Χορήγηση αναβολής κατάταξης για την απόκτηση χρόνου θαλάσσιας υπηρεσίας
Αρμόδιος φορέας: ΣΤΡΑΤΟΛΟΓΙΑ
Εμπλεκόμενοι φορείς: ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΘΑΛΑΣΣΙΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ, ΝΗΣΩΝ ΚΑΙ ΑΛΙΕΙΑΣ, ΚΕΠ
Κωδικός υπηρεσίας: 0285
Νομικό πλαίσιο: ΦΕΚ τ. Β 933/23.07.2002
Προϋποθέσεις και απαιτούμενα δικαιολογητικά για τη χορήγηση αναβολής κατάταξης για την απόκτηση χρόνου θαλάσσιας υπηρεσίας.
Γενικά Δικαιολογητικά
Αίτηση χορήγησης αναβολής κατάταξης για την απόκτηση χρόνου θαλάσσιας υπηρεσίας
(Απαραίτητο έγγραφο)
Αντίγραφο του Ναυτικού Φυλλαδίου
Προαπαιτούμενη υπηρεσία: Επιστροφή ναυτικού φυλλαδίου για επανάληψη ναυτικού επαγγέλματος
Επικυρωμένο αντίγραφο του απολυτηρίου Λυκείου
Πιστοποίηση ή βεβαίωση της αρμόδιας υπηρεσίας του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής
Από το πιστοποιητικό ή τη βεβαίωση θα πρέπει να προκύπτει: α) ότι ο ενδιαφερόμενος πληροί τις προϋποθέσεις για την απόκτηση διπλώματος του εμπορικού ναυτικού, β) ο χρόνος θαλάσσιας υπηρεσίας που απαιτείται για την απόκτηση διπλώματος και γ) ο χρόνος θαλάσσιας υπηρεσίας που τυχόν έχει αποκτηθεί.
Προϋποθέσεις
Ο ενδιαφερόμενος θα πρέπει να πληροί τις παρακάτω προϋποθέσεις:
Να βρίσκεται νόμιμα έξω από τις τάξεις των Ενόπλων Δυνάμεων (στρατεύσιμος).
Να είναι απόφοιτος λυκείου και κάτοχος ναυτικού φυλλαδίου.
Διαδικασία
Ο Πολίτης προσέρχεται στο ΚΕΠ της επιλογής του για να αιτηθεί τη χορήγηση αναβολής κατάταξης για την απόκτηση χρόνου θαλάσσιας υπηρεσίας, προσκομίζοντας τα απαραίτητα δικαιολογητικά.
Βήµα 1: Ο υπάλληλος ΚΕΠ παραλαμβάνει και ελέγχει τα δικαιολογητικά που προσκόμισε ο πολίτης. Εάν κατά τον έλεγχο διαπιστωθεί πως απουσιάζει ή είναι ελλιπές κάποιο δικαιολογητικό, ο υπάλληλος ΚΕΠ ενημερώνει τον πολίτη και δεν προβαίνει στην υποβολή της αίτησης.
Βήμα 2: Ο υπάλληλος ΚΕΠ συμπληρώνει την ηλεκτρονική αίτηση και δημιουργεί νέο φάκελο στο Πληροφοριακό Σύστημα των ΚΕΠ. Αν ο πολίτης επιθυμεί, έχει την δυνατότητα, δηλώνοντας τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου του, να ενημερωθεί με SMS όταν γίνει η παραλαβή του εγγράφου. Τέλος, ο υπάλληλος ΚΕΠ παραδίδει στον πολίτη την βεβαίωση υποβολής αιτήματος στην οποία αναγράφεται ο αριθμός φακέλου του αιτήματος.
Βήµα 3: O υπάλληλος ΚΕΠ αποστέλλει στον αρμόδιο Φορέα τον φάκελο της υπόθεσης (ο οποίος περιέχει την αίτηση και τα δικαιολογητικά) με έναν από τους αποδεκτούς τρόπους (fax, courier, ταχυδρομείο).
Βήµα 4: Ο υπάλληλος ΚΕΠ παραλαμβάνει το τελικό έγγραφο από τον αρμόδιο Φορέα και ειδοποιεί τον πολίτη (μέσω sms ή τηλεφώνου) να προσέλθει για να το παραλάβει.
Ο Πολίτης προσέρχεται στο ΚΕΠ και παραλαμβάνει τη βεβαίωση αναβολής κατάταξης για την απόκτηση χρόνου θαλάσσιας υπηρεσίας.
Σημειώσεις και επεξηγήσεις
Εφόσον από τα προσκομιζόμενα δικαιολογητικά δεν προκύπτουν πλήρη ληξιαρχικά στοιχεία του ενδιαφερόμενου, απαιτείται συμπληρωματικά και φωτοαντίγραφο των δύο όψεων της αστυνομικής του ταυτότητας ή εφόσον στερείται τέτοιας ταυτότητας, φωτοτυπία των σελίδων του διαβατηρίου.
Τα δικαιολογητικά για την χορήγηση της αναβολής υποβάλλονται οποτεδήποτε μετά την απόκτηση του απολυτηρίου λυκείου και ναυτικού φυλλαδίου και έως την ημερομηνία κατά την οποία ο ενδιαφερόμενος υποχρεούται να καταταγεί στις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις.