ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ:

Στείλτε τα μηνύματά σας στο
e-mail: axarneonneoi@yahoo.gr
αλλά και στο
mgvavour@gmail.com
Mπορείτε να στείλετε άρθρα, δημοσιεύσεις και πληροφορίες, φωτογραφίες (jpg) και ό,τι άλλο επιθυμείτε να δημοσιεύσετε. ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΤΕ να δημοσιεύσετε τίποτα απολύτως σε κείμενα greeklish.
Η εφημερίδα είναι "ανοιχτή" και στην εκπαιδευτική κοινότητα.


ΜΥΝΗΣΗ ΜΑΡΙΑΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ ΒΑΒΟΥΡΑΝΑΚΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΩΝ ΜΑΡΜΑΡΩΝ ΤΟΥ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Κυριακή 15 Ιουλίου 2012

140 ΕΙΔΙΚΟΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ ΑΠΑΝΤΟΥΝ ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗΣ ΤΗΣ ΠΕΜΠΤΗΣ ΚΑΙ ΕΚΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ..


ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΘΕΣΗ ΣΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗΣ ΤΟΥ ∆ΗΜΟΤΙΚΟΥ

Τις τελευταίες µέρες γίναµε µάρτυρες µιας µαζικής επίθεσης εναντίον
του νέου σχολικού εγχειριδίου γραµµατικής για το δηµοτικό σχολείο, µε
τον τίτλο «Γραµµατική Ε΄ και Στ΄ ∆ηµοτικού» (το οποίο διανέµεται στα
σχολεία της χώρας από τον Νοέµβριο του 2011), και των συγγραφέων
του. Με αστραπιαία ταχύτητα εκατοντάδες ιστότοποι στο διαδίκτυο
έσπευσαν να αναπαραγάγουν και να διαδώσουν ένα κείµενο πολεµικής
το οποίο υπογράφεται από την κ. Μαρία Χρυσού, δασκάλα στο 1ο
∆ηµοτικό Σχολείο Ραφήνας, και αναρτήθηκε την 28η Ιουνίου 2012
στον ιστότοπο του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Αλέξανδρος
∆ελµούζος» [http://www.syllogosdelmouzos.gr/index.php/2011-12-
19-06-58-25/572-1].
Στο κείµενο αυτό, µε τον τίτλο «Η ελληνική γλώσσα πρέπει να µείνει
ανέπαφη» η κ. Χρυσού κατηγορεί τους συγγραφείς του εγχειριδίου ότι
καταργούν από την ελληνική γλώσσα τα φωνήεντα ήτα, ύψιλον και
ωµέγα, καθώς και τα σύµφωνα ξι και ψι, ενώ προσθέτουν τον (κατά τη
γνώµη της) «δίφθογγο» ου καθώς και τα δίψηφα µπ, ντ και γκ.
Υποστηρίζει επίσης ότι η επιλογή αυτή αποτελεί απόκλιση από την
«προγενέστερη γραµµατική του Μαν. Τριανταφυλλίδη» καθώς συνιστά
«αλλαγή της κλασσικής γραµµατικής σε φωνητική γραµµατική».
Υποθέτει ότι είτε το βιβλίο αυτό «εκδόθηκε χωρίς τον ενδελεχή έλεγχο,
και ως εκ τούτου, εκ παραδροµής δηµοσιοποιήθηκε κάποια πρόταση
κάποιου ανθέλληνα φιλόλογου» είτε στο εγχειρίδιο «εσκεµµένα [..]
πάρθηκε η απόφαση ενός ακόµα βιασµού της ελληνικής γλώσσας».
Κλείνει µάλιστα το άρθρο της συνδέοντας, δίχως αιτιολόγηση, την
υποτιθέµενη αφαίρεση γραµµάτων από την ελληνική γλώσσα µε την
«εθνική εξολόθρευση», την προσπάθεια µερικών «να θυσιάσουµε την
γλώσσα µας για να µοιάσουµε στους ∆υτικούς, για να γίνουµε αρεστοί
από αυτούς» και προσθέτοντας ότι η χρήση του µονοτονικού
συστήµατος γραφής «έφερε την δυσλεξία στην πρώτη θέση των
µαθησιακών δυσκολιών, εξαιτίας της ελλείψεως βασικών κανόνων
γραµµατικής και τονισµού». Υποστηρίζει, τέλος, ότι τα φωνήεντα
«ενυπάρχουν στο DNA µας από την αρχή της υπάρξεως µας στον
πλανήτη» και ότι «το κάθε γράµµα µας έχει την βαρύτητά του, ο κάθε
φθόγγος έχει την µουσικότητα του, και ο κάθε τόνος είχε την αξία
του».
Αρχικά, ως επιστηµονική κοινότητα αποφασίσαµε να µην αντιδράσουµε,
καθώς εκλάβαµε το παραπάνω κείµενο ως ένα από τα συνήθη
διαδικτυακά ευτράπελα. ∆εν µπορούσαµε να φανταστούµε ότι το άρθρο
ήταν γνήσιο και ότι µια δασκάλα σε ελληνικό σχολείο θα παρανοούσε
βασικούς κανόνες της γραµµατικής της Νέας Ελληνικής. Πολύ δε
περισσότερο, δεν µπορούσαµε να φανταστούµε ότι η παρανόηση αυτή
θα κατέληγε σε τέτοια σφοδρή επίθεση.

