ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ:

Στείλτε τα μηνύματά σας στο
e-mail: axarneonneoi@yahoo.gr
αλλά και στο
mgvavour@gmail.com
Mπορείτε να στείλετε άρθρα, δημοσιεύσεις και πληροφορίες, φωτογραφίες (jpg) και ό,τι άλλο επιθυμείτε να δημοσιεύσετε. ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΤΕ να δημοσιεύσετε τίποτα απολύτως σε κείμενα greeklish.
Η εφημερίδα είναι "ανοιχτή" και στην εκπαιδευτική κοινότητα.


ΜΥΝΗΣΗ ΜΑΡΙΑΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ ΒΑΒΟΥΡΑΝΑΚΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΩΝ ΜΑΡΜΑΡΩΝ ΤΟΥ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Δευτέρα 2 Απριλίου 2012

ENΩΣΗ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΔΗΜΟΥ ΑΧΑΡΝΩΝ:ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ



www.goneis-acharnes.gr Αναρτήθηκε στο Διαδίκτυο                                                                                                       
ΑΧΑΡΝΕΣ  22/03/2012                                                                                            
ΔΕΛΤΙΟ  ΤΥΠΟΥ  22

Η Ένωση Συλλόγων Γονέων του Δήμου μας, ανησυχώντας, για το μέλλον της παιδείας μας και επαγρυπνώντας για τα προβλήματα της σχολικής κοινότητας  κάλεσε την Τετάρτη 21/03/2012  σε συνάντηση  ενημέρωσης  όλες τις δημοτικές παρατάξεις και εκπροσώπους από τον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο, μετά από απορίες που υποβλήθηκαν σχετικά με το θέμα της υποχρηματοδότησης των σχολικών επιτροπών και εν αναμονή των καταθέσεων των οικονομικών απολογισμών προς έγκριση και ψήφιση,                                                                                                                        

Τονίστηκε ότι:                                                                                                        «Πρόθεσή μας είναι  να υπερασπιστούμε τη Δημόσια και Δωρεάν Παιδεία και ζητάμε από εσάς τους εκπροσώπους των δημοτικών παρατάξεων  να είστε βασικοί αρωγοί και υποστηρικτές σε αυτή μας την προσπάθεια, καθώς θεωρούμε ότι η Τοπική Αυτοδιοίκηση είναι το όχημα που οδηγεί τις εξελίξεις τοπικά και διαμορφώνει τις συνθήκες ζωής των πολιτών που εκπροσωπεί ».

Μετά από  μια αναδρομή στα μέχρι τώρα  πεπραγμένα με δελτία τύπου, επιστολές  και κινητοποιήσεις  ακολούθησε διαλογική συζήτηση σε θέματα παιδείας, εστιάζοντας κυρίως στην λειτουργία των σχολικών επιτροπών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.



Το σχολείο είναι ένας εξαιρετικά  ευαίσθητος κοινωνικός χώρος.                             Το ενδιαφέρον όλων, εκπαιδευτικών , γονέων, τοπικής κοινωνίας και κυρίως του κράτους θα πρέπει να επικεντρώνεται στην ομαλή και ήρεμη λειτουργία του, πέρα από σκοπιμότητες και περιττές αντιπαραθέσεις.
ΣΚΟΠΟΣ  ΣΥΝΑΝΤΗΣΗΣ                                                                                                            Η Ένωση Συλλόγων Γονέων , ανησυχώντας, για το μέλλον της παιδείας μας  επαγρυπνώντας για τα προβλήματα της σχολικής κοινότητας και μετά από απορίες που μας υποβλήθηκαν, σχετικά με την μέχρι τώρα στάση του Δ.Σ της Ένωσης στο θέμα της υποχρηματοδότησης των σχ. επιτροπών  και έχοντας ήδη περάσει τα χρονικά περιθώρια που προβλέπει ο σχετικός νόμος, οφείλουμε να ενημερώσουμε όλες τις δημοτικές παρατάξεις,  για τα μέχρι τώρα πεπραγμένα μας.
«Πρόθεσή μας να υπερασπιστούμε τη Δημόσια και Δωρεάν Παιδεία και ζητάμε από εσάς να είστε βασικοί αρωγοί και υποστηρικτές σε αυτή μας την προσπάθεια καθώς θεωρούμε ότι η Τοπική Αυτοδιοίκηση είναι το όχημα που οδηγεί τις εξελίξεις τοπικά και διαμορφώνει τις συνθήκες ζωής των πολιτών που εκπροσωπεί. Είναι ανεπίτρεπτο τα σχολεία μας να αντιμετωπίζουν προβλήματα βιωσιμότητας λόγω έλλειψης ή αν θέλετε κακής διαχείρισης οικονομικών πόρων.»

