαστήματα και θα ενημερώνονται οι ενδιαφερόμενοι με σχετικές ανακοινώσεις των αρμόδιων υπηρεσιών. Στο πρόγραμμα προβλέπεται να υλοποιηθούν  περίπου  8.475 Μαθητείες.


ΚΥΑ Υποτροφίες - Μαθητεία (.pdf )

Έρευνα για τις πλαστές βεβαιώσεις δυσλεξίας


Με αφορμή δημοσιεύματα στον τύπο σχετικά με τη χορήγηση πλαστών βεβαιώσεων δυσλεξίας σε μαθητές υποψηφίους για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, ο Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος ζήτησε πλήρη ενημέρωση από τον Ειδικό Γραμματέα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, προκειμένου να διαπιστωθεί αν έχουν γίνει όλες οι απαιτούμενες ενέργειες.
Με βάση τα στοιχεία αυτά το Υπουργείο θα μελετήσει το ζήτημα των πιστοποιητικών δυσλεξίας, σύμφωνα με τις σύγχρονες διεθνείς πρακτικές και τις εξελίξεις στην παιδαγωγική και ψυχολογική υποστήριξη των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Ανακοίνωση αποτελεσμάτων ειδικών μαθημάτων Πανελλαδικών Εξετάσεων


Από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού ανακοινώνεται ότι οι υποψήφιοι που συμμετείχαν στα ειδικά μαθήματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων μπορούν από σήμερα 02/07/2012 να πληροφορούνται τη βαθμολογία τους στην ιστοσελίδα του Υπουργείου http://results.minedu.gov.gr πληκτρολογώντας τον οκταψήφιο κωδικό εξετάσεων και τους 4 αρχικούς χαρακτήρες από το επώνυμο, το όνομα, το πατρώνυμο και το μητρώνυμο του υποψηφίου σε κεφαλαίους ελληνικούς χαρακτήρες.
Σημειώνεται ότι η προθεσμία οριστικής υποβολής του μηχανογραφικού δελτίου λήγει την Πέμπτη 5/7/2012. Ειδικά την ημέρα αυτή σε όλα τα ΓΕΛ και ΕΠΑΛ θα βρίσκονται ο Διευθυντής ή ο Υποδιευθυντής και ο υπεύθυνος της ηλεκτρονικής εφαρμογής του μηχανογραφικού δελτίου, ώστε να είναι δυνατή η υποβολή συμπληρωματικών δικαιολογητικών για υπαγωγή σε κάποια ειδική περίπτωση, καθώς και η παροχή κωδικού (password) σε όσους υποψήφιους δεν πρόλαβαν ή τον έχασαν.

Οριστικοποίηση του Ηλεκτρονικού Μηχανογραφικού Δελτίου των υποψηφίων των Πανελλαδικών Εξετάσεων


Οριστικοποίηση του Ηλεκτρονικού Μηχανογραφικού Δελτίου των υποψηφίων των Πανελλαδικών Εξετάσεων
Για τη διευκόλυνση των Υποψηφίων των Πανελλαδικών Εξετάσεων ώστε να οριστικοποιήσουν τις επιλογές τους στο μηχανογραφικό δελτίο,  η Διεύθυνση Οργάνωσης & Διεξαγωγής Εξετάσεων, του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού απέστειλε σήμερα εγκύκλιο προς τους Διευθυντές των Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων της χώρας.