Γρήγορα, όµως, παρατηρήσαµε ότι το κείµενο άρχισε να
αναδηµοσιεύεται σε πολυάριθµους ιστοτόπους, διανθισµένο µε
πληθώρα ανακριβειών, όπως το ψεύδος ότι ο Σύλλογος «Αλέξανδρος
∆ελµούζος» διεξάγει ψηφοφορία µε σκοπό την απόσυρση του
εγχειριδίου γραµµατικής και ότι τάχα το κείµενο της κ. Χρυσού αποτελεί
κείµενο διαµαρτυρίας του ίδιου του Συλλόγου. Προς τιµήν του ο
Σύλλογος έσπευσε να διαψεύσει τις ανακρίβειες αυτές (στις 4 Ιουλίου
2012, http://www.syllogosdelmouzos.gr/index.php/2011-12-11-10-
32-12/2011-12-11-10-39-57/584-q-q), οι οποίες όµως αναπαράγονται
ακόµα από την πλειονότητα των ιστοτόπων που αναδηµοσιεύουν το
κείµενο της κ. Χρυσού.
Το ζήτηµα που έχει προκύψει είναι ανησυχητικό για δύο λόγους:
(α) Γιατί αποπροσανατολίζει δασκάλους, γονείς και µαθητές, µε τους
πιο ψύχραιµους εκ των οποίων να µη γνωρίζουν πλέον τι πρέπει να
διδάξουν ή τι απ' όσα έχουν διδαχθεί ανταποκρίνονται στην αλήθεια.
(β) Γιατί είναι ανησυχητικό µε πόση ευκολία και ταχύτητα διαδόθηκε το
άρθρο αυτό και πως έσπευσαν τόσοι συµπολίτες µας να το πιστέψουν
άκριτα φτάνοντας να δηλώσουν τον αποτροπιασµό τους για το
υποτιθέµενο έγκληµα εναντίον της γλώσσας µας. Κάποιοι πίστεψαν στα
σοβαρά ότι το σχολικό εγχειρίδιο της γραµµατικής δεν περιλαµβάνει τα
γράµµατα ύψιλον, ωµέγα, ήτα κ.τ.λ. 'Αλλοι πήραν τοις µετρητοίς την
απειλή ότι το νέο σχολικό εγχειρίδιο αλλάζει την ιστορική ορθογραφία
της Ελληνικής σε «φωνητική ορθογραφία». 'Αλλοι έσπευσαν να
δηλώσουν ότι είτε θα απαγορεύσουν στα παιδιά τους να παραλάβουν το
εγχειρίδιο είτε θα το κάψουν είτε δεν θα στείλουν τα παιδιά τους στο
σχολείο! Ορισµένοι προσπάθησαν να εξηγήσουν τα αυτονόητα αλλά
χωρίς αποτέλεσµα. Η συκοφαντική επίθεση κατά του βιβλίου
συνεχίστηκε και µάλιστα διογκώθηκε καθώς οι ανυπόστατες κατηγορίες
της κ. Χρυσού αναδηµοσιεύτηκαν σε εφηµερίδες πανελλαδικής
κυκλοφορίας, ενώ ήδη αποτελούν αντικείµενο συζήτησης σε τηλεοπτικά
δίκτυα.
Ως γλωσσολόγοι, επιστηµονικά ειδικότεροι και αρµοδιότεροι για τα
ζητήµατα γλώσσας και γλωσσικής εκπαίδευσης, και ως πανεπιστηµιακοί
δάσκαλοι οφείλουµε να πάρουµε θέση και να εξηγήσουµε γιατί οι
κατηγορίες τις οποίες εξαπολύει η κ. Χρυσού κατά των συγγραφέων
του εγχειριδίου «Γραµµατική Ε΄ και Στ΄ ∆ηµοτικού» είναι παντελώς
εσφαλµένες και ανυπόστατες. Η πρωτοβουλία µας αυτή δεν έχει
συντεχνιακό χαρακτήρα αλλά τη θεωρήσαµε επιβεβληµένη, όταν µια
επιστηµονικά ανυπόστατη καταγγελία µετατρέπεται τόσο άκριτα σε
επιστηµονικό µανιφέστο και οδηγεί χιλιάδες συµπατριώτες µας σε
παράλογα συµπεράσµατα. Είναι τραγικό το ότι πολυάριθµοι επιµελητές
ιστοτόπων αλλά και δηµοσιογράφοι των Μ.Μ.Ε. έσπευσαν να
αναπαραγάγουν µία φήµη, ενδεχοµένως γοητευµένοι από την
τροµολαγνική της παρουσίαση και τα προσδοκώµενα οφέλη ακρόασης,
τηλεθέασης και ανάγνωσης.
Ας δούµε λοιπόν ποια είναι η αλήθεια για τα καταγγελλόµενα, σύµφωνα
µε τις επιστηµονικές αρχές της γλωσσολογίας:
Α) Η συντάκτρια του κειµένου µε τον τίτλο «Η ελληνική γλώσσα πρέπει
να µείνει ανέπαφη» συγχέει τους φθόγγους (τους γλωσσικούς ήχους µε
τους οποίους εκφωνούνται/προφέρονται οι λέξεις στις διάφορες
γλώσσες του κόσµου) µε τα γράµµατα (τα γραπτά σύµβολα που
αναπαριστούν τους φθόγγους στον γραπτό λόγο). ∆εν παρατηρεί,
λοιπόν, ότι στη σελ. 36 της γραµµατικής εµφανίζονται οι φθόγγοι της
Ελληνικής γλώσσας (ή, για να είµαστε ακριβείς, τα φωνήµατά της, βλ.
υποσ. 1 σελ. 34 του βιβλίου) και όχι τα γράµµατά της (το αλφάβητό
της). Εποµένως, τα [α], [ε], [ι], [ο], [ου], εντός αγκυλών και µε σαφώς
διακριτή γραµµατοσειρά (όπως οι συγγραφείς του εγχειριδίου ρητά
δηλώνουν στην υποσ. 2 της σελ. 34, πράγµα που φαίνεται,
τουλάχιστον, να παραβλέπει η συντάκτρια του άρθρου) είναι οι πέντε
φωνηεντικοί φθόγγοι της Νέας Ελληνικής, τα πέντε φωνήεντα της
γλώσσας, δηλαδή, καθώς ο όρος φωνήεν είναι όρος που αποδίδεται σε
στοιχεία του προφορικού λόγου (τους φθόγγους) και όχι στα γράµµατα.
Η αναγνώριση των 5 αυτών φωνηέντων ως των µοναδικών φωνηέντων
της Νέας Ελληνικής βεβαίως και δεν αποτελεί καινοτοµία της νέας
γραµµατικής, αντίθετα µε όσα υποστηρίζει η κ. Χρυσού. Τα ίδια 5
φωνήεντα αναγνωρίζει και η µεγάλη γραµµατική Τριανταφυλλίδη από
το 1941 αλλά και οι σχολικές γραµµατικές Τριανταφυλλίδη και Τσολάκη
(απλώς στις σχολικές δεν δηλώνεται ρητά ο αριθµός των φωνηεντικών
φθόγγων, συνάγεται όµως από τους ορισµούς). Τα ίδια 5 φωνήεντα
αναγνωρίζουν ως φωνήεντα της Νέας Ελληνικής οι ειδικοί
γλωσσολόγοι, και ιδιαίτερα οι φωνητικοί και φωνολόγοι, που µελετούν
τη Νέα Ελληνική. Εποµένως, είναι σαφές ότι το σύµβολο [ο] για τους
συγγραφείς του βιβλίου είναι ο φθόγγος που στην Νέα Ελληνική
γράφεται µε τα γράµµατα όµικρον ή ωµέγα. Το σύµβολο [ου] στη
σελίδα 36 είναι ο φθόγγος ο οποίος στη γραφή αναπαρίσταται µε τον
συνδυασµό των γραµµάτων όµικρον και ύψιλον. Το ίδιο ισχύει και για
τα σύµφωνα. Το γράµµα «ξ» δεν παριστάνει έναν µόνο φθόγγο, αλλά
το συµφωνικό σύµπλεγµα δύο φθόγγων, του [κ] και του [σ], γι' αυτό
και οι συγγραφείς δεν συµπεριέλαβαν το σηµάδι [ξ] στη
«χαρτοσακούλα» της σελ. 36. Αντίστροφα, ο συνδυασµός των
γραµµάτων «µι» και «πι» στην Ελληνική γλώσσα χρησιµοποιείται για να
αποδώσει έναν και µόνο φθόγγο, τον φθόγγο [µπ]. Το ίδιο ισχύει και
για τους φθόγγους [ντ], [γκ], καθένας από τους οποίους αποδίδεται µε
δίψηφο γράφηµα στον γραπτό λόγο.
Β) Στο άρθρο εσφαλµένα και παραπλανητικά υποστηρίζεται ότι «τα
φωνήεντα η, υ, ω έχουν καταργηθεί». Τα γράµµατα της γλώσσας µας
παρουσιάζονται στην υποενότητα «3.2. Γράµµατα». Στη σελ. 39

παρουσιάζεται το αλφάβητο ενώ η αντιστοιχία φθόγγων γραµµάτων
δίνεται στον πίνακα της σελ. 40. Εκεί βλέπουµε ότι τα πέντε (5)
φωνήεντα, οι φθόγγοι [α], [ε], [ι], [ο], [ου] αποδίδονται στον γραπτό
λόγο µε τα γνωστά µας επτά (7) γράµµατα, το άλφα, το έψιλον, το ήτα,
το γιώτα, το ύψιλον, το όµικρον και το ωµέγα (και τους συνδυασµούς
τους). Αντίστοιχα, βλέπουµε και τα γράµµατα που αναπαριστούν τα
σύµφωνα της Νέας Ελληνικής. Απολύτως τίποτα το διαφορετικό απ'
αυτά ακριβώς που υπήρχαν και στις παλιότερες σχολικές γραµµατικές,
εκτός από το ότι οι συγγραφείς, πολύ ορθά, δεν ονοµάζουν και τα
γράµµατα σύµφωνα και φωνήεντα. Ωστόσο, κανένα γράµµα δεν λείπει
και καµία προτροπή για φωνητική ορθογραφία δεν γίνεται προς τους
χρήστες του εγχειριδίου. Μάλιστα οποιοσδήποτε ξεφυλλίσει το βιβλίο θα
δει ότι από την πρώτη ως την τελευταία σελίδα του ακολουθείται κατά
γράµµα (αν µας επιτρέπεται το λογοπαίγνιο…) η παραδοσιακή ιστορική
ορθογραφία. Από το εγχειρίδιο δεν λείπει κανένα ήτα, κανένα ύψιλον,
κανένα ξι, κανένα ωµέγα. 'Αρα δεν υπάρχει κανένας λόγος να
φοβόµαστε.
Γ) Οφείλουµε να σηµειώσουµε εδώ ότι σε αναπαραγωγές του άρθρου
της κ. Χρυσού στο διαδίκτυο αποµονώνεται επιλεκτικά από τις
προηγούµενες και τις επόµενες σελίδες η σελίδα 36 του βιβλίου, όπου
γίνεται η παρουσίαση των φθόγγων, µε σκοπό να δηµιουργηθεί η
παραπλανητική εντύπωση ότι τα απεικονιζόµενα σύµβολα στις δύο
«χαρτοσακούλες» του σκίτσου είναι γράµµατα και, εποµένως, ότι τα
ήτα, ωµέγα, γιώτα, ξι και ψι έχουν καταργηθεί από το ελληνικό
αλφάβητο. Οι εν λόγω αναδηµοσιεύσεις αποσιωπούν το γεγονός ότι η
σελίδα αυτή ανήκει στην υποενότητα «3.1. Φθόγγοι» και ότι στις
προηγούµενες σελίδες οι συγγραφείς ρητά εξηγούν ότι τα στοιχεία µέσα
στις αγκύλες είναι φθόγγοι (δηλαδή ήχοι) και όχι γράµµατα. Συνεπώς,
η εκστρατεία αυτή για την παραπληροφόρηση και τροµοκράτηση
δασκάλων, γονέων και µαθητών βασίζεται σε χαλκευµένα στοιχεία.
∆) Θα µπορούσαµε να επεκταθούµε περισσότερο και να εξηγήσουµε ότι
η διάκριση των συµφώνων (των λεγόµενων συµφωνικών φθόγγων) σε
τριβόµενα, κλειστά κ.τ.λ. είναι διάκριση κατά τον τρόπο άρθρωσης και,
εποµένως, ριζικά διαφορετική από τη διάκριση κατά τον τόπο ή το
σηµείο άρθρωσης, η οποία µάς δίνει κατηγορίες όπως «οδοντικά»,
«χειλοδοντικά» κ.τ.λ. και -εποµένως- η ειρωνική παρατήρηση της κ.
Χρυσού στη σελ. 6 του άρθρου «Τα χειλικά, οδοντικά και λαρυγγικά
σύµφωνα ενώθηκαν, ανακατεύθηκαν και ξαναχωρίστηκαν όπως βόλευε
τους συγγραφείς σε τριβόµενα και κλειστά!» φανερώνει και πάλι
παρανόηση για βασικές αρχές της γλωσσολογίας που διδάσκονται σε
όλα τα παιδαγωγικά και φιλολογικά τµήµατα των πανεπιστηµίων.
Επίσης, θα µπορούσαµε να διατυπώσουµε σειρά επιστηµονικών
επιχειρηµάτων που αποδεικνύουν ότι οι γλωσσικοί µύθοι τους οποίους
δείχνει να προσυπογράφει η συντάκτρια του κειµένου (περί δυσλεξίας

λόγω µονοτονικού, περί µουσικότητας των φθόγγων, περί της
Ελληνικής ως µη συµβατικής γλώσσας, περί της Ελληνικής ως
αρχαιότερης γλώσσας όλων των λαών του κόσµου κ.ά.) δεν είναι παρά
εθνικά επικίνδυνοι µύθοι που δεν ευσταθούν επιστηµονικά.
∆εν θα σχολιάσουµε καν τις θέσεις της συντάκτριας του κειµένου περί
κινδύνων που διατρέχει η Ελληνική από την απώλεια της ετυµολογίας
λόγω της χρήσης της φωνητικής ορθογραφίας. Κανείς δεν υποστήριξε
τη χρήση της φωνητικής ορθογραφίας ούτε την απλοποίηση της
ιστορικής ορθογραφίας στο συγκεκριµένο εγχειρίδιο. Η παρουσίαση των
φθόγγων στη νέα σχολική γραµµατική δεν είναι δυνατόν να εκληφθεί
κατά κανένα τρόπο ως προτροπή σε αλλαγή του αλφαβήτου, καθώς το
αλφάβητο παρουσιάζεται αυτούσιο και µε αναλυτικό τρόπο. Η δε
παρουσίαση των φθόγγων στη γραµµατική δεν συνιστά καινοτοµία•
τους φθόγγους τους παρουσίαζαν (ξεκινούσαν µάλιστα από αυτούς και
µετά πήγαιναν στα γράµµατα) και οι προηγούµενες σχολικές
γραµµατικές. Οι κατηγορίες, λοιπόν, θεωρούµε ότι είναι παντελώς
αβάσιµες και ίσως σκόπιµα κινδυνολογικές και διχαστικές σε µια
δύσκολη χρονική συγκυρία για τη χώρα µας και τον λαό της.
*******
Για τους παραπάνω λόγους, ως ειδικοί επιστήµονες στον τοµέα της
γλωσσολογίας και πανεπιστηµιακοί δάσκαλοι
Αναρωτιόµαστε πώς είναι δυνατόν µια εκπαιδευτικός που δεν
παραδέχεται στοιχειώδεις αρχές της γλωσσικής επιστήµης, όπως είναι η
διαφορά µεταξύ ήχων και γραµµάτων, βασιζόµενη σε παρανοήσεις και
αβάσιµα συµπεράσµατα να αµφισβητεί την εγκυρότητα ενός διδακτικού
εγχειριδίου, που έχει εγκριθεί από τους αρµόδιους φορείς της Πολιτείας
και αποτελεί έργο ειδικών επιστηµόνων και το οποίο, ως δασκάλα,
καλείται να διδάξει.
Θεωρούµε θλιβερό το γεγονός ότι ένα άρθρο µε τόσο φτωχά,
εσφαλµένα και αντιεπιστηµονικά επιχειρήµατα αναπαράγεται και να
διαδίδεται άκριτα στο διαδίκτυο και στα Μ.Μ.Ε. και αναγορεύεται σε
µείζον θέµα συζήτησης.
Επιβεβαιώνουµε την πέραν πάσης αµφιβολίας επιστηµονικά ορθή
παρουσίαση των φωνηέντων της Νέας Ελληνικής στο νέο εγχειρίδιο.
Ναι, κανένας γλωσσολόγος δεν αµφιβάλλει ότι η Νέα Ελληνική έχει 5
φωνήεντα, τους φθόγγους [α], [ε], [ι], [ο], [ου], οι οποίοι στον γραπτό
λόγο αναπαρίστανται µε τα επτά γράµµατα της αλφαβήτου άλφα,
έψιλον, ήτα, γιώτα, ύψιλον, όµικρον, ωµέγα και τους συνδυασµούς των
γραµµάτων αυτών ως διψήφων.
Καταδικάζουµε την ανάρµοστη στοχοποίηση και διαπόµπευση των
συναδέλφων στο διαδίκτυο και την κατασυκοφάντηση του
επιστηµονικού τους έργου µε ανυπόστατες κατηγορίες.
Ζητάµε, όπως γίνεται σε κάθε πολιτισµένη χώρα, η κρίση ενός
επιστηµονικού έργου ή µιας επιστηµονικής άποψης ή ενός

επιστηµονικού ζητήµατος να γίνεται µε βάση τεκµηριωµένες µεθόδους
και αληθή επιχειρήµατα από τους ειδικούς στην οικεία επιστήµη. Έτσι
λοιπόν, όπως για µια ασθένεια συµβουλευόµαστε τον «γιατρό», για τον
σεισµό τον «σεισµολόγο», για ένα νοµικό ζήτηµα τον «δικηγόρο», για
µια γεωργική καλλιέργεια τον «γεωπόνο», για ζητήµατα γλώσσας και
γλωσσικής εκπαίδευσης, παρά το γλωσσικό µας αισθητήριο, είναι
σκόπιµο να συµβουλευόµαστε τον «γλωσσολόγο».

Υπογραφές
1.
Ελένη Αγαθοπούλου, γλωσσολόγος, Επίκουρη Καθηγήτρια Α.Π.Θ.
2.
Γεωργία Αγγουράκη, γλωσσολόγος, Επίκουρη Καθηγήτρια
Πανεπιστηµίου Κύπρου
3.
Αγγελική Αθανασιάδου, γλωσσολόγος, Καθηγήτρια Α.Π.Θ.
4.
'Αρτεµις Αλεξιάδου, γλωσσολόγος, Καθηγήτρια Πανεπιστηµίου
Στουτγκάρδης
5.
Θεοδώρα Αλεξοπούλου, γλωσσολόγος, Ερευνήτρια
Πανεπιστηµίου Cambridge
6.
Έλενα Αναγνωστοπούλου, γλωσσολόγος, Καθηγήτρια
Πανεπιστηµίου Κρήτης
7.
'Αννα Αναστασιάδη-Συµεωνίδη, γλωσσολόγος, Καθηγήτρια
Α.Π.Θ.
8.
Γιώργος Ανδρουλάκης, γλωσσολόγος, Αναπληρωτής Καθηγητής
Πανεπιστηµίου Θεσσαλίας
9.
Γιάννης Ανδρουτσόπουλος, γλωσσολόγος, Καθηγητής
Πανεπιστηµίου Αµβούργου
10. Ελένη Αντωνοπούλου, γλωσσολόγος, Καθηγήτρια Ε.Κ.Π.Α.
11. Σπύρος Αρµοστή, γλωσσολόγος, Ερευνητής Ανοικτού
Πανεπιστηµίου Κύπρου
12. Αργύρης Αρχάκης, γλωσσολόγος, Αναπληρωτής Καθηγητής
Πανεπιστηµίου Πατρών
13. Ευγενία Βασιλάκη, γλωσσολόγος, Λέκτορας Πανεπιστηµίου
Θεσσαλίας
14. Σοφία Βασιλάκη, γλωσσολόγος, Καθηγήτρια INALCO
15. Σπυριδούλα Βαρλοκώστα, γλωσσολόγος, Αναπληρώτρια
Καθηγήτρια Ε.Κ.Π.Α.
16. Ιωάννης Βελούδης, γλωσσολόγος, Καθηγητής Α.Π.Θ.
17. Ράνια Βοσκάκη, γλωσσολόγος, Ερευνήτρια, Κέντρο Ελληνικής
Γλώσσας
18. Ζωή Γαβριηλίδου, γλωσσολόγος, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια
∆.Π.Θ.
19. Ιωάννης Γαλαντόµος, γλωσσολόγος, Λέκτορας (υπό διορισµό)
Πανεπιστηµίου Αιγαίου
20. Θανάσης Γεωργακόπουλος, γλωσσολόγος, Επισκέπτης Ερευνητής
Humboldt Universität

21. Έφη Γεωργαλά, γλωσσολόγος, Ερευνήτρια Πανεπιστηµίου
Γενεύης
22. Μαριάνθη Γεωργαλλίδου, γλωσσολόγος, Επίκουρη Καθηγήτρια
Πανεπιστηµίου Αιγαίου
23. Γεώργιος Γιαννάκης, γλωσσολόγος, Αναπληρωτής Καθηγητής
Α.Π.Θ.
24. Αναστασία Γιαννακίδου, γλωσσολόγος, Καθηγήτρια
Πανεπιστηµίου Σικάγο
25. Γιαννούλα Γιαννουλοπούλου, γλωσσολόγος, Αναπληρώτρια
Καθηγήτρια Ε.Κ.Π.Α.
26. ∆ιονύσης Γούτσος, γλωσσολόγος, Αναπληρωτής Καθηγητής
Ε.Κ.Π.Α.
27. Έλενα Γρίβα, γλωσσολόγος, Επίκουρη Καθηγήτρια Πανεπιστηµίου
∆υτικής Μακεδονίας
28. Ρέα ∆ελβερούδη, γλωσσολόγος, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια
Ε.Κ.Π.Α.
29. Βασιλική ∆ενδρινού, γλωσσολόγος, Καθηγήτρια Ε.Κ.Π.Α.
30. Ελεωνόρα ∆ηµελά, γλωσσολόγος, ∆ιδάκτορας Πανεπιστηµίου
Πατρών
31. Μαρία ∆ηµητρακοπούλου, γλωσσολόγος, Ερευνήτρια Κέντρου
Ελληνικής Γλώσσας
32. Πέτρος ∆ιατσέντος, γλωσσολόγος, Ερευνητής ATER,
Πανεπιστήµιο Στρασβούργου
33. Αγγελική Ευθυµίου, γλωσσολόγος, Επίκουρη Καθηγήτρια ∆.Π.Θ.
34. David Holton, γλωσσολόγος, Καθηγητής Πανεπιστηµίου
Cambridge
35. Ειρήνη Θεοδωροπούλου, γλωσσολόγος, Επίκουρη Καθηγήτρια
Πανεπιστηµίου Qatar
36. Μαρία Θεοδωροπούλου, γλωσσολόγος, Επίκουρη Καθηγήτρια
Α.Π.Θ.
37. Ευαγγελία Θωµαδάκη, γλωσσολόγος, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια
∆.Π.Θ.
38. ∆ήµητρα Θεοφανοπούλου-Κοντού, γλωσσολόγος, Οµότιµη
Καθηγήτρια Ε.Κ.Π.Α.
39. Μαρία Ιακώβου, γλωσσολόγος, Επίκουρη Καθηγήτρια Ε.Κ.Π.Α.
40. Σαβίνα Ιατρίδου, γλωσσολόγος, Καθηγήτρια M.I.T.
41. Brian D. Joseph, γλωσσολόγος, ∆ιακεκριµένος Καθηγητής, The
Ohio State University
42. Εύβοια Καϊναδά, γλωσσολόγος, Ερευνήτρια Πανεπιστηµίου
Ιωαννίνων, ∆ιδάσκουσα Τ.Ε.Ι. Πατρών
43. Μάρω Κακριδή-Φερράρι, γλωσσολόγος, Επίκουρη Καθηγήτρια
Ε.Κ.Π.Α.
44. Αλέξης Καλοκαιρινός, γλωσσολόγος, Αναπληρωτής Καθηγητής
Πανεπιστηµίου Κρήτης

45. Κωνσταντίνος Κακαρίκος, γλωσσολόγος, ∆ιδάκτορας Ε.Κ.Π.Α.
46. Σταύρος Καµαρούδης, γλωσσολόγος, Επίκουρος Καθηγητής
Πανεπιστηµίου ∆υτικής Μακεδονίας
47. Κώστας Κανάκης, γλωσσολόγος, Επίκουρος Καθηγητής
Πανεπιστηµίου Αιγαίου
48. Ιωάννα Κάππα, γλωσσολόγος, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια
Πανεπιστηµίου Κρήτης
49. Ελένη Καραντζόλα, γλωσσολόγος, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια
Πανεπιστηµίου Αιγαίου
50. Πέτρος Καρατσαρέας, γλωσσολόγος, ∆ιδάκτορας Πανεπιστηµίου
Cambridge
51. Ρεγγίνα Καρούσου-Φωκά, γλωσσολόγος, Λέκτορας Πανεπιστηµίου
Cambridge
52. Μαριλένα Καρυολαίµου, γλωσσολόγος, Αναπληρώτρια
Καθηγήτρια Πανεπιστηµίου Κύπρου
53. ∆ήµητρα Κατή, γλωσσολόγος, Καθηγήτρια Ε.Κ.Π.Α.
54. Γεωργία Κατσιµαλή, γλωσσολόγος, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια
Πανεπιστηµίου Κρήτης
55. Μαριάννα Κατσογιάννου, γλωσσολόγος, Αναπληρώτρια
Καθηγήτρια Πανεπιστηµίου Κύπρου
56. Γεωργία Κατσούδα, γλωσσολόγος, Ερευνήτρια Γ΄, Ακαδηµία
Αθηνών
57. Αξιώτης Κεχαγιάς, γλωσσολόγος, ∆ιδάκτορας/Ερευνητής
University College London
58. Μαριάννα Κονδύλη, γλωσσολόγος, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια
Πανεπιστηµίου Πατρών
59. Βάλια Κορδώνη, γλωσσολόγος, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια
Πανεπιστηµίου Saarland
60. Σταυρούλα Κούστα, γλωσσολόγος, ∆ιδάκτορας Πανεπιστηµίου
Cambridge
61. Ελίζα Κουτούπη-Κητή, γλωσσολόγος, Καθηγήτρια Α.Π.Θ.
62. ∆ηµήτριος Κουτσογιάννης, γλωσσολόγος, Αναπληρωτής
Καθηγητής Α.Π.Θ.
63. Σταµατία Κουτσουλέλου, γλωσσολόγος, Αναπληρώτρια
Καθηγήτρια Ε.Κ.Π.Α.
64. ∆ήµητρα Λαζαρίδου-Χατζηγώγα, γλωσσολόγος, Ερευνήτρια
Queen Mary University of London
65. Σοφία Λαµπροπούλου, γλωσσολόγος, Λέκτορας Πανεπιστηµίου
Λίβερπουλ
66. Χρυσούλα Λασκαράτου, γλωσσολόγος, Καθηγήτρια Ε.Κ.Π.Α.
67. 'Αγγελος Λέγγερης, γλωσσολόγος, Ερευνητής Α.Π.Θ.
68. Winfried Lechner, γλωσσολόγος, Αναπληρωτής Καθηγητής
Ε.Κ.Π.Α.

69. Μαρίκα Λεκάκου, γλωσσολόγος, Επίκουρη Καθηγήτρια
Πανεπιστηµίου Ιωαννίνων
70. Peter Mackridge, γλωσσολόγος, Οµότιµος Καθηγητής
Πανεπιστηµίου Οξφόρδης
71. Μαριάνθη Μακρή-Τσιλιπάκου, γλωσσολόγος, Καθηγήτρια Α.Π.Θ.
72. Χριστίνα Μανουηλίδου, γλωσσολόγος, Λέκτορας Πανεπιστηµίου
Πατρών
73. Θεόδωρος Μαρίνης, γλωσσολόγος, Καθηγητής Πανεπιστηµίου
Reading
74. Γεώργιος Μαρκόπουλος, γλωσσολόγος, Επίκουρος Καθηγητής
Ε.Κ.Π.Α.
75. Θοδωρής Μαρκόπουλος, γλωσσολόγος, Λέκτορας (υπό διορισµό)
Πανεπιστηµίου Πατρών
76. Βασιλική Μάρκου, γλωσσολόγος, Ερευνήτρια Κ.Ε.Γ.
77. Σοφία Μαρµαρίδου, γλωσσολόγος, Καθηγήτρια Ε.Κ.Π.Α.
78. Μαρία Μαστροπαύλου, γλωσσολόγος, Λέκτορας Πανεπιστηµίου
Ιωαννίνων
79. ∆ηµήτρης Μαυρέας, γλωσσολόγος, ∆ιδάκτορας Γλωσσολογίας
Ε.Κ.Π.Α.
80. ∆ήµητρα Μελισσαροπούλου, γλωσσολόγος, ∆ιδάσκουσα
Πανεπιστηµίου Πατρών & Ανοικτού Πανεπιστηµίου Κύπρου
81. Jason Merchant, γλωσσολόγος, Καθηγητής Πανεπιστηµίου Σικάγο
82. Γιώργος Μικρός, γλωσσολόγος, Αναπληρωτής Καθηγητής
Ε.Κ.Π.Α.
83. ∆ηµήτρης Μιχελιουδάκης, γλωσσολόγος, ∆ιδάκτορας
Πανεπιστηµίου Cambridge
84. Αµαλία Μόζερ, γλωσσολόγος, Καθηγήτρια Ε.Κ.Π.Α.
85. Σπύρος Μοσχονάς, γλωσσολόγος, Αναπληρωτής Καθηγητής
Ε.Κ.Π.Α.
86. Ευδοκία Μπαλάση, γλωσσολόγος, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια
Ε.Κ.Π.Α.
87. Μαρία Μπαλτατζάνη, γλωσσολόγος, Επίκουρη Καθηγήτρια
Πανεπιστηµίου Ιωαννίνων
88. Σπυριδούλα Μπέλλα, γλωσσολόγος, Επίκουρη Καθηγήτρια
Ε.Κ.Π.Α.
89. Θεόδωρος Μωυσιάδης, γλωσσολόγος, Ερευνητής, Κέντρο
Λεξικολογίας
90. Tώνια Νενοπούλου, γλωσσολόγος, Καθηγήτρια, Α.Π.Θ.
91. Βασιλική Νικηφορίδου, γλωσσολόγος, Καθηγήτρια Ε.Κ.Π.Α.
92. Κατερίνα Νικολαΐδου, γλωσσολόγος, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια
Α.Π.Θ.
93. Καλοµοίρα Νικολού, γλωσσολόγος, Λέκτορας (υπό διορισµό)
Πανεπιστηµίου Αιγαίου

94. Κώστας ∆. Ντίνας, γλωσσολόγος, Καθηγητής Πανεπιστηµίου
∆υτικής Μακεδονίας
95. Γιώργος Ι. Ξυδόπουλος, γλωσσολόγος, Επίκουρος Καθηγητής
Πανεπιστηµίου Πατρών
96. ∆έσποινα Παπαδοπούλου, γλωσσολόγος, Επίκουρη Καθηγήτρια
Α.Π.Θ.
97. ∆ηµήτρης Παπαζαχαρίου, γλωσσολόγος, Επίκουρος Καθηγητής
Πανεπιστηµίου Πατρών
98. Γεώργιος Παπαναστασίου, γλωσσολόγος, Επίκουρος Καθηγητής
Α.Π.Θ. & ∆ιευθυντής του Ινστιτούτου Νεοελληνικών Σπουδών
99. Φοίβος Παναγιωτίδης, γλωσσολόγος, Αναπληρωτής Καθηγητής
Πανεπιστηµίου Κύπρου
100. 'Αννα Παναγιώτου, γλωσσολόγος, Καθηγήτρια Πανεπιστηµίου
Κύπρου
101. Ελένη Παναρέτου, γλωσσολόγος, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια
Ε.Κ.Π.Α.
102. Νίκος Παντελίδης, γλωσσολόγος, Αναπληρωτής Καθηγητής
Ε.Κ.Π.Α.
103. Ευάγγελος Β. Πετρούνιας, γλωσσολόγος, Οµότιµος Καθηγητής
Α.Π.Θ.
104. Περικλής Πολίτης, γλωσσολόγος, Επίκουρος Καθηγητής, Α.Π.Θ.
105. Απόστολος Πούλιος, γλωσσολόγος, ∆ιδάκτορας Α.Π.Θ.
106. Μαρία Πουλοπούλου, γλωσσολόγος, Ε.Ε.∆Ι.Π. Πανεπιστηµίου
Κρήτης
107. Όλγα Προφίλη, γλωσσολόγος, ∆ιδάκτορας Πανεπιστηµίου της
Grenoble
108. Αγγελική Ράλλη, γλωσσολόγος, Καθηγήτρια Πανεπιστηµίου
Πατρών
109. Ανθή Ρεβυθιάδου, γλωσσολόγος, Επίκουρη Καθηγήτρια Α.Π.Θ.
110. 'Αννα Ρούσσου, γλωσσολόγος, Καθηγήτρια Πανεπιστηµίου
Πατρών
111. Ειρήνη Σανουδάκη, γλωσσολόγος, Ερευνήτρια Πανεπιστηµίου
Bangor
112. Σωτηρία Σβώρου, γλωσσολόγος, Καθηγήτρια San Jose State
University
113. Ευστάθιος Σελίµης, γλωσσολόγος, Επιστ. Συνεργάτης ΑΤΕΙ
Καλαµάτας, ∆ιδάσκων Ε.Κ.Π.Α. & Ερευνητής Κ.Ε.Γ.
114. Μαρία Σηφιανού, γλωσσολόγος, Καθηγήτρια Ε.Κ.Π.Α
115. Γιώργος Σπαθάς, γλωσσολόγος, Ερευνητής Πανεπιστηµίου
Στουτγκάρδης
116. Βασίλειος Σπυρόπουλος, γλωσσολόγος, Λέκτορας Ε.Κ.Π.Α.
117. Αναστασία Στάµου, γλωσσολόγος, Λέκτορας Πανεπιστηµίου
∆υτικής Μακεδονίας
118. 'Αννα Σφακιανάκη, γλωσσολόγος, ∆ιδάκτορας Α.Π.Θ.

119. Αλέξανδρος Τάντος, γλωσσολόγος, Λέκτορας (υπό διορισµό)
Α.Π.Θ.
120. Μαρίνα Τερκουράφη, γλωσσολόγος, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια
Πανεπιστηµίου Illinois at Urbana-Champaign
121. Αρχόντω Τερζή, γλωσσολόγος, Καθηγήτρια Τ.Ε.Ι. Πάτρας
122. Μαρίνα Τζακώστα, γλωσσολόγος, Επίκουρη Καθηγήτρια
Πανεπιστηµίου Κρήτης
123. ∆ήµητρα Τζανιδάκη-Kreps, γλωσσολόγος, ∆ιδάσκουσα
Πανεπιστηµίου Reading
124. Νίνα Τοπιντζή, γλωσσολόγος, Επίκουρη Καθηγήτρια
Πανεπιστηµίου Λειψίας
125. Αναστάσιος Τσαγγαλίδης, γλωσσολόγος, Αναπληρωτής
Καθηγητής Α.Π.Θ.
126. Ιάνθη Μαρία Τσιµπλή, γλωσσολόγος, Καθηγήτρια Α.Π.Θ.
127. Σταυρούλα Τσιπλάκου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Ανοικτού
Πανεπιστηµίου Κύπρου
128. Αγγελική Τσόκογλου, γλωσσολόγος, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια
Ε.Κ.Π.Α.
129. Συµεών Τσολακίδης, γλωσσολόγος, Επίκουρος Καθηγητής
Πανεπιστηµίου Frederick
130. Γιώργος Τσούλας, γλωσσολόγος, Επίκουρος Καθηγητής
Πανεπιστήµιου York
131. Σάββας Τσοχατζίδης, γλωσσολόγος, Καθηγητής Α.Π.Θ.
132. Κατερίνα Φραντζή, γλωσσολόγος, Επίκουρη Καθηγήτρια
Πανεπιστηµίου Αιγαίου
133. Γεωργία Φωτιάδου, γλωσσολόγος, Ερευνήτρια Α.Π.Θ.
134. Ανθή Χαϊδά, γλωσσολόγος, Ερευνήτρια Ε.Κ.Π.Α.
135. Χριστόφορος Χαραλαµπάκης, γλωσσολόγος, Καθηγητής Ε.Κ.Π.Α.
136. Σωφρόνης Χατζησαββίδης, γλωσσολόγος, Καθηγητής Α.Π.Θ.
137. ∆έσποινα Χειλά-Μαρκοπούλου, γλωσσολόγος, Οµότιµη
Καθηγήτρια Ε.Κ.Π.Α.
138. Μαρία Χονδρογιάννη, γλωσσολόγος, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια
Πανεπιστηµίου Westminster
139. Μάριος Χρύσου, γλωσσολόγος, Αναπληρωτής Καθηγητής
Ε.Κ.Π.Α.
140. Αγγελική Ψάλτου-Joycey, γλωσσολόγος, Καθηγήτρια Α.Π.Θ. &
Πρόεδρος Ελληνικής Εταιρίας Εφαρµοσµένης Γλωσσολογίας

Παρασκευή 13 Ιουλίου 2012

Υποβολή ηλεκτρονικής Αίτησης - Μηχανογραφικού δελτίου για την εισαγωγή αλλοδαπών - αλλογενών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση έτους 2012.