ΣΥΝΤΟΜΗ ΑΝΑΔΡΟΜΗ
Το Δ.Σ. της Ένωσης Γονέων Αχαρνών με τις επιστολές προς τον Δήμαρχο με αρ. πρωτ. 35/2011 (19/05/11) και 41/2011 (11/07/11), τα Δελτία Τύπου 6/2011 (31/05/11) και 11/2011 (12/9/11), την εισήγηση στη συνεδρίαση του  Δημοτικού Συμβουλίου την 13/09/11 με θέμα την «Παιδεία», είχε επισημάνει στη Δημοτική Αρχή τα λειτουργικά προβλήματα που πιθανόν θα προέκυπταν από την αργοπορημένη και χωρίς πλάνο λειτουργία των σχολικών επιτροπών.
Είχαμε ήδη συναντηθεί με τον Αντιδήμαρχο παιδείας και τους προέδρους των σχολικών επιτροπών, τους είχαμε μεταφέρει τις ανησυχίες μας και τους προβληματισμούς μας, εκφράσαμε τις σκέψεις μας για τον τρόπο λειτουργίας των νέων σχολικών επιτροπών  ζητώντας ταυτόχρονα ενημέρωση για τον τρόπο λειτουργίας που αυτοί θα χρησιμοποιήσουν ( σχ. ΔΤ 01 , ΔΤ 10)
Την 18/10/11 μας κοινοποιείται κοινή ανακοίνωση όλων των  διευθυντών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης των σχολείων του δήμου μας  όπου                                                                                                                « υπογραμμίζουν τις καθημερινές δυσλειτουργίες που παρεμποδίζουν το έργο τους, δυσχεραίνουν τη λειτουργία των σχολείων, θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια των μαθητών, με τα σχολεία να έχουν εγκαταλειφθεί στην τύχη τους και να εκκρεμούν μείζονος σοβαρότητας προβλήματα.
Καταγγέλλεται κατασπατάληση των πόρων της σχολικής επιτροπής με αποστολή υλικού που δεν ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες των σχολείων ενώ άλλες που είναι επιτακτικές και άμεσες δεν καλύπτονται.
Επίσης παρατηρούνται από τη σχολική επιτροπή και άλλες υπηρεσίες του Δήμου, ανάρμοστες προσπάθειες παρέμβασης στο εκπαιδευτικό έργο και τη λειτουργία των σχολείων,
Στοιχεία που μας ανησύχησαν και μας προβλημάτισαν ιδιαίτερα.
Ζητήθηκε εκ νέου συνάντηση με την  Δημοτική Αρχή, θεωρώντας ότι η κατάσταση δεν πάει άλλο.
Παράλληλα Το  Δ. Σ. της Ένωσης Γονέων Αχαρνών συμμετέχει στην παράσταση διαμαρτυρίας, Γονιών, Εκπαιδευτικών και μαζικών φορέων την Παρασκευή 16/9/11 στα Γραφεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Καλέσαμε στις 28/09/2011 όλα τα μέλη μας σε μια ανοιχτή συγκέντρωση διαμαρτυρίας στα γραφεία της Ένωσης και  πορεία προς το δημαρχείο όπου εκτός των άλλων καταγγείλαμε για άλλη μια φορά την έλλειψη χρηματοδότης των σχολικών επιτροπών..
                                                                    
