ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ:

Στείλτε τα μηνύματά σας στο
e-mail: axarneonneoi@yahoo.gr
αλλά και στο
mgvavour@gmail.com
Mπορείτε να στείλετε άρθρα, δημοσιεύσεις και πληροφορίες, φωτογραφίες (jpg) και ό,τι άλλο επιθυμείτε να δημοσιεύσετε. ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΤΕ να δημοσιεύσετε τίποτα απολύτως σε κείμενα greeklish.
Η εφημερίδα είναι "ανοιχτή" και στην εκπαιδευτική κοινότητα.


ΜΥΝΗΣΗ ΜΑΡΙΑΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ ΒΑΒΟΥΡΑΝΑΚΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΩΝ ΜΑΡΜΑΡΩΝ ΤΟΥ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Σάββατο 8 Δεκεμβρίου 2012

EDUCATION AND CULTURE newest..

newsletter banner
European Commission - Education and Culture banner

Commission presents new Rethinking Education strategy
separator
European personalities urge EU leaders to back Erasmus
separator
European Border Breakers Awards 2013
separator
Marie Curie researcher develops cheaper and more sensitive HIV detection test
separator
Study calls for stronger focus on IT and entrepreneurial skills in schools
separator

More News
Events
Contracts and Grants
Publications
Videos
Androulia VassiliouAndroulla Vassiliou
Commissioner for Education, Culture, Multilingualism and Youth
"Rethinking education is not just of question of money: whilst it is true that we need to invest more in education and training, it is clear that education systems also need to modernise and be more flexible in how they operate to respond to the real needs of today's society. Europe will only resume sustained growth by producing highly skilled and versatile people who can contribute to innovation and entrepreneurship. Efficient and well-targeted investment is fundamental to this, but we will not achieve our objectives by reducing education budgets."
View Androulla Vassiliou's websiteTwitter
In the spotlight
Commission presents new Rethinking Education strategy
Commission presents new Rethinking Education strategyThe youth unemployment rate is close to 23% across the European Union – yet at the same time there are more than 2 million vacancies that cannot be filled. Europe needs a radical rethink on how education and training systems can deliver the skills needed by the labour market. The challenge could not be tougher in the context of widespread austerity measures and cuts in education budgets.
read more
European personalities urge EU leaders to back Erasmus
European personalities urge EU leaders to back ErasmusMore than 100 European personalities from the worlds of education, art, literature, economics, philosophy and sport have signed an open letter to EU heads of state and government in support of the threatened Erasmus student exchange programme. The signatories come from every Member State of the EU and include the Spanish film director Pedro Almodovar, the president of FC Barcelona Sandro Rosell, Nobel Prize winner Professor Christopher Pissarides and several Olympic champions.

read more
separator
European Border Breakers Awards 2013
European Border Breakers Awards 2013The winners of the 2013 European Border Breakers Awards, celebrating the top new talents in European pop music, are Nabiha (Denmark), Ewert and The Two Dragons (Estonia), French Films (Finland),C2C (France),Emeli Sandé (Great Britain), Of Monsters and Men (Iceland), Dope D.O.D. (Netherlands),Amor Electro (Portugal), Juan Zelada (Spain) and Niki and the Dove (Sweden).

read more
separator
Marie Curie researcher develops cheaper and more sensitive HIV detection test
Marie Curie researcher develops cheaper and more sensitive HIV detection testOne Marie Curie Fellow, Dr Roberto de la Rica from Imperial College London (UK), assisting Professor Molly Stevens, successfully tested a pioneering HIV detection technique that is ten times more sensitive than any identification method used to date.

read more
separator

Study calls for stronger focus on IT and entrepreneurial skills in schools
Study calls for stronger focus on IT and entrepreneurial skills in schoolsThe teaching of IT, entrepreneurial and citizenship skills is fundamental for preparing young people for today's job market, but, in general, schools are still paying insufficient attention to these transversal skills compared with basic skills in literacy, mathematics and science, according to a new European Commission report. Part of the problem is rooted in difficulties with assessment.