Από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού ανακοινώνεται ότι, οι αλλοδαποί-αλλογενείς, που έχουν τις προϋποθέσεις υπαγωγής στις ειδικές κατηγορίες υποψηφίων για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, καλούνται να υποβάλουν ηλεκτρονικά (μέσω διαδικτύου) αίτηση - μηχανογραφικό δελτίο με τις προτιμήσεις τμημάτων και σχολών που επιθυμούν να εισαχθούν, από Δευτέρα 16 μέχρι και Κυριακή 22 Ιουλίου 2012.

Η πλατφόρμα θα είναι προσβάσιμη όλο το 24ωρο και οι υποψήφιοι μπορούν να συμπληρώνουν την αίτηση - μηχανογραφικό δελτίο από τις χώρες του εξωτερικού, χωρίς κατ’ ανάγκη να μετακινηθούν στην Ελλάδα, για το σκοπό αυτό.
 Τα δικαιολογητικά που απαιτούνται για κάθε κατηγορία υποψηφίου θα κατατεθούν μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων στη γραμματεία του τμήματος ή της σχολής επιτυχίας, στις ημερομηνίες που θα οριστούν για την εγγραφή των επιτυχόντων.
 Οι υποψήφιοι πριν την υποβολή, οφείλουν να μελετήσουν τις «οδηγίες» για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση των Αλλοδαπών-Αλλογενών, οι οποίες έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας (www.minedu.gov.gr (Ενότητα «ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ», υποενότητα «Αλλοδαποί-Αλλογενείς»), στο σημείο «Έγγραφα Εξετάσεων Αλλοδαπών-Αλλογενών».
Έτσι θα είναι σίγουροι ότι πληρούν τις προϋποθέσεις της κατηγορίας, όπου δηλώνουν ότι ανήκουν, και ότι διαθέτουν όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά που απαιτούνται για την κατηγορία τους.
 Στην ιστοσελίδα του Υπουργείου, επίσης, οι υποψήφιοι θα αναζητήσουν την ηλεκτρονική διεύθυνση, στην οποία θα υποβάλουν την αίτηση - μηχανογραφικό τους δελτίο.
 Οι υποψήφιοι πρέπει να γνωρίζουν ότι:
1. Αμέσως μετά την ηλεκτρονική υποβολή αποστέλλουν :
-ένα (1) υπογεγραμμένο αντίγραφο της αίτησης - μηχ/κού δελτίου
-ένα (1) υπογεγραμμένο αντίγραφο της Υπεύθυνης Δήλωσης που προβλέπεται στα δικαιολογητικά
-ένα (1) φωτοαντίγραφο της βεβαίωσης μέσης γενικής βαθμολογίας του απολυτηρίου στην 20βαθμη κλίμακα (σε περίπτωση που η βαθμολογία του απολυτήριου τίτλου εκφράζεται στην 20βαθμη κλίμακα, τότε αποστέλλεται φωτοαντίγραφο αυτού)
-μία (1) φωτογραφία τύπου αστυνομικής ταυτότητας
-φωτοτυπία διαβατηρίου ή  ταυτότητας ή άλλου επίσημου εγγράφου, με φωτογραφία που να πιστοποιεί την ταυτότητα του υποψηφίου.
Καταληκτική ημερομηνία της ταχυδρομικής σήμανσης η  23η Ιουλίου 2012.
Η αποστολή θα πρέπει να γίνει Α Π Ο Κ Λ Ε Ι Σ Τ Ι Κ Α ΚΑΙ Μ Ο Ν Ο με ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΑ (COURIER) στο:
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ, προς
«ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ
ΤΜΗΜΑ  Α΄ γρ. 0091,
Ανδ. Παπανδρέου 37, Τ.Κ. 15180, Μαρούσι – Αθήνα, Ελλάδα»
με την ένδειξη:
για την Επιτροπή Συγκέντρωσης και Ελέγχου Αιτήσεων - Μηχανογραφικών Δελτίων Αλλοδαπών- Αλλογενών για το έτος 2012.
 Μετά την παρέλευση της παραπάνω προθεσμίας υποβολής δεν θα γίνονται δεκτές εκπρόθεσμες αιτήσεις - μηχανογραφικά δελτία, καθώς κλειδώνει το σύστημα.
Μετά τον έλεγχο των αιτήσεων-μηχανογραφικών δελτίων, οι υποψήφιοι ενημερώνονται στην ηλεκτρονική διεύθυνση που έχουν δηλώσει για την έγκριση ή μη της αίτησής τους.Παράλληλα θα τους γνωστοποιείται και  ο κωδικός αριθμός υποψηφίου.
2Κατά την υποβολή της αίτησης - μηχανογραφικού δελτίου οφείλουν να διαθέτουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά, τα οποία μετά την εισαγωγή τους θα καταθέσουν  στη Γραμματεία  του Τμήματος ή  της Σχολής επιτυχίας, η οποία και θα προβεί στον έλεγχο  για την πληρότητα και τη νομιμότητά τους, προκειμένου να ολοκληρωθεί η εγγραφή τους.
Σε περίπτωση διαπίστωσης, είτε κατά τον έλεγχο, είτε μετά την εγγραφή κατά οποιονδήποτε τρόπο, ότι δεν συντρέχουν οι νόμιμες προϋποθέσεις υπαγωγής στις ειδικές  κατηγορίες, λόγω υποβολής ψευδών ή μη νομίμων δικαιολογητικών, οι εισαχθέντες διαγράφονται με απόφαση του Τμήματος ή της Σχολής και αποκλείονται κατά τα δύο (2) επόμενα ακαδημαϊκά έτη από κάθε διαδικασία εισαγωγής σε όλα τα Τμήματα και τις Σχολές.

Υποβολή Αίτησης – Δήλωσης από εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για ένταξη στους πίνακες αναπληρωτών και ωρομισθίων


Από το Υπουργείο Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, καλούνται οι εκπαιδευτικοί των κλάδων των κλάδων ΠΕ01, ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04 (ειδικότητες Φυσικών, Χημικών, Φυσιογνωστών, Βιολόγων και Γεωλόγων), ΠΕ05, ΠΕ06, ΠΕ07, ΠΕ08, ΠΕ09, ΠΕ10, ΠΕ11, ΠΕ12, ΠΕ13, ΠΕ14, ΠΕ15, ΠΕ17, ΠΕ18, ΠΕ19, ΠΕ20, ΠΕ32, ΠΕ33, ΠΕ34, ΠΕ40, ΠΕ60, ΠΕ70, ΤΕ01 και ΔΕ01, να υποβάλουν Αίτηση-Δήλωση ένταξης στους πίνακες αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών σχολικού έτους 2012-2013 για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Οι Αιτήσεις-Δηλώσεις υποβάλλονται στις κατά τόπους Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Η προθεσμία υποβολής των Αιτήσεων-Δηλώσεων ορίζεται από16/07/2012 μέχρι 27/07/2012.
Επισημαίνεται ότι, λόγω αλλαγών που πραγματοποιήθηκαν στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Διαχείρισης Προσωπικού Π.Ε. και Δ.Ε. (Ο.Π.ΣΥ.Δ./ Προσωπικού Π.Ε. & Δ.Ε.) του Υπουργείου με σκοπό την πληρότητα, τη συντόμευση και τη βελτίωση του περιεχομένου και των διαδικασιών μηχανογράφησης, η αίτηση (ακόμη και για τους εκπ/κούς που έχουν ήδη καταχωρισμένο φάκελο στο σύστημα,) θα πρέπει να συνοδεύεται μόνο από τα κατά περίπτωση δικαιολογητικά που μνημονεύονται στο ΜΕΡΟΣ Β’: ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΕΩΝ – ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄: ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ της σχετικής εγκυκλίου.

Ως προς τις λεπτομέρειες της διαδικασίας παραλαβής και καταχώρισης των αιτήσεων, συνίσταται οι υποψήφιοι να επικοινωνούν με τη Δ/νση Εκπ/σης, στην οποία επιθυμούν να υποβάλλουν την αίτησή τους.

Από το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας και τον Πρόεδρό του Καθηγητή Ιωάννη Καζάζη εξεδόθη το ακόλουθο Δελτίο Τύπου σχετικά με τη Νέα Ελληνική Γραμματική της Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού


Από το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας και τον Πρόεδρό του Καθηγητή Ιωάννη Καζάζη εξεδόθη το ακόλουθο Δελτίο Τύπου σχετικά με τη Νέα Ελληνική Γραμματική της Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού

Πρόσφατα δημοσιεύματα στον τύπο και στο διαδίκτυο θέτουν ζήτημα επιστημονικής ορθότητας της διδασκαλίας περί του αριθμού των φωνηέντων της Νέας Ελληνικής, όπως αυτή παρουσιάζεται στη «Νέα Ελληνική Γραμματική της Ε’ και ΣΤ’ Δημοτικού», που χρησιμοποιείται ως σχολικό εγχειρίδιο ήδη από το 2010/2011.
Πρόκειται για βιβλίο το οποίο προκηρύχθηκε το 2003. Το 2005 η συγγραφή του ανατέθηκε το 2005 στη συγγραφική ομάδα: Ειρήνη Φιλιππάκη- Warburton, Μιχάλης Γιωργιαφέντης, Γεώργιος Κότζογλου, Μαργαρίτα Λουκά, και το ολοκληρωμένο προϊόν εγκρίθηκε από το συντονιστικό συμβούλιο του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου το 2008.
Ως Πρόεδρος του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας, το οποίο αποτελεί τον κατά τον νόμο επιστημονικό σύμβουλο του Υπουργείου Παιδείας, θα ήθελα να σημειώσω:
1.      Τα  γράμματα της ελληνικής αλφαβήτου, τα οποία χρησιμοποιούμε στον γραπτό λόγο είναι εικοσιτέσσερα (24). Επομένως κανένα γράμμα δεν αφαιρείται ούτε παραλείπεται στο διδασκόμενο σχολικό εγχειρίδιο.
2.      Οι φθόγγοι (ή ήχοι) που χρησιμοποιούνται στον προφορικό λόγο διακρίνονται σε φωνήεντα και σύμφωνα. Όπως διδάσκει ομόφωνα η επιστήμη της γλωσσολογίας (από τη μεγάλη ή «κρατική» Γραμματική Τριανταφυλλίδη του 1940 ως εκείνη των Κλαίρη –Μπαμπινιώτη του 2011), τα φωνήεντα, δηλαδή οι φωνηεντικοί φθόγγοι, είναι πέντε (5) (a, e, i, o, u), ενώ τα γράμματα, δηλαδή η γραπτή απόδοσή τους, είναι δώδεκα (12): επτά μονά γράμματα (α, ε, ι, η, υ, ο, ω) και πέντε διγράμματα: τα ει, οι, υι (για τη γραπτή απόδοση του φθόγγου /i/), το αι (για την απόδοση του /e/), και το ου (για τη γραπτή απόδοση του /u/).
3.      Σε πολύ παλαιότερες –προεπιστημονικές-- σχολικές γραμματικές συγχέονταν οι φθόγγοι (ό,τι προφέρουμε) με τα γράμματα (ό,τι γράφουμε). Αντίθετα, στην εν χρήσει σχολική «Νέα Ελληνική Γραμματική της Ε’ και ΣΤ’ Δημοτικού», και η επιστημονική διάκριση ακουόμενων ήχων και γραφόμενων συμβόλων παρουσιάζεται με απλότητα και ακρίβεια, και η άσκηση των μαθητών στην ορθή γραφή είναι συστηματική και αναλυτική μέσα από  σαφείς και κατάλληλες ασκήσεις. Εδώ και η παραδοσιακή ιστορική ορθογραφία τηρείται (αυτή που επιβάλλει την ποιοτική και την αριθμητική διάκριση ‘φθόγγων’ και ‘γραμμάτων’) και η επιστημονική αλήθεια εκφράζεται στο ακέραιο.
4.      Η επιστημονική ορθότητα αποτελεί τη μόνη βάση τόσο για την ορθή εκπαίδευση των Ελλήνων μαθητών, όσο και για την προάσπιση της Ελληνικής Γλώσσας.

Πέμπτη 5 Ιουλίου 2012

ΔΙΕΘΝΕΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ:Σχολές σε βασικούς τομείς εξειδίκευσης: Στείλτε την αίτησή σας τώρα!



Σχολή Οικονομίας και Διοίκησης

Η Σχολή Οικονομίας και Διοίκησης προσφέρει 6 προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών:
economics_

humanities

Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών

Η Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών προσφέρει 2 προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών:

ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΕΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ






Ανακοινώσεις Πρυτανείας  

1 Ιουλίου 2012
25 Ιουνίου 2012
22 Ιουνίου 2012
15 Ιουνίου 2012
8 Ιουνίου 2012
6 Ιουνίου 2012
5 Ιουνίου 2012

Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες

Για όλους:

Για τα μέλη της πολυτεχνειακής κοινότητας

ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΦΗΒΩΝ

1. Τι ακριβώς είναι η "Βουλή των Εφήβων";
Η "Βουλή των Εφήβων" είναι ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Βουλής των Ελλήνων που ξεκίνησε το 1995. Από τη Θ΄ Σύνοδο (2003-2004) το πρόγραμμα διοργανώνεται από το Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων για τον Κοινοβουλευτισμό και τη Δημοκρατία. Κύριος σκοπός του είναι να ενισχύσει το ενδιαφέρον των νέων για τα κοινά, βοηθώντας τους να διαμορφώσουν συνείδηση υπεύθυνου πολίτη αλλά και να μυηθούν στις πρακτικές και τις δυσκολίες της Δημοκρατίας. Οι στόχοι του προγράμματος υλοποιούνται με τη διατύπωση μιας προσωπικής πρότασης από κάθε μαθητή και μαθήτρια που συμμετέχει στο πρόγραμμα.

2. Υπάρχει όριο ηλικίας;
Ναι, είναι το εικοστό έτος της ηλικίας των μαθητών και μαθητριών.

3. Υπάρχει αντίστοιχος θεσμός σε άλλες χώρες;
Ναι, αλλά όχι ακριβώς ο ίδιος και με τέτοια μαζική συμμετοχή.

4. Πόσοι έφηβοι βουλευτές εκλέγονται;
Εκλέγονται 300 έφηβοι βουλευτές από την Ελλάδα, την Κύπρο και τον Απόδημο Ελληνισμό. (260 από την Ελλάδα, 20 από την Κύπρο, 20 από τον απόδημο Ελληνισμό).

5. Τι είναι ο «Βουλευτής Επικρατείας» στη «Βουλή των Εφήβων»;
Οι 4 από τους 8 «εφήβους βουλευτές επικρατείας» επιλέγονται από σχολεία, τα οποία έχουν επιδείξει διακεκριμένη συμμετοχή στα κοινά, με συγκεκριμένες συμμετοχικές δραστηριότητες, όπως ανθρωπιστική δράση, κοινωνική προσφορά, συμμετοχή σε περιβαλλοντικά προγράμματα, θεατρικές παραστάσεις, έκδοση εφημερίδας ή περιοδικού, άλλου τύπου εκδόσεις (λογοτεχνία, μελέτες ύστερα από έρευνα, θεατρικά έργα) κ.ο.κ.
Οι υπόλοιποι τέσσερις έφηβοι βουλευτές επιλέγονται από σχολεία ειδικής εκπαίδευσης και από τα νυκτερινά λύκεια.

6. Αν επιλεγεί κάποιος ως τακτικός έφηβος βουλευτής τότε τι γίνεται;
Προσκαλείται να συμμετάσχει, με έξοδα της Βουλής, στις εργασίες της «Βουλής των Εφήβων», που τα τελευταία χρόνια πραγματοποιούνται στις αρχές Σεπτεμβρίου.

7. Είναι υποχρεωτικό να μιλήσει κάποιος έφηβος βουλευτής στην ολομέλεια της "Βουλής των Εφήβων";
Όχι. Όμως θα ήταν επιθυμητό όλοι να διατυπώσουν τις απόψεις τους και προφορικά παρουσία όλων.