Είναι η γνωστή σε όλους …σαν παρέλαση,  όπως «βαφτίσθηκε» από εκπρόσωπο της Δημοτικής Αρχής.
Ζητήσαμε την καθιέρωση δημοτικού συμβουλίου αποκλειστικά με θέμα  την παιδεία,  το οποίο πραγματοποιήθηκε τελικά  στις 26/09/11  και εισηγηθήκαμε όλα τα προβλήματα που απασχολούν τα σχολεία μας και για τα οποία απαιτούνται άμεσες λύσεις, ενώ με εισήγηση του δημάρχου,
πάρθηκε η απόφαση  να δημιουργηθεί επιτροπή για θέματα παιδείας στην οποία προεδρεύει και υποχρεούται να συγκαλέσει ο Αντιδήμαρχος Παιδείας, αποτελούμενη από εκπροσώπους των δημοτικών παρατάξεων, την Ένωσης Γονέων και Εκπαιδευτικούς  με σκοπό την επίλυση των όποιων προβλημάτων προκύψουν στα Σχολεία του Δήμου μας.
Η επιτροπή αυτή αδικαιολόγητα δεν έχει ακόμα συσταθεί.
Σημειώνεται ότι στο Δημοτικό Συμβούλιο την  για την Παιδεία ο Αντιδήμαρχος των Οικονομικών δήλωσε ότι τα χρήματα που έχει παραλάβει ο δήμος βρίσκονται σε συγκεκριμένο κωδικό και είναι στην διάθέση των σχολικών επιτροπών όταν αυτά ζητηθούν.
Στις 8/11/12 Το Δ.Σ της Ένωσης  καλεί όλα τα μέλη των Συλλόγων Γονέων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, τους γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικούς, τις δημοτικές παρατάξεις, σωματεία, συλλόγους, και άλλους φορείς, σε ανοιχτή συγκέντρωση διαμαρτυρία στην Κεντρική Πλατεία και πορεία στο Δημαρχείο Αχαρνών με κύριο αίτημα να δοθούν άμεσα τα χρήματα των κρατικών επιχορηγήσεων για το 2011.
Ήδη υπήρχε πρόβλημα σε όλα σχεδόν τα σχολεία με πετρέλαιο, απλήρωτους λογαριασμούς, έλλειψη βιβλίων κλπ .

Είχαμε ήδη επιβεβαιωθεί δυο μήνες μετά την έναρξη του σχολικού έτους.

Παράλληλα οι εκπρόσωποί μας στις σχ. επιτροπές και ΔΕΠ   κατ εντολή του ΔΣ πιέζουν για την σωστή λειτουργία των σχ. επιτροπών  ζητώντας στοιχεία: Απόδοση χρημάτων που είχαν φτάσει ήδη τις € 662.549,14 , χρηματικά υπόλοιπα παλαιών σχ. Επιτροπών, προμήθειες με διαγωνισμούς και όχι με απ ευθείας αναθέσεις  κλπ.
Ήταν κοινό μυστικό. Είχαμε ενδείξεις ότι χρήματα που προορίζονταν μόνο για τις σχ. επιτροπές και τα είχε παραλάβει ο Δήμος και τα χρησιμοποιούσε για άλλους σκοπούς.