Με την εγκύκλιο αυτή  (το κείμενο της οποίας παρατίθεται στο τέλος του Δελτίου Τύπου) επισημαίνεται ότι:
  • Οι υποψήφιοι έχουν τη δυνατότητα να οριστικοποιήσουν το μηχανογραφικό τους έως τις 5 Ιουλίου 2012
  • Οι Διευθυντές παρακαλούνται να βοηθήσουν τους υποψηφίους στη διαδικασία οριστικοποίησης του μηχανογραφικού
  • Υπάρχουν ειδικές τηλεφωνικές γραμμές και διεύθυνση e-mail στις οποίες μπορούν να απευθυνθούν για να επιλύσουν τεχνικά θέματα.
 Το κείμενο της εγκυκλίου είναι το εξής:
Παρακαλούνται οι Διευθυντές των Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων να εντοπίσουν μέσω της εφαρμογής των Ηλεκτρονικών Μηχανογραφικών Δελτίων (exams.minedu.gov.gr) τους υποψηφίους της Σχολικής τους Μονάδας, οι οποίοι δεν έχουν οριστικοποιήσει το μηχανογραφικό τους δελτίο και να επικοινωνήσουν άμεσα μαζί τους ενημερώνοντάς τους για την προθεσμία οριστικοποίησης του μηχανογραφικού δελτίου, που λήγει στις 5 Ιουλίου 2012, επισημαίνοντας ότι πέραν αυτής της προθεσμίας η οριστικοποίηση δεν θα γίνεται δεκτή από το σύστημα.
 Συγκεκριμένα, οι Διευθυντές θα κάνουν login στο exams.minedu.gov.gr ως Σχολική Μονάδα και θα ελέγξουν το εικονίδιο που βρίσκεται πριν από τα ονομαστικά στοιχεία του υποψηφίου:
1
 Συγκεντρωτικά στοιχεία για τις παραπάνω κατηγορίες εμφανίζονται στο κάτω μέρος της οθόνης.
Για τεχνικά θέματα μπορείτε να επικοινωνείτε στα ακόλουθα τηλέφωνα: 2103442044, 2103443856, και 2103442934, ή μέσω μηνύματος στην ηλεκτρονική διεύθυνση:examshd@minedu.gov.gr.

Στατιστικά Στοιχεία για τα Ειδικά Μαθήματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2012


Σημειώνεται ότι φέτος, τα γραπτά που βαθμολογήθηκαν στα ειδικά μαθήματα  ανέρχονται σε 20.258, ενώ το 2011 ήταν 20.925 (μείωση κατά 667 γραπτά).
Όσον αφορά στις κατανομές των βαθμολογιών ανά μάθημα, παρατηρούμε ότι:
• Στο Ελεύθερο σχέδιο έχει μειωθεί φέτος το ποσοστό των υποψηφίων που έγραψαν από 15 και πάνω (37,71% το 2012 από39,26% το 2011).
• Αντίθετα, στο Γραμμικό σχέδιο μειώθηκαν  οι υποψήφιοι που έγραψαν από 15 και πάνω, φθάνοντας  το 52,84% το 2012, ενώ το 2011 άγγιζαν το 59,26%.
• Στα Αγγλικά μειώθηκε φέτος το ποσοστό όσων έγραψαν από 15 έως 20 σε 10,44% σε σχέση με 25,07% πέρυσι.
• Στα Γαλλικά μειώθηκε αισθητά το ποσοστό όσων έγραψαν από 15 έως 20 για το 2012(14,24%), ενώ το αντίστοιχο του 2011 ήταν 36,64%.
• Στα Γερμανικά έχουμε και πάλι μείωση του ποσοστού στην ίδια κλιμάκωση (15 -20), δηλαδή 25,3% για το 2012 από 33,95% για το 2011.
• Στα Ιταλικά παρατηρείται φέτος αύξηση των αντίστοιχων ποσοστών: 64,60% για το 2012 από 52,31% για το 2011, στην κλίμακα 15-20.
• Στα Ισπανικά σημειώνεται πτώση ποσοστού σε 66,66% για το 2012 από 75,65% για το 2011 στην ίδια κλίμακα.
• Στην Αρμονία σημειώνεται πτώση ποσοστού σε 9,02% για το 2012 από 15,26% για το 2011 στην κλίμακα 15-20.
• Τέλος, στον Έλεγχο Μουσικών Ακουστικών Ικανοτήτων σημειώνεται επίσης πτώση ποσοστού σε 28,13% από 36,56% για το 2011, στην ίδια κλίμακα.
Για τα Στατιστικά Στοιχεία πατήστε εδώ

Τρίτη 3 Ιουλίου 2012

ANTΩΝΗΣ ΣΟΥΛΑΚΕΛΗΣ: Τι θα γινόταν ο τόπος μας αν δεν υπήρχαν οι Σύλλογοι; (διαβάστε το επόμενο φύλλο μας που έρχεται οσονούπω..)

  • Πανελλήνιο Πρωτάθλημα beach soccer
    mens-women-beach-soccer-league-2012
    ΡΑΦΗΝΑ- Παραλία Ραφήνας…28/6-1/7…2012
    …………………………….
    ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΑΝ οι :
    Λίτσα Μουμπαγιατζόγλου
    Κατερίνα Σταματούκου
    Ντία Παπαδογιώργη
    Αθηνά Τελιάκη
    Ελένη Τσούλη
    Άννα Μαρία Καββαδία
    Κατερίνα Παπακυρίτση
    Θεανώ Ματζάνα
    Μαρία Ματζάνα
    Ιφιγένεια Ματζάνα
    Αναστασία Καπούτση
    ……………………………….
    ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΟΥΛΑΚΕΛΗΣ
    ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ -ΓΕΝΙΚΟΣ &
    ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ
    ΑΚΑΔΗΜΙΩΝ & ΓΥΝΑΙΚΩΝ
    ………………………………
    ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΑΓΩΝΩΝ :
    ΓΥΠΑΕΤΟΙ- Μακεδονία =1-1
    ΓΥΠΑΕΤΟΙ- Αthens academy = 0-3
    ΓΥΠΑΕΤΟΙ- Άνεμος Αθηνών = 8-2
    ΣΚΟΡΕΡ : Μαρία Ματζάνα = 6
    Αθηνά λελιάκη = 1
    Ελένη Τσούλη = 1
    Ντία Παπαδογιόργη = 1
    ΓΚΟΛ ΥΠΕΡ = 9
    ΓΚΟΛ ΚΑΤΑ = 6
    ΥΠΕΡΟΧΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ ΜΑΣ !!!
    * Και φυσικά στα πλαίσια του τουρνουά προλάβαμε και δώσαμε και
    έναν φιλικό αγώνα με τους Ίωνες = 0-0
    * Από την παραπάνω ΟΜΑΔΙΚΗ φωτογραφία απουσιάζει η :
    Κατερίνα Σταματούκου
    * Και για την Ιστορία ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΡΙΑ ΤΟΥ ΤΟΥΡΝΟΥΑ
    ΑΝΑΔΕΙΧΤΗΚΕ Η ΟΜΑΔΑ ΄΄ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ΄΄ 
    mens-women-beach-soccer-league-2012
    Φωτογραφίες: 27

EΝΩΣΗ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΔΗΜΟΥ ΑΧΑΡΝΩΝ:ΕΥΧΕΣ ΓΙΑ ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ!!


Δευτέρα 2 Ιουλίου 2012

ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΝΕΑΣ ΓΕΝΙΑΣ:Πρόγραμμα με θέμα τη Σεξουαλική Διαφορετικότητα: «Ζούμε όπως κι εσύ» !



Η Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς στο πλαίσιο της πολιτικής της για την καταπολέμηση των κοινωνικών διακρίσεων και τη βελτίωση της καθημερινότητας των νέων, εκπονεί πρόγραμμα με αντικείμενο την προώθηση του σεβασμού στη σεξουαλική διαφορετικότητα αποσκοπώντας στην εκκίνηση του δημόσιου διαλόγου αναφορικά με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ομοφυλόφιλοι νέοι στην ελληνική κοινωνία. Το πρόγραμμα με τίτλο «Ζούμε όπως κι εσύ» υλοποιείται για το 2012 σε συνεργασία με τον μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα φορέα «Θετική Φωνή».
Η Γενική Γραμματείας Νέας Γενιάς, επιδιώκει μέσω του συγκεκριμένου προγράμματος να επικοινωνήσει τόσο στις νέες και στους νέους όσο και στην ευρύτερη κοινωνία το μήνυμα ότι η σεξουαλική διαφορετικότητα είναι δικαίωμα και δεν πρέπει να αποτελεί αιτία διακρίσεων και κοινωνικού αποκλεισμού, εμποδίζοντας τελικά τους νέους ομοφυλόφιλους να «ζουν όπως και οι άλλοι». Φαινόμενα όπως η βία, σωματική και ψυχολογική, και ο ρατσισμός, που συχνά στιγματίζουν τους νέους και τους οδηγούν στο περιθώριο ακόμα και στην αυτοκτονία, θα αναδειχθούν στο πλαίσιο του προγράμματος με σκοπό να αναζητηθούν τρόποι αντιμετώπισής τους.
Ο σεβασμός στη διαφορετικότητα, η καταπολέμηση των διακρίσεων και η προώθηση ενός συστήματος αξιών με σκοπό την κατανόηση των κοινωνικών ωφελειών που προκύπτουν από την διαφορετικότητα κάθε μορφής αποτελεί άλλωστε και μία από τις θεμελιώδεις αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης και ένα συνεχές ζητούμενο στο πλαίσιο μιας ευνομούμενης ευρωπαϊκής κοινωνίας με ανθρώπινο πρόσωπο.
Το πρώτο στάδιο του προγράμματος συνίσταται στη διοργάνωση εκστρατείας ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης με στόχο να προβάλλει την εικόνα της συντροφικότητας μεταξύ ατόμων του ίδιου φύλου και να εξοικειώσει την κοινή γνώμη με αυτήν την καθημερινή και ανθρώπινη διάσταση της σχέσης μεταξύ ατόμων του ιδίου φύλου, σε αντίθεση με το συχνά προβεβλημένο από τα ΜΜΕ και άλλες πηγές στερεότυπο σχέσης που ενέχει χαρακτήρα χυδαιότητας ή αποτελεί αντικείμενο διακωμώδησης ή κοινωνικού στιγματισμού.                 
Η εκστρατεία περιλαμβάνει καταχωρήσεις δημιουργικών στον τύπο, διανομή φυλλαδίων και άλλου ενημερωτικού υλικού στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και άλλες πόλεις καθώς και τη διοργάνωση ημερίδων με θέμα τη συμβίωση των gay και των λεσβιών εφήβων με τις οικογένειές τους μετά την ανακοίνωση της σεξουαλικής τους ταυτότητας (coming out), με σκοπό τη στήριξη των ίδιων και την ευαισθητοποίηση των οικογενειών τους.
Η επιλογή εκπόνησης του εν λόγω προγράμματος αποτελεί ένα ρηξικέλευθο βήμα υπέρ της προάσπισης των δικαιωμάτων των νέων που διεκδικούν τον σεβασμό στη διαφορετικότητα της σεξουαλικής τους ταυτότητας που πραγματοποιείται για πρώτη φορά από κρατικό φορέα, το οποίο φιλοδοξεί να αποτελέσει ταυτόχρονα ένα νέο δίαυλο προσέγγισης και επικοινωνίας με ένα σημαντικό μέρος της νεολαίας που υφίσταται διακρίσεις.
Ημερίδες έχουν πραγματοποιηθεί: σε Θεσσαλονίκη και Ξάνθη.

Σάββατο 30 Ιουνίου 2012

A New Deal for and with Youth


f6d1aebc-c814-47dd-8ea5-79a3fddcbcccIn the midst of a European crisis, this week’s European Council will make crucial decisions that will affect millions of people across the continent. In the interest of young people, the European Youth Forum is sending an open letter to appeal to the Council for an investment in youth and an investment in the future.
The letter, addressed to all Heads of State and Governments and President of theEuropean Council Herman Van Rompuy, urges them to consider youth in their development of long-term plans, particularly in the Multi-Annual Financial Framework for 2014-2020.
Currently, the funds of the Youth in Action programme for the overall cycle of 7 years is less than the amount spent by the EU on subsidising the wine sector in the single year of 2011. The Youth Forum calls on the EU Council to change this by making a financial commitment to the social structures that affect young people-- the economic and political impact of the social exclusion of youth is too high to be ignored.
The end to the current European predicament lays in the creation of sustainable strategies; let’s recognise a strong, and comprehensive investment in young people as a key priority for growth, stability, and wellbeing of society as a whole.