8. Λαμβάνονται υπόψη όλα όσα λέγονται και προτείνονται από τους εφήβους βουλευτές;
Σκοπός της «Βουλής των Εφήβων» δεν είναι να προβληθούν κάποια ατομικά ή έστω τοπικά, κοινωνικού χαρακτήρα αιτήματα και να βρουν έτσι άμεσα τη λύση τους. Οι έφηβοι βουλευτές μαθαίνουν μέσα από την όλη διαδικασία ότι τα όποια αιτήματα και οι προβληματισμοί πρέπει να συζητούνται και ότι μέσα από τη ζύμωση, που συνεπάγονται οι δημοκρατικές διαδικασίες κάποια από αυτά μπορεί και να βρίσκουν τελικά τη λύση τους. Πάντως, οι Βουλευτές μετά από κάθε Σύνοδο της «Βουλής των Εφήβων» ζητούν ενημέρωση σχετικά με τα όσα είπαν οι έφηβοι βουλευτές της περιφέρειάς τους, θεωρώντας πως αυτοί εκφράζουν πάντα τους προβληματισμούς ενός δυναμικού τμήματος της κάθε τοπικής κοινωνίας.

9. Υπάρχουν πρακτικά των προηγουμένων συνεδριάσεων;
Ναι, και σε έντυπη και σε ηλεκτρονική μορφή και διατίθενται δωρεάν. Τα πρακτικά αυτά στέλνονται από τη Βουλή σε διαφόρους φορείς.

10. Πώς γίνεται κάποιος σύνδεσμος-καθηγητής;
Ορίζεται στην αρχή κάθε σχολικού έτους από το σύλλογο καθηγητών του σχολείου.

11. Ποιος ήταν ο πρώτος πρόεδρος της Επιτροπής Προγράμματος;
Ο συγγραφέας Αντώνης Σαμαράκης.

12. Ποιοί είναι σήμερα μέλη στην Επιτροπή Προγράμματος της "Βουλής των Εφήβων";
Η Επιτροπή του προγράμματος της "Βουλής των Εφήβων" απαρτίζεται από τα ακόλουθα μέλη:
  • Κυρία Σοφία Ζαραμπούκα, Συγγραφέα, Πρόεδρο
  • Αιδεσιμολογιώτατο π. Γεώργιο Μεταλληνό, Ομότιμο Καθηγητή Παν/μίου Αθηνών
  • Κυρία Αδάμη Αναστασία, Φιλόλογο
  • Κύριο Δημήτριο Γέμελο, Δημοσιογράφο
  • Κυρία Άλκη Ζέη, Συγγραφέα
  • Κύριο Αχιλλέα Λεοντάρη, τ. Σχολικό Σύμβουλο
  • Κυρία Σοφία Μώραλη, Εκπαιδευτικό
  • Κυρία Ρίτσα Κικίλια-Φράγκου, Καθηγήτρια Πανεπιστημίου
  • Κύριο Χρήστο Σιγάλα, τ. Σχολικό Σύμβουλο

13. Ποιός είναι ο κύριος σκοπός του προγράμματος;
Kύριος σκοπός παραμένει η ενεργός συμμετοχή των νέων στα κοινά, ώστε να διαμορφώσουν συνείδηση υπεύθυνου πολίτη και να μυηθούν στις αξίες, τις πρακτικές και τις δυσκολίες της δημοκρατίας, ως τρόπου συλλογικής διαβούλευσης και διακυβέρνησης.


 Καλώς ήρθατε στο Λεύκωμα της Βουλής των Εφήβων

Στο Λεύκωμα της «Βουλής των Εφήβων» μπορείτε να δείτε όλα τα διαθέσιμα στοιχεία των τακτικών Εφήβων Βουλευτών από την Α’ Σύνοδο (1996) μέχρι και τη ΙΔ’ Σύνοδο (2009).
Τα στοιχεία που δημοσιοποιούνται ανήκουν στα μη ευαίσθητα στοιχεία προσωπικών δεδομένων (ΓΝ/ΕΙΣ/1126/30-9-2010).
Κάνοντας κλικ στον σύνδεσμο Κατάλογος μπορείτε να κάνετε αναζήτηση κατά Σύνοδο της «Βουλής των Εφήβων» ή / και κατά Εκλογική Περιφέρεια.
► Κάντε κλικ στον σύνδεσμο Κατάλογος.
Επίσης μέσω της Αναζήτησης μπορείτε να αναζητήσετε τα στοιχεία κάποιου Εφήβου Βουλευτή με βάση το όνομά του ή τους Εφήβους Βουλευτές κάποιου σχολείου με βάση το όνομα του σχολείου.
► Κάντε κλικ στον σύνδεσμο Αναζήτηση.
Τέλος, μπορείτε μέσω της Φόρμας να αιτηθείτε την προσθήκη / αλλαγή των στοιχείων σας.
► Κάντε κλικ στον σύνδεσμο Φόρμα.

Γέφυρα Συνεργασίας για τον Εθελοντισμό



Η Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς με αφορμή το Ευρωπαϊκό Έτος Εθελοντισμού (ΕΕΕ 2011) επιδιώκει  να ενισχύσει το αίσθημα ευαισθητοποίησης του κοινού σε θέματα που αφορούν τον εθελοντισμό και να διεγείρει τα αντανακλαστικά των εθελοντικών οργανώσεων. Στο πλαίσιο αυτό, επαναλειτουργεί η ανανεωμένη  Γέφυρα Συνεργασίας για τον Εθελοντισμό, μια ιστοσελίδα που προωθεί τη δυνατότητα διασύνδεσης πολιτών που θέλουν να  προσφέρουν εθελοντική εργασία με οργανώσεις που αναζητούν εθελοντές.
Οι  εθελοντικές οργανώσεις που ενδιαφέρονται να παρουσιάσουν το έργο τους ή τα προγράμματα τους και να ανακοινώσουν την ανάγκη τους για εθελοντές, καλούνται να εγγραφούν στη βάση δεδομένων της Γέφυρας Συνεργασίας για τον Εθελοντισμό,  συμπληρώνοντας την αντίστοιχη φόρμα  μέσω της επιλογής  «Προσθήκη Εθελοντικής Οργάνωσης», αφού πρώτα δημιουργήσουν λογαριασμό στην ιστοσελίδα  και συνδεθούν με το αντίστοιχο username / password.
Αντίστοιχα, όποιος ενδιαφέρεται να προσφέρει εθελοντική εργασία μπορεί να συμπληρώσει τη σχετική φόρμα μέσω του πεδίου "Εθελοντής" και ανάλογα με τις δυνατότητες και τις προτιμήσεις του, οι αντίστοιχες εγγεγραμμένες εθελοντικές οργανώσεις να λάβουν την αίτηση του για εθελοντική προσφορά.
Για να δείτε περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις οδηγίες πλοήγησης πατήστε εδώ.
 
Videos
Incredible Hulk
 

YΠΟΥΡΓΕΙΟΝ ΠΑΙΔΕΙΑΣ:Διεύθυνση Ετεροδόξων και Ετεροθρήσκων



Διεύθυνση Ετεροδόξων και Ετεροθρήσκων
Τηλ: 210 344 2932
FAX: 210 3442829
E-mail: gdthret@minedu.gov.gr



Τμήμα Α'
Ετεροδόξων
Τηλ: 210 3442186


Χορήγηση αδειών ίδρυσης και λειτουργίας χώρων λατρείας στα μέλη διαφόρων θρησκευτικών κοινοτήτων άλλων δογμάτων και εποπτεία τους.


Τμήμα Β'
Ετεροθρήσκων
Τηλ: 210 344 2935

Χορήγηση αδειών ίδρυσης και λειτουργίας χώρων λατρείας σε μέλη θρησκευτικών κοινοτήτων διαφόρων θρησκειών και εποπτεία τους. Διορισμός και θέματα υπηρεσιακής κατάστασης των Μουφτήδων. Εποπτεία του Κεντρικού Ισραηλιτικού Συντονισμού και Γνωματεύσεως, του Οργανισμού Περιθάλψεως και Αποκαταστάσεως Ισραηλιτών Ελλάδος και των Ισραηλιτικών Κοινοτήτων.

Για τη χορήγηση των ανωτέρω αδειών ίδρυσης και λειτουργίας χώρων λατρείας στις διάφορες θρησκευτικές κοινότητες απαραίτητες προϋποθέσεις είναι:
α) η υποβολή σχετικής αίτησης από τους ενδιαφερόμενους
β) η συνδρομή των προϋποθέσεων που προβλέπονται από τις διατάξεις του άρθρου 13 του Συντάγματος και των Α. Ν. 1363/38 (ΦΕΚ 305Α) και 1672/39 (ΦΕΚ 123Α΄) και του Β. Δ. 20-5/2-6-39 (ΦΕΚ 220Α΄) ΚΑΙ
γ) βεβαίωση της αρμόδιας Πολεοδομικής Υπηρεσίας για την καταλληλότητα του προτεινόμενου χώρου λατρείας.