read more

Διαγωνισμός Νέων Επιστημόνων


Ευρωπαϊκός Διαγωνισμός για Νέους Επιστήμονες 
Ο Ευρωπαϊκός Διαγωνισμός για Νέους Επιστήμονες είναι μια πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με στόχο να προωθήσει την επικοινωνία και τη συνεργασία μεταξύ νέων με ιδιαίτερη έφεση στην έρευνα και τις επιστήμες. Ο διαγωνισμός αποτελεί φυτώριο νέων επιστημόνων και ανοίγει ευρωπαϊκές και διεθνείς προοπτικές στους νέους που διακρίνονται. Διοργανώθηκε για πρώτη φορά με πρωτοβουλία του Ζακ Ντελόρ το 1989, έχει διάρκεια μιας εβδομάδας και διοργανώνεται κάθε χρόνο σε διαφορετική χώρα. Πρόκειται για  πολύ μεγάλη διοργάνωση με ευρύτατη συμμετοχή από όλα τα κράτη μέλη της Ε.Ε., αλλά και τις Ηνωμένες Πολιτείες, τον Καναδά, την Ιαπωνία, την Κορέα και άλλες χώρες.

Στόχος του διαγωνισμού είναι να εντοπίσει και να ενθαρρύνει ταλαντούχους νέους και να τους δώσει ένα κίνητρο, αλλά και ευκαιρίες να αξιοποιήσουν τις ικανότητες τους. Κάθε χώρα συμμετέχει με τρία σχέδια (projects) κατ’ ανώτατο όριο. Τα σχέδια αυτά παρουσιάζονται στον Ευρωπαϊκό Διαγωνισμό σε εθνικά περίπτερα. Η Κριτική Επιτροπή του Ευρωπαϊκού Διαγωνισμού, της οποίας τα μέλη είναι διεθνούς φήμης επιστήμονες από τον χώρο των θετικών και εφαρμοσμένων επιστημών, επιλέγει τα καλύτερα σχέδια με κριτήριο:
-   την πρωτοτυπία της σύλληψης και τον χειρισμό του θέματος
-   την ολοκληρωμένη και εμπεριστατωμένη μελέτη του αντικειμένου
-   τη συνέπεια σε όλες τις φάσεις της μελέτης
-   τη διαύγεια της συλλογιστικής
-   την ποιότητα της παρουσίασης του έργου, είτε ως γραπτή μορφή (μελέτη), είτε ως κατασκευή ή πείραμα, είτε ως προφορική παρουσίαση ενώπιον της επιτροπής.

Γίνονται δεκτά σχέδια από όλα τα πεδία έρευνας των επιστημών: Φυσική, Χημεία, Μαθηματικά, Μηχανική, Βιολογία, Οικολογία, Περιβαλλοντική, Πληροφορική, Κοινωνικές και Ανθρωπιστικές Επιστήμες κλπ..

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή απονέμει τρία πρώτατρία δεύτερα και τρία τρίτα βραβεία με ανάλογα χρηματικά έπαθλα. Ταυτόχρονα παρέχει στους νικητές, αλλά και σε άλλους διακριθέντες, τη δυνατότητα να τοποθετηθούν σε διεθνούς φήμης ερευνητικά και τεχνολογικά κέντρα της Ευρώπης ή της Αμερικής για μικρό χρονικό διάστημα. Η Ελλάδα έχει διακριθεί δύο φορές με δεύτερο βραβείο (1992 στην Ισπανία και 1994 στο Λουξεμβούργο), τρεις φορές με τρίτο βραβείο (1989 στο Βέλγιο, 1994 στο Λουξεμβούργο και 1996 στη Φινλανδία), δύο φορές με ειδική μνεία (1995 στο Ηνωμένο Βασίλειο και 1996 στη Φινλανδία), καθώς επίσης και με ειδικό βραβείο το 2008 στη Δανία.

Ο Ευρωπαϊκός Διαγωνισμός Νέων Επιστημόνων προϋποθέτει τη διοργάνωση αντίστοιχου εθνικού διαγωνισμού, από τον οποίο προκύπτουν οι συμμετοχές κάθε χώρας. Στο πλαίσιο του 24ου Ευρωπαϊκού Διαγωνισμού Νέων Επιστημόνων, η Διεύθυνση Ευρωπαϊκής Ένωσης – Τμήμα Β΄ Προγραμμάτων εξέδωσε την αρ. Πρωτ. 132418/ΙΑ/17-11-2011 (ΑΔΑ: 457Ω9-ΥΡ4) εγκύκλιο.

Για τα αποτελέσματα του Εθνικού Διαγωνισμού πατήστε εδώ.

Ο 24ος Ευρωπαϊκός Διαγωνισμός για Νέους Επιστήμονες πραγματοποιήθηκε από 21 έως 26 Σεπτεμβρίου 2012 στην Μπρατισλάβα της Σλοβακίας. 

Ηλεκτρονική Υπηρεσία Απόκτησης Ακαδημαϊκής Ταυτότητας


Σας γνωρίζουμε ότι για τεχνικούς λόγους η τηλεφωνική επικοινωνία με το Γραφείο Αρωγής Χρηστών της Ηλεκτρονικής Υπηρεσίας Απόκτησης Ακαδημαϊκής Ταυτότητας δεν είναι εφικτή. Η υποστήριξη των χρηστών της υπηρεσίας θα γίνεται προσωρινά μόνο μέσω της φόρμας υποβολής γραπτού ερωτήματος
Aπό τις 24/09/2012 οι προπτυχιακοί, μεταπτυχιακοί και διδακτορικοί φοιτητές  όλων των Πανεπιστημίων και ΤΕΙ της χώρας μπορούν να υποβάλλουν ηλεκτρονικά την αίτησή τους για έκδοση νέας ακαδημαϊκής ταυτότητας.

Η νέα ταυτότητα διαθέτει ισχυρά χαρακτηριστικά μηχανικής αντοχής, και ασφάλειας έναντι πλαστογραφίας. Επιπλέον, έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να έχει ισχύ για όσα έτη διαρκεί η φοιτητική ιδιότητα, και να καλύπτει πολλαπλές χρήσεις, επιπλέον του Φοιτητικού Εισιτηρίου (Πάσο). Οι ταυτότητες θα παραδίδονται στο σημείo παραλαβής που θα έχει επιλέξει ο κάθε φοιτητής κατά την υποβολή της αίτησής του, χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση.

Οι νέες ταυτότητες αναγράφουν την ακριβή περίοδο ισχύος του δικαιώματος του Φοιτητικού Εισιτηρίου. Στην περίπτωση που ο φοιτητής δεν δικαιούται Φοιτητικό Εισιτήριο, η κάρτα επέχει θέση απλής ταυτότητας.

Eπιπλέον, σε συνεργασία με το Υπουργείο Υγείας, παρέχεται άλλη μία κοινωνική υπηρεσία. Κάθε φοιτητής θα έχει τη δυνατότητα να δηλώνει τυχόν αλλεργίες τις οποίες έχει, καθώς και αν είναι ή επιθυμεί να γίνει δωρητής οργάνων. Η δήλωση των πληροφοριών αυτών, καθώς και η αναγραφή τους στην Ακαδημαϊκή Ταυτότητα είναι καθαρά προαιρετική. Μετά την εκτύπωση της Ακαδημαϊκής Ταυτότητας τα σχετικά με τις αλλεργίες και τη δωρεά οργάνων στοιχεία διαγράφονται από το Κεντρικό Πληροφοριακό Σύστημα.

Κάθε Ίδρυμα μπορεί επίσης να αξιοποιήσει τις νέες ταυτότητες για την ανάπτυξη νέων υπηρεσιών και εφαρμογών, με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση των φοιτητών του.

Η Ηλεκτρονική Υπηρεσία Απόκτησης Aκαδημαϊκής Ταυτότητας παρέχεται από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, με την τεχνική υποστήριξη του Εθνικού Δικτύου Έρευνας και Τεχνολογίας (ΕΔΕΤ).

Παρασκευή 7 Δεκεμβρίου 2012

Προκηρύσσονται οι 13 θέσεις των Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης στις Περιφερειακές Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.



Για την πλήρωση των θέσεων μπορούν να υποβάλουν αιτήσεις οι μόνιμοι Εκπαιδευτικοί της Δημόσιας  Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, σύμφωνα με την σχετική προκήρυξη.
Καταληκτική ημερομηνία υποβολής αιτήσεων είναι η  Παρασκευή 14η Δεκεμβρίου.
Δικαίωμα συμμετοχής στη διαδικασία έχουν οι δημόσιοι εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, οι οποίοι έχουν:
α) πτυχίο Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης ή άλλο ισότιμο τίτλο της ημεδαπής ή αλλοδαπής,   
β) δεκαπενταετή τουλάχιστον εκπαιδευτική υπηρεσία,
γ) σημαντικά επιστημονικά και διοικητικά προσόντα.
Δικαίωμα συμμετοχής στη διαδικασία έχουν και οι ήδη υπηρετούντες Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης.

Για την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος πατήστε εδώ.

ΣΗΜΕΙΑ ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ, ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΚΥΡΙΑΖΗ


... ΣΤΟ 3o ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΤΟΥ ΚΑΠΝΙΣΜΑΤΟΣ

                                                                                                                
Κυρίες και κύριοι,
Οφείλω να συγχαρώ όλους τους φορείς που διοργάνωσαν αυτό το Συνέδριο και δούλεψαν για αυτήν την πρωτοβουλία, «Μαθαίνω να μην καπνίζω», μια πρωτοβουλία που αναφέρεται στις αρχές και στην Παιδεία για ένα κόσμο χωρίς κάπνισμα, και κυρίως το Ίδρυμα Μπεχράκη και τους επιστήμονες της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου Harvard, η οποία σε παγκόσμιο επίπεδο εφαρμόζει στρατηγικά προγράμματα για την αντιμετώπιση του καπνίσματος.
Θα ήθελα, επίσης, να σας συγχαρώ και για την πλούσια σε υλικό ιστοσελίδα του προγράμματος που αποτελεί πύλη μάθησης και πληροφόρησης για γονείς, εκπαιδευτικούς, και ιδιώτες.
«Για έναν κόσμο χωρίς κάπνισμα», λοιπόν παρόλο που μέχρι στιγμής οι αριθμοί στη χώρα μας δεν είναι και οι καλύτεροι. Περιγράφουν ένα σοβαρό πρόβλημα που μόνο μέσα από το καλό παράδειγμα και την προσωπική στάση ζωής μας μπορούμε να το εξαλείψουμε σε όλα τα επίπεδα: από το πολιτικό χώρο μέχρι την ιδιωτική δική μας ζωή, ως πολίτες, ως γονείς, ως παιδαγωγοί.
Στην χώρα μας, η κατανάλωση προϊόντων καπνού παραμένει η υψηλότερη κατά κεφαλήν ανάμεσα στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το οποίο μεταφράζεται σε 75 εκ τσιγάρα την ημέρα. Οι Ελληνίδες κατατάσσονται πρώτες στο κάπνισμα, ενώ οι Έλληνες καπνιστές κατατάσσονται στην τέταρτη θέση. Πέρα από τις σοβαρές επιπτώσεις στην υγεία, επιβαρύνεται σημαντικότατα και το Σύστημα Υγείας.
Σε μια χώρα που ταλανίζεται από την οικονομική κρίση και η καθημερινότητά μας ολοένα και γίνεται δυσκολότερη, η Παιδεία, το Σχολείο, σε όλες τις βαθμίδες, δύναται να είναι η αλλαγή σε όλα τα επίπεδα. Γιατί, παρόλο που ακούγεται τετριμμένο, το σχολείο δεν είναι μόνο ένας χώρος εκπαίδευσης και μάθησης. Είναι ο χώρος όπου διαμορφώνονται αξίες, συμπεριφορές και στάσεις ζωής. Οι περισσότεροι καπνιστές αρχίζουν το κάπνισμα πριν την ενηλικίωση, επομένως οι αξίες, η δύναμη της προσωπικής θέλησης και η στάση ζωής, οι συνήθειες που αναφέρονται στην υγεία, στην άθληση, και στη σωστή διατροφή, διαμορφώνονται και στο σχολικό χώρο ίσως, κυρίως σε αυτόν.
Ωστόσο, δεν μπορούμε να επιλύσουμε το πρόβλημα του καπνίσματος στα Σχολεία με διδακτισμό και αυστηρότητα. Μόνο μέσα από τη διαμόρφωση του χαρακτήρα ενός πολίτη που ξέρει να κάνει σωστές επιλογές για την υγεία του από νεαρή ηλικία μπορεί να επιλυθεί. Οι επιλογές και η διαμόρφωση της συμπεριφοράς μας, ως πολίτες, συνδέονται με αρχές και αξίες που πρέπει να βρίσκονται, ενσωματωμένες σε όλα τα προγράμματα σπουδών.
Παρόλο που δεν υπάρχει ένα μάθημα μόνο για το κάπνισμα, στα νέα προγράμματα σπουδών του Δημοτικού και του Γυμνασίου υπάρχουν αξίες που οριζόντια διατρέχουν όλα τα μαθήματα, ώστε ο μελλοντικός πολίτης να ξέρει, για να σέβεται το σώμα του, την υγεία του, αλλά και τους υπολοίπους, με σεβασμό στους κείμενους νόμους. Αλλά όλα αυτά θα τα ακούσετε και θα τα επεξεργαστείτε αναλυτικά σήμερα και τις επόμενες μέρες.
Καλή επιτυχία στις εργασίες του Συνεδρίου.
Σας ευχαριστώ.

Από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού καλούνται οι εκπαιδευτικοί ...


...των κλάδων-ειδικοτήτων, για το διορισμό των οποίων απαιτείται πτυχίο παιδαγωγικών  σπουδών της ΑΣΠΑΙΤΕ ή βεβαίωση τρίμηνης παιδαγωγικής επιμόρφωσης της ΑΣΠΑΙΤΕ (άρθρο 5 παρ. 4 και 5 του ν. 3687/2008), οι οποίοι, κατόπιν πρόσληψής τους, έχουν αναλάβει υπηρεσία ως αναπληρωτές με πλήρες ή μειωμένο ωράριο διδασκαλίας, για το τρέχον διδακτικό έτος, και πρόκειται να φοιτήσουν ή φοιτούν ήδη στα οικεία επιμορφωτικά προγράμματα της ΑΣΠΑΙΤΕ, για τα οποία επιλέχτηκαν εκ των υστέρων, να υποβάλουν αίτηση και να  ζητήσουν αναστολή εκτέλεσης της απόφασης πρόσληψής τους μέχρι τη λήξη του διδακτικού έτους, προκειμένου να μην τύχουν της εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 59 παρ. 17 του ν. 3966/2011 (ΦΕΚ 118 Α) (διαγραφή από τους πίνακες αναπληρωτών για το σχολικό έτος που διανύεται, καθώς και για το επόμενο σχολικό έτος).
 Οι αιτήσεις θα υποβληθούν στις κατά τόπους Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και θα διαβιβαστούν  άμεσα στην Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου.  Η προθεσμία υποβολής των αιτήσεων ορίζεται από 7-12-2012  μέχρι και 14-12-2012.
Σημειώνεται ότι υποψήφιοι για πρόσληψη αναπληρωτές που έχουν επιλεγεί και φοιτούν ήδη στην ΑΣΠΑΙΤΕ ή θα επιλεγούν εφεξής, οφείλουν να προβούν σε απενεργοποίηση της αίτησης-δήλωσης αναπληρωτή, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην αριθμ. 80430/Δ1/13.07.2012 (ΑΔΑ: Β41Ξ9-Ω93) εγκύκλιο, διότι σε περίπτωση που προσληφθούν και δεν αναλάβουν υπηρεσία ή παραιτηθούν, θα εφαρμοστούν για την περίπτωσή τους οι διατάξεις του άρθρου 59 παρ. 17 του ν. 3966/2011.

Συνέντευξη του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Κωνσταντίνου Αρβανιτόπουλου,