Finding Solutions for the Lost Generation: Council of Europe Adopts Resolution for Youth


The Council of Europe has recognised the rapidly rising rate of youth unemployment and its consequences for Europe as a priority in this weeks Summit. In a report adopted today titled “The young generation sacrificed: social, economic and political implications of the financial crisis,” the Parliamentary Assembly of the Council of Europe (PACE) details the dangers facing what some are calling the ‘lost generation.’
“Millions of European young people have decided to stop their studies, to stop looking for work and to abandon themselves in a sort of limbo situation. These are millions of people we’ve lost completely for the future generation, for the future of Europe and for the development of Europe and we should intervene,” said Committee on Social Affairs, Health and Sustainable Development rapporteur Luca Volonté.
The resolution calls on the Council and national parliaments to put youth policy high on the agenda and to back it with financial commitment necessary to make talk a reality. Asked formally to provide input in the development of the report, the European Youth Forum urged members to adopt the included youth guarantee and to support the European Quality Charter on Internships and Apprenticeships.
An air of exigency surrounds crisis discussions at the Council, and youth must be a part of the conversation; as “The Young Generation Sacrificed” points out, “helping and empowering youth today is the best investment Europe can make in its future vitality and prosperity.”
PACE1The Council of Europe has recognised the rapidly rising rate of youth unemployment and its consequences for Europe as a priority in this weeks Summit. In a report adopted today titled “The young generation sacrificed: social, economic and political implications of the financial crisis,” the Parliamentary Assembly of the Council of Europe details the dangers facing what some are calling the ‘lost generation.’  
“Millions of European young people have decided to stop their studies, to stop looking for work and to abandon themselves in a sort of limbo situation. These are millions of people we’ve lost completely for the future generation, for the future of Europe and for the development of Europe and we should intervene,” said Committee on Social Affairs, Health and Sustainable Development rapporteur Luca Volonté.
The resolution calls on the Council and national parliaments to put youth policy high on the agenda and to back it with financial commitment necessary to make talk a reality. Asked formally to provide input in the development of the report, the European Youth Forum urged members to adopt the youth guarantee and to support the European Quality Charter on Internships and Apprenticeships, both included in the report. 
An air of exigency surrounds crisis discussions at the Council, and youth must be a part of the conversation; as “The Young Generation Sacrificed” points out, “helping and empowering youth today is the best investment Europe can make in its future vitality and prosperity.”

Rio+20 Falls Short of Expectations to Deliver Concrete Measures for Sustainable Development


On 20th to 22nd of June, heads of state and key political and economic decision makers came together to try to address the issue of sustainable development at the United Nations Conference on Sustainable Development, Rio+20. Despite unprecedented mobilisation from youth organisations to secure a deal that could pave the way for a sustainable future, the outcomes were disappointing on most fronts, with the final outcome document “The Future We Want” falling dramatically short of expectations and proposing few tangible measures to bring the world onto a more unsustainable path.
The creation of an Ombudsperson for Future Generations, to speak up for those who don’t have a voice, was notably absent from the final Rio+20 outcome document. Furthermore, parties have decided not to create a World Environment Organisation to address sustainable development, instead choosing to strengthen the current United Nations Environmental Programme. Among the most notable disappointments was the failure to define a clear path towards the development of a “green economy” and an international economic system that is not based on unsustainable growth. Human rights and gender equality organisations also expressed disappointment at a lack of references to sexual and reproductive health and rights in the final outcomes.
One of the few positives for young people was an acknowledgement of the importance of the active participation of young people in decision-making processes and the need for the contribution of youth in order to achieve sustainable development. The document encouraged participating countries to promote sustainable development awareness among young people by promoting programmes for non-formal education. The need for a global employment strategy for youth was also recognised.
The next steps in the struggle for sustainable development and international solidarity are difficult to foresee as, while the Rio+20 outcome document does acknowledge the challenges we are facing, it proposes few solutions. Moreover, the final text does not include any mechanisms to ensure civil society input or monitoring mechanisms for sustainable development goals. What is certain is that young people and the European Youth Forum will continue to fight for sustainable development and our rights for a better future.

