ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ:

Στείλτε τα μηνύματά σας στο
e-mail: axarneonneoi@yahoo.gr
αλλά και στο
mgvavour@gmail.com
Mπορείτε να στείλετε άρθρα, δημοσιεύσεις και πληροφορίες, φωτογραφίες (jpg) και ό,τι άλλο επιθυμείτε να δημοσιεύσετε. ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΤΕ να δημοσιεύσετε τίποτα απολύτως σε κείμενα greeklish.
Η εφημερίδα είναι "ανοιχτή" και στην εκπαιδευτική κοινότητα.


ΜΥΝΗΣΗ ΜΑΡΙΑΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ ΒΑΒΟΥΡΑΝΑΚΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΩΝ ΜΑΡΜΑΡΩΝ ΤΟΥ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Σάββατο 22 Δεκεμβρίου 2012

Συμβούλιο Δια Βίου Μάθησης και Σύνδεσης με την Απασχόληση


Συνεδρίασε  στο Υπουργείο Παιδείας (αίθουσα «Γαλάτεια Σαράντη») το  «Συμβούλιο Δια Βίου Μάθησης και Σύνδεσης με την Απασχόληση».
Στην έναρξη της συνεδρίασης απηύθυνε χαιρετισμό ο  Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού κ.  Κ. Αρβανιτόπουλος, ενώ στη συνέχεια, η  Γενική Γραμματέας Δια Βίου Μάθησης κα Ελένη Καρατζόλα  παρουσίασε  την Έκθεση για την Ελλάδα για το 2012 στο Συμβούλιο. Ακολούθησε συνεδρίαση του Συμβουλίου. 
Στο χαιρετισμό του ο κ. Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος είπε τα εξής:
«Θα σας καλωσορίσω στη συνεδρίαση του Συμβουλίου Διά Βίου Μάθησης και Σύνδεσης με την Απασχόληση, στο οποίο όπως είπε και η Γενική Γραμματέας, θα παρουσιαστεί η Ετήσια Έκθεση 2012 για τη «Διά Βίου Μάθηση» στην Ελλάδα, που έχει συνταχθεί από  τη Γενική Γραμματεία Διά Βίου Μάθησης.
Γνωρίζουμε όλοι, ότι ως «Διά Βίου Μάθηση» ορίζονται όλες οι μορφές των  μαθησιακών δραστηριοτήτων στη διάρκεια της ζωής του ανθρώπου, αυτές που αποσκοπούν στην απόκτηση ή την ανάπτυξη γνώσεων, των δεξιοτήτων, των  ικανοτήτων, αυτές που συμβάλουν στη διαμόρφωση μιας ολοκληρωμένης προσωπικότητας, αυτές που συμβάλουν στην επαγγελματική ένταξη και εξέλιξη του κάθε ατόμου, στην κοινωνική συνοχή εν γένει, στην ανάπτυξη της ικανότητας της ενεργού συμμετοχής στα κοινά αλλά και στην κοινωνική, οικονομική και την πολιτιστική ανάπτυξη. Η Διά Βίου Μάθηση περιλαμβάνει και την τυπική εκπαίδευση, τη μη τυπική εκπαίδευση και την άτυπη μάθηση.
Οι πολιτικές της «Διά Βίου» πρέπει να γνωρίζουμε όλοι ότι αποτελούν σήμερα προτεραιότητα, τόσο στην Ευρώπη όσο και σε διεθνές επίπεδο και στοχεύουν στην αύξηση της απασχόλησης, στην οικονομική ευημερία και στην πλήρη συμμετοχή του ατόμου στην κοινωνία. Σήμερα, η γήρανση του πληθυσμού σε συνδυασμό με το έλλειμμα δεξιοτήτων του εργατικού δυναμικού αλλά και τον παγκόσμιο ανταγωνισμό καθιστούν τη Διά Βίου Μάθηση κρίσιμο παράγοντα ανάπτυξης και κοινωνικής συνοχής, ειδικά -θα έλεγα- στην παρούσα συγκυρία της τρέχουσας πολύπλευρης , οικονομική, πολιτικής, κοινωνικής κρίσης που βιώνουμε. Πώς μπορεί να συμβάλει η Διά Βίου Μάθηση στην υπέρβαση αυτής της κρίσης; Πρώτον η Διά Βίου Μάθηση είναι άρρηκτα συνδεδεμένη, είναι άμεσα συνδεδεμένη με την οικονομική ανάπτυξη και τις προοπτικές απασχόλησης, γιατί παρέχει τη δυνατότητα έγκαιρης ανταπόκρισης στις ανάγκες της αγοράς εργασίας. Δίνουμε, λοιπόν, έμφαση στην αναβάθμιση των προσόντων του ανθρώπινου δυναμικού της  χώρας και δίνουμε έμφαση στη σύνδεση των παρεχόμενων προγραμμάτων επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας.
Επίσης,  η Διά Βίου Μάθηση αφορά στην Οικονομία και στην αναπτυξιακή προοπτική της χώρας γιατί μέσω της αρχικής αλλά και της συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης μπορούν να υπηρετηθούν αναπτυξιακοί στόχοι, όπως η βιώσιμη ανάπτυξη, η δημιουργία, για παράδειγμα χαμηλών εκπομπών άνθρακα μέσω της στροφής, σε τεχνικά επαγγέλματα υψηλής εξειδίκευσης. Έρχεται λοιπόν η Διά Βίου Μάθηση να χτίσει γέφυρες , ανάμεσα σε δύο χώρους που, για πολλά χρόνια στη χώρα μας, λειτουργούν παράλληλα χωρίς να συναντώνται: ο  χώρος της Εκπαίδευσης και ο χώρος της Εργασίας, ο χώρος της Οικονομίας.