...για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση του ομογενειακού ελληνισμού στον ομογενειακό διαδικτυακό ιστότοπο “Europolitis Online” 
Ο Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, κ. Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος, παραχώρησε συνέντευξη στον ομογενειακό Διαδικτυακό Ιστότοπο “Europolitis Online” και στο δημοσιογράφο Βασίλη Βούλγαρη, με θέμα την ελληνόγλωσση Εκπαίδευση του Ομογενειακού Ελληνισμού.
(Ακολουθεί το κείμενο της συνέντευξης)
Ερώτηση: Κύριε Υπουργέ, η Κυβέρνηση συμπεριλαμβάνει στις προτεραιότητές της την Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση του Ομογενειακού Ελληνισμού;
Απάντηση: Για την Κυβέρνηση του Αντώνη Σαμαρά, και για εμένα προσωπικά, η Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση του Ομογενειακού Ελληνισμού κατέχει πρωτεύοντα ρόλο. Σχεδιάζουμε και στοχεύουμε σε μια πολιτική που θα διατηρεί την Ελληνομάθεια των Ελληνοπαίδων αλλά και των ψυχικών δεσμών τους με την μητέρα Ελλάδα, μέσω της γνώσης του Ελληνικού Πολιτισμού, της Γλώσσας και της Ιστορίας .
Ερώτηση: Η εκπαιδευτική πολιτική, όμως, βάλλεται από τις μνημονιακές περικοπές. Υπάρχουν πιστώσεις για την υποστήριξη της Ομογένειας, και δη των νέων της;
Απάντηση: Η ελληνική Ομογένεια ανά την Υφήλιο αναγνωρίζεται από την Κυβέρνηση, ως Εθνικό κεφάλαιο ανεκτίμητης αξίας, για το οποίο οφείλουμε να καταβάλλουμε κάθε αναγκαία προσπάθεια διατήρησης αλλά και πολλαπλασιασμού του. Από την άλλη πλευρά, ο εξορθολογισμός των δαπανών και η καλύτερη δυνατή αξιοποίηση του Εκπαιδευτικού προσωπικού είναι βήματα απαραίτητα και αναγκαία. Πέραν αυτού, όλοι - με πρώτους τους εκπαιδευτικούς - πρέπει να βάλουν πλάτη, να εργαστούν με μεράκι και υπερωριακά εάν χρειαστεί, ώστε να διατηρήσουμε την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών, περιορίζοντας την δαπάνη τους.
Ερώτηση: Κύριε Αρβανιτόπουλε, με μία διάταξη που φέρατε στο Νόμο 4076/12 το καλοκαίρι στη Βουλή, ανατρέψατε μια σειρά βίαιων προσαρμογών που προέβλεπε η προηγούμενη νομοθεσία, όπως η απαγόρευση εγγραφών στα Λύκεια, που δώσατε ένα έτος αναβολή, χωρίς μεταβατικό στάδιο. Του χρόνου θα λειτουργήσει η Α’ Λυκείου στα σχολειά μας;
Απάντηση: Σας διαβεβαιώνω ότι και του χρόνου θα λειτουργήσει κανονικά η Α’ Λυκείου. Με την αναβολή για ένα έτος καταρχήν επαναφέραμε την ομαλότητα και την ηρεμία στην Ομογένεια, όπως είχαμε υποχρέωση. Την άνοιξη θα μεταρρυθμίσουμε με ένα συνολικό σχέδιο την εκπαίδευση των Ελληνοπαίδων. Μοναδική μας επιδίωξη στο νέο σχέδιο θα είναι να στηρίξουμε τους Έλληνες της Διασποράς, στην προσπάθεια τους να ενταχθούν στη χώρα εγκατάστασης τους, διατηρώντας όμως τα ιδιαίτερα πολιτιστικά χαρακτηριστικά της Ελληνικής ταυτότητας τους, όπως αυτά της Ελληνομάθειας, της γνώσης της Ιστορίας μας και των παραδόσεων μας.
Ερώτηση: Εφέτος, που παρατηρούνται κάποια κενά, θα αποσπαστούν οι εκπαιδευτικοί που χρειάζονται για να λειτουργήσουν τα σχολεία;
Απάντηση: Στη Γερμανία, σήμερα, φοιτούν περίπου 5300 μαθητές σε Αμιγή Ελληνικά ή Δίγλωσσα Σχολεία και περίπου 3000 μαθητές σε ενταγμένα Τμήματα Ελληνικής Γλώσσας ή αναγνωρισμένα Τμήματα Ελληνικής Γλώσσας. Στην αρχή του τρέχοντος σχολικού έτους στα σχολεία της Γερμανίας υπηρετούσαν 356 εκπαιδευτικοί και μέχρι τις 30-11-2012 αποσπάστηκαν 78 επιπλέον εκπαιδευτικοί για την κάλυψη των κενών που υπάρχουν στις σχολικές μονάδες κατά το σχολικό έτος 2012-13. Πρέπει τώρα να γίνει μια ορθολογική κατανομή από τους Συντονιστές, και εάν υπάρξει ανάγκη, θα καλυφθεί.
Ερώτηση: Υπάρχει πρόθεση να καταργηθεί το 3% για την εισαγωγή των αποφοίτων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση στην Ελλάδα;
Απάντηση: Σε καμία περίπτωση. Τα παιδιά της Ομογένειας θα συνεχίσουν να έχουν αυτό το ελάχιστο προνόμιο, γιατί το αξίζουν και αυτά και οι γονείς τους. Πέραν αυτού, η εκπαίδευσή τους στα Ελληνικά Ανώτατα Ιδρύματα τους καθιστά πρεσβευτές της Ελλάδας.