Youth Guarantees in Finland and Sweden: Improving Youth Employability?


Youth guarantee schemes have recently gained political momentum in national politics and at European level. The creation of a European Youth Guarantee is being discussed as a tool to help the employability of young people. For Sweden, Norway, Finland, and Denmark, such schemes are a matter of course. In 1984, Sweden was the first to introduce a genuine guarantee scheme, with the three other Nordic states instituting such schemes in the 1990s. Eurofound has recently carried out an evaluation of the youth guarantees in Finland and Sweden. Both schemes target young NEETS (not in employment, education or training) and offer an in-depth needs assessment and education, training or employment.
In 2010, 53, 000 young people participated in the Swedish scheme, with successful outcomes for 46 percent of participants. In Finland in 2011, 83 percent of applicants received a successful intervention within three months of registered as unemployed. Statistical evidence shows that the Finish scheme reduced the number of those in unemployment. The immediate action invoked by the guarantee means that the scheme helps to prevent the ‘scarring’ effects of youth unemployment (such as irregular future employment, disaffection and isolation, among others). The success of such schemes however, is highly dependent on other public policies such as the provision of education, training and work placements. Furthermore, the evaluation found that youth guarantees may not always offer long-term solutions to youth unemployment.
The European Youth Forum strongly believes that the establishment of European youth guarantee can be an efficient and proactive action to help overcome the disproportionate unemployment among young people, currently at an average of 25 percent across Europe. However other targeted concrete actions for long-term growth and youth employment, as well as increased investment in young people, are needed to address the crisis.

Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων 7ου Γυμνασίου Αχαρνών

Σας γνωστοποιούμε ότι σε έκτακτη συνεδρίαση του Δ.Σ. του Συλλόγου μας συζητήθηκε η δυνατότητα  ενίσχυσης των μαθητών του Γυμνασίου μας, οι οποίοι θα παραπεμφθούν για επανεξέταση το Σεπτέμβριο.

Η  πρωτοβουλία αυτή έχει σα στόχο την αποτελεσματικότερη βοήθεια προς στους μαθητές μας  χωρίς την οικονομική επιβάρυνση των οικογενειών τους, σε εποχές δύσκολες για τη Χώρα μας και θα πραγματοποιηθεί σε συνεργασία με μέρος του διδακτικού προσωπικού του σχολείου μας.

Τόσο η Δ/νση του σχολείου όσο και το υπόλοιπο διδακτικό προσωπικό αγκάλιασαν την προσπάθεια αυτή και ανταποκρίθηκαν θετικά και άμεσα, παρ΄όλο που θα εργαστούν εθελοντικά, άνευ αμοιβής.

Τα μαθήματα θα πραγματοποιηθούν το μήνα Ιούλιο και θα καλύψουν την ύλη των Μαθηματικών, της Φυσικής, της Χημείας, της Βιολογίας και όλων των φιλολογικών μαθημάτων. Το δε πρόγραμμα θα καθοριστεί σε συνεννόηση με τους ενδιαφερόμενους μαθητές και κατόπιν έγγραφης αιτήσεως από τους γονείς – κηδεμόνες τους.

Τα έντυπα αίτησης θα υπάρχουν στο γραφείο της Δ/νσης του σχολείου από αύριο Τρίτη 26 Ιουνίου. 

 Το Δ.Σ. του Συλλόγου ήδη απέστειλε  έγγραφο προς τη Δ/νση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής και προς τις αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου Αχαρνών προς έγκριση του αιτήματος και την υποστήριξη τους σε αυτή την πρωτοβουλία και ευελπιστεί ότι θα γίνει αποδεκτό.