Δεύτερον η κρίση που περνάμε είναι πολύμορφη,  δεν είναι αποκλειστικά οικονομική. Είναι και κρίση πολιτική, είναι και κρίση αξιών. Γι’ αυτό θεωρώ ότι η Διά Βίου Μάθηση έχει να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο να και σε αυτό το επίπεδο, γιατί προσφέρει στους πολίτες  γνώσεις, κριτική σκέψη, περιβαλλοντική, φορολογική και καταναλωτική συνείδηση. Ενεργοποιεί τους πολίτες στα κοινά, σε δράσεις αλληλεγγύης, στην προσπάθεια μιας γενικότερης αλλαγής των παθογενειών και των στρεβλώσεων που παρατηρούνται.
Και θα έλεγα ότι  η Διά Βίου Μάθηση είναι μία, κατ’ εξοχήν, δημοκρατική διαδικασία γιατί αφορά στο σύνολο των πολιτών, αφού στοχεύει στον πυρήνα της Δημοκρατίας, στη διαμόρφωση, δηλαδή, ενεργών και ενημερωμένων πολιτών. Η Δημοκρατία άλλωστε είναι το μόνο πολίτευμα, το οποίο απαιτεί εκπαίδευση των πολιτών σε συνεχή, καθημερινή βάση και μέχρι τα βαθειά γεράματα. Δεν είναι σύμπτωση ότι το «γηράσκω αεί διδασκόμενος» έχει να κάνει με την αρχαία ελληνική πρόσληψη της Δημοκρατίας και αυτή η ανάγκη αυτή γίνεται ιδιαίτερα επιτακτική σε περιόδους κρίσης. Γι’ αυτό λοιπόν και μείς προχωρούμε στην αποκέντρωση δομών και υπηρεσιών στη Διά Βίου Μάθηση. Σήμερα, 126 δήμοι σε όλη τη χώρα έχουν ιδρύσει Κέντρα Διά Βίου Μάθησης για την εκπαίδευση ενηλίκων και από το Σεπτέμβρη του 2013 τα δημόσια ΙΕΚ περνούν στις Περιφέρειες, με στόχο την ουσιαστική τους αναβάθμιση, αλλά και κυριότερα, την ενίσχυση των τοπικών παραγωγικών δυνάμεων μέσω της επαγγελματικής εκπαίδευσης και της κατάρτισης.
Φίλες και φίλοι,
Η συγκρότηση του Συμβουλίου Διά Βίου Μάθησης και Σύνδεσης με την Απασχόληση, είναι χωρίς αμφιβολία μια εξαιρετική πρωτοβουλία. Συνηθίζουμε όμως στην Ελλάδα, οι καλές πρωτοβουλίες να μένουν στα χαρτιά, να είναι σχεδιασμοί επί χάρτου. Φτάσαμε λοιπόν, σε ένα σημείο που δεν διαθέτουμε την «πολυτέλεια» πια , να σχεδιάζουμε και να μην εφαρμόζουμε. Γι αυτό, στο Υπουργείο Παιδείας αξιοποιούμε κάθε συνέργεια, κάθε συνένωση δυνάμεων που μπορεί να φέρει αποτελέσματα . Γι’ αυτό η συνεργασία μας δεν ολοκληρώνεται σε αυτήν εδώ τη συνεδρίαση. Η Διά Βίου Μάθηση απαιτεί συνεχή συνεργασία, μια συνεχή διεργασία.  
Σας ευχαριστώ!» 
Παρουσιάζοντας τις δράσεις ΔΒΜ που αναπτύχθηκαν το 2012 η κα. Καρατζόλα είπε  μεταξύ άλλων ότι ο απολογισμός τους αναδεικνύει την οριζόντια διάσταση των πολιτικών αυτών, την ευρύτητα, ποικιλότητα και  διαφορετικότητα των παρόχων της ΔΒΜ, καθώς και των ωφελουμένων από τις δράσεις και τα αντικείμενα  μάθησης, την εστίαση των δράσεων στον γενικό πληθυσμό και σε θέματα κοινωνικού αποκλεισμού, την ποικιλότητα – διαφορετικότητα στα προσφερόμενα προγράμματα, καθώς και τη δυναμική ταχείας ανάπτυξης  βάσει στρατηγικού σχεδιασμού.
Όπως επεσήμανε η Γενική Γραμματέας Διά Βίου Μάθησης, οι προκλήσεις που ανακύπτουν είναι η αύξηση του ποσοστού συμμετοχής, η διυπουργική συνεργασία για το συντονισμό σε εθνικό επίπεδο για τα θέματα της ΔΒΜ, η πιστοποίηση παρόχων και η ένταξή τους στο Εθνικό Δίκτυο και στο μητρώο φορέων ΔΒΜ και η δικτύωσή τους, η αξιοποίηση των συνεργειών μεταξύ φορέων δικτύωσης και παρόχων, με την παράλληλη εξοικονόμηση πόρων, η στρατηγική αναδιοργάνωση των παρεχόμενων υπηρεσιών, με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας καθώς και η σύνδεση με την απασχόληση.

Λάβετε την  Έκθεση 2012 για τη Διά Βίου Μάθηση στην Ελλάδα πατώντας  εδώ.