Πέμπτη 15 Νοεμβρίου 2012

ENΩΣΗ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΔΗΜΟΥ ΑΧΑΡΝΩΝ


ΑΧΑΡΝΕΣ            13/11/2012    
Κολοκοτρώνη & Μητρομάρα 24                                
                                                              

         
Προς : Υπουργό και Υφυπουργούς  Παιδείας       
Κοιν:   Αντιδήμαρχο Παιδείας                                             
Προέδρους  Σχολικών Επιτροπών                        
Διευθυντές Σχολικών Μονάδων                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   
Ομοσπονδία Ενώσεων Συλ. Αν. Αττικής                                                                                           
Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων                                      
Έντυπο και Ηλεκτρονικό Τύπο




ΕΠΙΣΤΟΛΗ
Το Δ.Σ. της Ένωσης Γονέων Αχαρνών  επισημαίνει τις ανάγκες συντήρησης και επισκευών των 104 σχολικών μονάδων του Δήμου μας, αλλά και τα λειτουργικά προβλήματα που προέκυψαν  από τη μείωση των δαπανών για την παιδεία και τη συνεχή υποχρηματοδότηση, (από 198.705  € ανά δόση στα 132.470 € ), των Σχολικών Επιτροπών  που οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στο κλείσιμο των Δημόσιων Σχολείων. 
Αυτή η πολιτική ουσιαστικά οδηγεί στην παραπαιδεία και την ιδιωτική εκπαίδευση.
Υπερασπίζουμε τη Δημόσια και Δωρεάν Παιδεία
Ανησυχώντας, για το μέλλον της παιδείας μας και  επαγρυπνώντας για τα προβλήματα της σχολικής κοινότητας,                          ΖΗΤΑΜΕ:                                                          

ΑΜΕΣΑ ΤΗΝ ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΗ ΠΟΣΟΥ ΠΟΥ ΝΑ ΕΓΓΥΑΤΑΙ ΤΗ ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΟΤΡΕΠΕΙ ΤΟ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΜΑΣ

ΤΗΝ ΠΑΓΙΑ ΑΥΞΗΣΗ ΤΩΝ ΤΑΚΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΣΚΕΥΑΣΤΙΚΩΝ     ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΕΩΝ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΜΑΣ

                     
Ο  ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                   Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

    ΚΑΡΥΔΑΚΗΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ                                      ΚΑΛΟΓΕΡΑΚΗΣ ΛΑΜΠΗΣ

EUROPEAN YOUTH FORUM update..