-- 
Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων 7ου Γυμνασίου Αχαρνών
http://7gymaxarnai.blogspot.com/

Στατιστικά στοιχεία των βαθμολογιών των Πανελλαδικών Εξετάσεων ΕΠΑΛ 2012


Δίδονται σήμερα στη δημοσιότητα τα στατιστικά στοιχεία των βαθμολογιών των μαθημάτων, στα οποία εξετάστηκαν σε πανελλαδικό επίπεδο οι μαθητές και οι απόφοιτοι των Επαγγελματικών Λυκείων (Ομάδας Α’) για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Από τα στοιχεία αυτά προκύπτει ότι:
Στις εξετάσεις προσήλθε το 78,45% του  συνόλου των υποψηφίων (17.584 από 22.414 υποψηφίους). Το 2011 είχε προσέλθει το 79,97% του  συνόλου των υποψηφίων (17.634 από 22.049 υποψηφίους).
Φέτος αναβαθμολογήθηκαν, λόγω διαφοράς α’ και β’ βαθμολογητή, 5.250 γραπτά (ποσοστό 7,67%). Παρατηρείται δηλαδή μείωση σε σχέση με το 2011. Το 2011 είχαν αναβαθμολογηθεί  5.931 γραπτά (ποσοστό 8,79%).
Παρατηρείται μικρή ποσοστιαία μείωση στα γραπτά που βαθμολογήθηκαν  μεταξύ 18-20 (3,88 έναντι 4,12% για το έτος 2011) και μεταξύ 15-18 (7,33% έναντι 7,84% για το έτος 2011).

Για τα στατιστικά στοιχεία πατήστε εδώ

Πέμπτη 28 Ιουνίου 2012

3164th meeting of the COUNCIL OF THE EUROPEAN UNION (EDUCATION, YOUTH, CULTURE AND SPORT)


Thursday 10 (9:30) and Friday 11 (10: 00) May 2012

Legislative deliberations

CULTURE
Legislative deliberations

CULTURE & AUDIOVISUAL
Legislative deliberations

SPORT
Non-legislative activities

MEETING ON  FRIDAY 11 MAY 2012 (10:00)

EDUCATION
Legislative deliberations

YOUTH
Non-legislative activities

EUROPE'S NEWS..:Education, youth, culture and sport


The Education, Youth and Culture (EYC) Council brings together education, culture, youth and communication Ministers around three or four times a year. It usually adopts its decisions by a qualified majority (apart from on cultural affairs, where it acts unanimously) and in codecision with the European Parliament.

The European Community's aim is to contribute to the development of quality education, the implementation of a vocational training policy and the flowering of Member States' cultures, bringing the common cultural heritage to the fore, while fully respecting the responsibility of the Member States for defining the content of teaching and vocational training and organising education and vocational training systems, as well as their national and regional cultural diversity.
In order to achieve those objectives, the Community's primary role is to provide a framework for cooperation between the Member States, which works by exchanges of information and experience on matters of shared interest. The Community can also use legislative channels where permitted by the Treaty establishing the European Community (for instance, on audiovisual matters and the mutual recognition of diplomas).
The Community complements Member States' action, especially by means of support programmes, with a view to:
arrow-green   contributing to the development of the teaching and dissemination of languages in order to develop the European dimension in education and training;
arrow-green   improving the knowledge and dissemination of the culture and history of the European peoples and safeguarding cultural heritage of European significance;
arrow-green   encouraging mobility of students and teachers by encouraging the mutual recognition of diplomas and periods of study;
arrow-green   promoting cooperation between educational and training establishments and, in particular with regard to training, with business;
arrow-green   improving initial and continuing vocational training with a view to facilitating the integration of citizens into the labour market, their adaptation to industrial change and their possible vocational retraining;
arrow-green   stimulating artistic and literary creation, including in the audiovisual sector.