Παράτυπο αφού προβλέπεται σύμφωνα με τον Ν. 3320/23-02-05                       (Ρυθμίσεις θεμάτων Νομικών Προσώπων Δημόσιου Τομέα και Ο.Τ.Α.) ΦΕΚ48, Κεφάλαιο Γ, άρθρο 18, παράγραφος 7.
Τέλος στις 08/02/12 συμμετείχαμε, με τα ίδια αιτήματα, στην κινητοποίηση του συλλόγου εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης « Ο Σωκράτης».
Στις 20/02/12 ο εκπρόσωπος της Ένωσης στις σχ. Επιτροπές ζήτησε εγγράφως από τους Προέδρους αντίγραφο βιβλίου Εσόδων - Εξόδων και οικονομικό απολογισμό προηγούμενου έτους μαζί με τα σχ. δικαιολογητικά,            όπως  προβλέπεται από το άρθρο 3 της απόφασης 8440/24-02-11  του υπουργείου Εσωτερικών,  «Καθορισμός λειτουργίας σχ. επιτροπών».
Αντ’ αυτού δημοσιεύθηκε ένας  προσωρινός απολογισμός της πρωτοβάθμιας με πάρα πολλά κενά, παρόλο που είχε ήδη υπογραφή σύμβαση με εταιρεία οικονομικής διαχείρισης.
Συνολικά τα χρήματα που πρέπει να έχουν πάρει οι σχ. επιτροπές είναι:              
Α. 662.549,14 € της κρατικής επιχορήγησης για τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων για το 2011 ως εξής:

1η Δόση € 199.003,55                                                                                                  Τα πήρε ο Δήμος στις 8/2/11, κατανεμήθηκαν από ΔΕΠ στις 30/11/11
και δόθηκαν στις σχ. επιτροπές την 15/02/12
2η Δόση € 199.003,55                                                                                                 
Τα πήρε ο Δήμος στις 19/04/11, κατανεμήθηκαν από ΔΕΠ στις 30/11/11
και δόθηκαν στις σχ. επιτροπές την 20/03/12
3η Δόση € 132.669,03                                                                                                 
Τα πήρε ο Δήμος στις 03/09/11, κατανεμήθηκαν από ΔΕΠ στις 10/09/11
και δόθηκαν στις σχ. επιτροπές την 11/11/11
4η Δόση € 132.669,03                                                                                                 
Τα πήρε ο Δήμος στις 16/11/11, κατανεμήθηκαν από ΔΕΠ στις 30/11/11
και δόθηκαν στις σχ. επιτροπές την 20/01/12

B. € 249.770,00  από το ΣΑΤΑ για επισκευαστικά και τη συντήρηση των σχολείων για το 2011 ως εξής:

1η Δόση € 136.460,00                                                                                                 Τα πήρε ο Δήμος στις 31/10/11, κατανεμήθηκαν από ΔΕΠ στις 30/01/12
και δεν δόθηκαν ακόμα στις σχ. επιτροπές.

2η Δόση € 113.310,00                                                                                                 Τα πήρε ο Δήμος στις 27/12/11, κατανεμήθηκαν από ΔΕΠ στις 30/01/12
και δεν δόθηκαν ακόμα στις σχ. επιτροπές.

Γ. € 132.470,12 της κρατικής επιχορήγησης για τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων για το 2012 ως εξής:

1η Δόση € 132.470,12                                                                                                                      Τα πήρε ο Δήμος στις 22/02/12, κατανεμήθηκαν από ΔΕΠ στις 20/03/12
και αναμένουμε να δοθούν στις  σχ. επιτροπές στο αμέσως επόμενο διάστημα.

Εκκρεμούν τα  € 26.000,00  που δόθηκαν στο Δήμο από το υπουργείο για φωτοτυπίες λόγω της έλλειψης βιβλίων και κατανεμήθηκαν από την ΔΕΠ στις 20/03/12, ενώ δεν γνωρίζουμε ακόμα το ακριβές υπόλοιπο των προηγούμενων  σχ. επιτροπών καθώς και της πιθανής επιχορήγησης του Δήμου.

Αυτονόητο είναι ότι τα μέχρι τώρα ποσά που έχουν έρθει από το υπουργείο,        δεν είναι αρκετά ώστε να καλύψουν τις λειτουργικές ανάγκες των 110 σχολικών μονάδων του Δήμου μας, γι αυτό διεκδικούμε έκτακτη επιχορήγηση αλλά και αύξηση της ετήσιας τακτικής επιχορήγησης.

Για το Δ.Σ.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                          Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
 ΚΑΡΥΔΑΚΗΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ          ΚΑΛΟΓΕΡΑΚΗΣ ΛΑΜΠΗΣ