Stakeholders Express Their Post-2015 Visions
With just over 2 years to go before 2015, it is clear that the Millennium Development Goals (MDGs) will not be achieved. Evaluating what has worked and what has not, but also assessing today’s most urgent development challenges, a high level panel is currently working on the post-2015 agenda. Announced on 31st July, the panel is composed of eminent persons and chaired by the presidents of Indonesia, Liberia and the Prime Minister of the United Kingdom.
// Top Story
Defending Youth amidst Heated Budget Negotiations
The multi-annual financial framework (MFF) 2014 – 2020 sets out the future possibilities for action and investments within the European Union. Given its role in determining the expenditure ceilings for seven years, the MFF is the subject of a heated debate. The strike of staff members of EU institutions on the 8th November, and the international day of action called by European Trade Unions for the 14th, show that tension is rising before the crucial European Union Council meeting on the 22nd – 23rd November. Likewise, young people are also concerned.
// Top Story
Moving Gender Issues to the Fore
Girls getting fewer chances in education, women not getting the same wage as their male peers; these are only few examples of gender inequalities that still persist globally today. Every year the World Economic Forum maps the state of affairs in its Global Gender Gap Report. The assessment ranks countries in their ability to close the gender gap in four key areas: access to healthcare, access to education, political participation, and economic equality. The most recent report, released on 24th October, shows a positive general trend.
// Employment & Social Affairs
The Risk of Poverty is Moving form Old to Young
A recent study has shown that youth is becoming the most precarious age group in society and that the polarisation of working and non-working young families in the country continues to widen.
// Employment & Social Affairs
Countering Intolerance and Discrimination against Muslims through Education
When asking European youth about Muslims, you might run into stereotypical images of terrorists or religious fanatics stoning women. The context shaped by the ‘war on terror’, scapegoat mechanisms in the midst of the economical crisis, and increasingly diverse societies, widen the gap. It is therefore a pressing challenge to better understand ‘the other’ culture, and fight against racism and discrimination. According to UNESCO, in cooperation with the Organization for Security and Co-operation in Europe (OSCE) and the Council of Europe, the key to solve the issue lies in education.
// Education
The European Union Holds Its Hands Out to Belarusian Civil Society
Belarusian President Alexander Lukashenko is often referred to as Europe’s last dictator. Leader of the isolated country since 1994, Lukashenko allows little room for democratic manoeuvre, which is seen as detrimental to the nation’s relations with the European Union. The EU on the other hand, continues to urge the Eastern European regime to respect human rights and to protect fundamental freedom.
// Human Rights
Yes Vote in Irish Children’s Rights Referendum
1,500 cases of child abuse are confirmed in Ireland every year and up to 2,000 children cannot be adopted and are trapped in a long-term state care due to Constitutional limitations. These are some of the issues that the 31st Amendment of the Irish Constitution aims to tackle following the yes vote in a referendum on the 10th November. 58 % of the population voted yes in the referendum, to support the institutionalisation of a more robust child protection system.
From now on the recognition of the natural and imprescriptible rights of children will be inscribed in the rule of law.
// Human Rights
Obama and The Youth Factor
It matters when young people vote. A clear example comes to us from the United States, where Obama would not have become re-elected without the democratic participation of youth. Data from The Center for Information & Research on Civic Learning and Engagement, demonstrated that the youth vote was crucial in the key battleground states of Florida, Ohio, Pennsylvania, and Virginia. They represented 19% of voters with 60% supporting Obama.
// Participation & Youth Policy Mainstreaming
Latin America as A Pioneer in Lowering The Voting Age?
On 31st October, Argentina joined the shortlist of countries where the voting age is 16. Voting is obligatory in Argentina for people aged 18 to 70, and for the next elections will be optional for those aged 16 and 17. In other Latin-American countries, democratic participation has already been expanded to 16. These include Brazil, Ecuador and Nicaragua. The Southern American continent thus takes the lead on the issue and might serve as an inspiration for a still hesitant Europe.
The only European country where voting at the age of 16 is allowed for nation-wide elections is Austria.
// Participation & Youth Policy Mainstreaming
Assessing Serbia’s National Youth Council’s Future
In March 2011, Serbia’s national youth council saw the light at a ceremony in Belgrade. Today, more than a year and a half later, Krovna Organizacija Mladih Srbije, or KOMS, is actively representing Serbia’s young people and advocating for their rights. Much has happened in the meantime, and it is now the time to evaluate and further strengthen the umbrella organisation.
// Youth Work Development
Youth in Africa and Europe: Facing Common Challenges Together
Youth unemployment and the unsustainable road taken by older generations are just two common challenges that young people around the world face. Such problems are often best tackled when working together, not only within countries or regions, but also between continents. In this spirit of cooperation, the first ever meeting of the newly established Africa-Europe Youth Platform took place on 5th - 8th November, in Addis Ababa. Convening at the headquarters of the Commission of the African Union, youth representatives kicked of the gathering with a seminar on youth unemployment.
// Youth Work Development

EUROPEAN YOUTH FORUM
120, Rue Joseph II / Joseph II straat 1000 Brussels Belgium
Tel: + 32 2 230 64 90 Fax: + 32 2 230 21 23
www.youthforum.org